رئیس قوه قضاییه با اشاره به «خبر تأسف بار تعرض مأموران سعودی به دو زائر نوجوان ایرانی» تاکید کرد:تعرض به دو زائر در کشوری که مسئولانش خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند به هیچ وجه قابل قبول نیست و خاطیان باید به اشد مجازات برسند تا دیگر شاهد چنین جرایمی نباشیم.
کد خبر: ۷۸۵۷۳۶
متعرضان به 2 زائر ایرانی باید به اشد مجازات برسند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با محکوم کردن این اقدام و اعلام اینکه «خاطیان باید به اشد مجازات برسند» گفت: ما نمی توانیم از امنیت شهروندان خود عبور کنیم و از وزارت امور خارجه قاطعانه می خواهیم با حساسیت و جدیت این موضوع را پیگیری کند.

مذاکرات هسته‌ای

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر مسئله مهم«کشور و بلکه جهان» را در روزهای اخیر موضوع مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس دانست و با اعلام حمایت و قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای «بویژه وزیر امور خارجه» گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کار بسیار دشواری پیش رو داشت و باید از روند طی شده حمایت و تقدیر و تشکر کنیم تا تیم مذاکره کننده بتواند در ماههای حساس و سرنوشت ساز پیش رو مسئله هسته‌ای را به سرانجام صحیح برساند البته این حمایتها منافاتی با تلاش برای زدودن ابهامات موجود ندارد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی حمایت مقام معظم رهبری، مسئولان نظام و آحاد مختلف مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را نقطه قوت در گذشته و آینده روند مذاکرات دانست و گفت: از تیم مذاکره کننده هسته‌‌ای تقدیر و تشکر می‌کنیم و از تلاشهایشان نسبت به حفظ حقوق مردم و حرکت در چارچوب‌های تعیین شده از ناحیه مقام معظم رهبری حمایت می‌کنیم و تیم مذاکره کننده باید به اتکای حمایت گسترده ملت و مسئولان با صلابت و استقلال در مسیر چارچوبهای تعیین شده به دفاع از حقوق هسته‌ای ایران بپردازد.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر تیم مذاکره کننده به همین نحو و با صلابت و استقلال در چارچوبهای تعیین شده نظام و مقام معظم رهبری حرکت و از حقوق هسته‌ای ملت دفاع کنند قطعاً تمام مسئولان نظام و مردم پشت سر آنان خواهند بود و از آنها حمایت می‌کنند.

وی استقامت و پایمردی ملت و مسئولان نظام در حفظ حقوق هسته‌ای خود را نکته مهم و کلیدی رسیدن به نقطه فعلی مذاکرات و دست کشیدن غربیها از زیاده خواهیهای ظالمانه دانست گفت: دشمنان نظام اسلامی در اثر استقامت ملت ایران مجبور به اعتراف شدند که بگویند ملت ایران یکپارچه پشت سر مسئله هسته‌ای ایستاده‌اند و عزت و اعتبار خود را در آن می‌بینند و این موضوع در سخنان رئیس جمهور آمریکا نیز به خوبی تصریح شد.

آیت الله آملی لاریجانی خواستار تلاش و دقت نظر مسئولان تیم مذاکره کننده در مذاکرات آینده و بویژه در روند نگارش جزئیات تفاهم نامه به منظور حفظ تمام و کمال حقوق مردم شد و گفت: تیم مذاکره کننده قدر حمایتهای همه جانبه مردم و مسئولان را بداند و در نگارش تفاهم‌نامه هسته‌ای نیز با بهره‌گیری از دقت و توان خود تلاش کنند تا تفاهم نامه به طور کاملاً شفاف نگاشته شود و ابهامات و ایرادات بیانیه که موجب مشکلات و سوءاستفاده بیگانگان می‌شود، در آن راه نیابد.

حمله عربستان سعودی به یمن

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حمله نظامی اخیر عربستان سعودی به یمن و ابراز تأسف از این تجاوز گفت: تجاوز عربستان به یمن ماجرایی بسیار اسفناک در دنیای اسلام است که باید هر چه سریعتر از طریق گفتگو و مذاکره پایان داده شود، در غیر اینصورت قطعاً این تجاوز آشکار یک دولت مدعی اسلام علیه مردم مسلمان کشوری که خواهان تعیین سرنوشت خود هستند بی عکس العمل نخواهد ماند.

رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه «امیدواریم سعودیها بزودی به خودشان بیایند و دست از تجاوزگری و به خاک و خون کشیدن مردان، زنان و کودکان یمنی بردارند» تاکید کرد: نتیجه تصمیم گیریهای شخصی در کشوری که کوچکترین تجربه مردم سالاری ندارد، نه پارلمانی دارد و نه انتخاباتی در آن برگزار می شود همین است که بعنوان یک کشور مدعی اسلام به کشور مسلمان دیگری حمله می‌کند و آنان را از حق تعیین سرنوشت خود باز می‌دارد.

میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک مجدد ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرارسیدن روز زن و مادر، آن حضرت را الگویی صحیح برای زنان و حتی مردان در جامعه اسلامی دانست و گفت: جامعه اسلامی با توجه به معیارهایی که دارد باید به سمت الگوسازی از شخصیت‌های عظیم اسلامی برود و به الگوبرداری از شخصیت‌ها و الگوهای کاذب غربی که بر اساس نیازهای کاذب به مردم القا شده و می‌شود، نیازی ندارد.

رئیس قوه قضاییه تاکیدکرد: جوامع اسلامی که در محیط ایمانی تنفس می‌کنند و معیارهای خاص خود را دارند، معیارهایی که می‌تواند آنان را به معرفت الهی برساند، نیازی به الگوهای مادی و دنیایی غرب ندارد؛ چرا که نیاز واقعی انسان (مؤمن)‌ مادی نیست بلکه پیمودن مسیر وصول به حق و انس با او از طریق عبادت و توجه به معنویات است.

آیت الله آملی لاریجانی با ذکر روایتی در خصوص جایگاه و مقام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: در روایت آمده است که از حضرت اباعبدالله(ع) پرسیدند چرا حضرت فاطمه(س) را زهرا نامیدند، پاسخ آن حضرت این است که: «لانها کانت اذا قامت فی محرابها زهر نورها لاهل السماء کما زهر نورالکواکب لاهل الارض» وقتی حضرت فاطمه(س) در محراب عبادت قرار می‌گیرد نورانیت ایشان آنگونه برای اهل سماوات جلوه می کند که ستارگان آسمان برای اهل زمین درخشندگی دارد.

رئیس قوه قضاییه به روایت دیگری در وصف زمان رحلت حضرت خدیجه و سخنان حضرت فاطمه زهرا(س) در آن هنگام اشاره کرد و افزود: روایت است که به هنگام وفات حضرت خدیجه حضرت زهرا(س) که در سن و سال کودکی بودند از پیامبراکرم(ص) می پرسند که مادرم کجاست؟ پیامبر گرامی اسلام(ص) پاسخی نمی‌دهند تا آنکه وحی نازل می‌شود که ای پیامبر به فاطمه سلام برسان و بگو مادرت در مکانی است که سقفش طلا و ستونهایش مرمر است، آنگاه حضرت فاطمه(س) در پاسخ می فرمایند:«ان الله هو السلام و منه السلام و الیه السلام» اینگونه سخن گفتن حضرت فاطمه زهرا(س) که در آن توحید موج می‌زند آنهم از کسی که در سن کودکی است و اینگونه درک و فهم از زندگی و حیات انسانی الگویی مناسب نه تنها برای زنان که حتی برای مردان ماست و ما باید چنین الگوهایی را بپذیریم و سرلوحه زندگی قرار دهیم تا ما را از غفلت‌های دنیوی بیدار کنند و به ما بفهمانند که دنیا محل عبور است.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد توحید، معنویت، عفاف، پاکدامنی، صداقت و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع آن حضرت از حریم ولایت الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی و زنان و مردان مسلمان باشد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری اخیرالتصویب ادامه یافت.

همچنین در این جلسه از تلاشهای وزیر دادگستری، وزارت اقتصاد، بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه در عدم ازدیاد حق بیمه شخص ثالث تشکر بعمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها