دو فیلم سینمایی «ایران برگر» و «رخ دیوانه» در گیشه نوروزی ۹۴ میلیاردی شدند.
کد خبر: ۷۸۵۶۷۲
دو فیلم میلیاردی سهم گیشه نوروزی

سینمای ایران این روزها میزبان فیلم های دور اول اکران نوروزی است؛ فیلم هایی که شامل «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی است.

این چهار فیلم در یک هفته آخر اسفند ماه در سینماهای سراسر کشور اکران شدند تا بتوانند در مهمترین و پرفروش ترین زمان در گیشه یک ساله سینما، با یکدیگر به رقابت بپردازند. البته طی ۲۴ روز گذشته روزهایی نیز به دلیل چهارشنبه سوری و البته ایام فاطمیه یا مردم تقریبا به سینما نمی رفتند و یا سالن های سینما تعطیل بود.

فیلم های اکران نوروزی از همان ابتدا علاوه بر تهران، اکران شهرستان های خود را آغاز کردند. در این میان فیلم «ایران برگر» نسبت به سه فیلم دیگر از فروش بیشتری برخوردار بوده و توانسته در صدر جدول گیشه سینمای ایران قرار گیرد. البته نباید فراموش کرد که فروش گیشه سینمای ایران در نوروز ۹۴ نسبت به گیشه سینما در نوروز ۹۳ با کاهش همراه بود که برخی از سینماگران و البته شورای صنفی نمایش دلیل کاهش فروش گیشه را دیر پخش شدن تیزرهای سینمایی در تلویزیون دانستند.

شما می توانید در این گزارش، از آخرین آمار فروش سینماها در تهران و شهرستان ها به تومان مطلع شوید:

عنوان فیلم

کارگردان

تهیه کننده

تعداد سینما

روزهای نمایش

فروش کل

ایران برگر

مسعود جعفری جوزانی

فتح الله جعفری جوزانی

۱۰۰

۲۴

۱۷۲۵۰۰۰۰۰۰

رخ دیوانه

ابوالحسن داودی

بیتا منصوری

۶۹

۲۴

۱۱۷۱۰۰۰۰۰۰

استراحت مطلق

عبدالرضا کاهانی

عبدالرضا کاهانی

۴۶

۲۳

۹۷۱۰۰۰۰۰۰

طعم شیرین خیال

کمال تبریزی

محمد علی حسین نژاد

۲۵

۲۴

۴۸۷۰۰۰۰۰۰

روباه

بهروز افخمی

محمدپیرهادی

۲۴

۱۸

۱۹۰۰۰۰۰۰۰

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها