جام جم ورزشی: پرونده سی و پنجمین دوره رقابت های جام قهرمانان والیبال باشگاه های اروپا هفته گذشته با قهرمانی تیم زنیت کازان روسیه بسته شد.
کد خبر: ۷۸۵۶۶۲
یاران معروف چگونه قهرمان شدند؟

به گزارش جام جم ورزشی ، نام این رقابت ها از سال گذشته "دنیز بنک" نامیدند و در این دوره 28 تیم از باشگاه های سراسر اروپا در مرحله اول این رقابت ها حضور داشتند و سوت مسابقه اول در27 ژوئن 2014 زده شد. در پایان مرحله اول 12 تیم انتخاب شدند و به مرحله دوم راه یافتند و پس از آن 6 تیم منتخب در مرحله پلی آف شرکت کردند. در پایان 4 تیم به مرحله جواز حضور در مرحله نهایی (فاینال 4) را بدست آوردند. مرحله نهایی که به فاینال 4 (Final 4) معروف به میزبانی شهر برلین آلمان برگزار شد.

تیم زنیت کازان روسیه در سال های 2008 و 2012 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در سال 2011 در رده دوم ایستاد. همچنین در سال 2013 به مدال برنز رسید. اما برای این دوره از رقابت های جام قهرمانان اروپا تیم سختی را بستند تا بتوانند بار دیگر بر سکوی قهرمانی بایستند. اما آنها در ابتدای کار با مشکل بزرگی مواجه شدند. بنیامین تونیوتی، پاسور اصلی تیم زنیت نمی تواند در این رقابت اروپایی شرکت کند. به همین دلیل آنها در صدد آمدند تا پاسور دیگری را در اختیار بگیرند و وارد گفت و گو با کاپیتان تیم ملی والیبال ایران سعید معروف شدند. پس از حرف و حدیث ها و حاشیه های فراوان، معروف به روسیه رسید و در بازی آخر مرحله گروهی برای این تیم به میدان رفت.

معروف اگر چه در چند مسابقه اول نتوانست بازی کند، اما پس از آنکه اولین پاس را در برابر تیم فریدرش هافن آلمان ارسال کرد، در بین پاسورهای مطرح اروپا در صدر قرار گرفت و آوازه اش پیچید. وی پس از اینکه با اسپکرهای تیم میخایلف و لئون هماهنگ شد، با حملات تمیز توانستند تیم های حریف نابود کنند. زنیتی ها در بازی آخر مرحله نیمه نهایی در برابر تیم هالک بنک ترکیه قرار گرفتند. اما بالاخره رشته پیروزی های متوالی زنیت پاره شد. همچنین در چند مسابقه آخر معروف با کبزار، پاسور دیگر تیم زنیت تعویض شد. تعویض معروف در این مسابقات و همچنین باخت تیم بهانه ای شد تا رسانه های روسی به سرعت از عملکرد معروف انتقاد کنند. اما ولادیمیر آلکنو از معروف کاملا حمایت کرد و گفت: «در طی زمانی که معروف در تیم زنیت بازی می کند در اوج بوده و سطح اول یک پاسور را نشان داده است. معروف هم مانند گابریک، ورمیگلو و ژیگادلو، پاسورهای گذشته تیم زنیت در یک گروه قرار دارد. من به خودم اجازه نمی دهم در خصوص بازی او اظهار نظر کنم. او یک استاد عالی با شخصیت بزرگ است.»

زنیتی ها با وجود باخت در برابر هالک بانک به مرحله نهایی جام قهرمانان اروپا راه یافتند و راهی شهر برلین شدند. در اولین مسابقه به مصاف تیم ریسایکلینگ برلین رفتند. در ابتدای ست سوم معروف به روی نیمکت برگشت و کبزار جایگزین وی شد. تیم زنیت با پیروزی 3 بر صفر (26 بر 24 ، 25 بر 21 و 25 بر 22) پیروز شدند و به فینال صعود کردند. در آن سوی میدان نماینده های لهستان آسکو رزویا و پی جی ای اسکرا برای فینال با هم رقابت کردند و در پایان آسکو رزویا لهستان برای اولین بار به فینال راه یافت و حریف تاتارستانی ها شد.

به گزارش جام جم ورزشی تیم آسکو تشکیل شده بود از بازیکنان صاحب نامی مانند پائول لوتمن، قدرتی زن تیم ملی آمریکا، یوخن شاپس، قطر پاسور تیم ملی آلمان، مارکو ایکوییچ، قدرتی زن تیم ملی صربستان، نیکولای پنچف، قدرتی زن تیم ملی بلغارستان، لوکاس تیچاچک، پاسور تیم ملی چک و ملی پوشان لهستانی، پیوتر نواکوسکی، داوید کونارسکی، فابین دریزکا، رافال بوسزک و لوکاس پرلوسکی.

در فینال از امتیاز 19 ست دوم سعید معروف به مسابقه آمد و لئون به حملات دیدنی اش با پاس های معروف ادامه داد. تیم زنیت کازان در 3 ست پیاپی بدون اجازه دادن به تیم حریف با نتیجه (25بر22، 25 بر23 و25-21) پیروز شد و برای سومین بار بر سکوی قهرمانی ایستاد.

ویلفردو لئون، بازیکن کوبایی، ماکسیم میخایلف، بازیکن روسی و تئودور سالپاروف، بازیکن بلغاری تیم زنیت کازان روسیه به عنوان ارشمندترین بازیکن و بهترین قدرتی زن، بهترین قطر پاسور و لیبرو انتخاب شدند.

جام قهرمانان باشگاه اروپا می توان گفت بهترین لیگ والیبال جهان است، چرا که بهترین بازیکنان از سراسر جهان در تیم های مختلف جمع شده اند و می خواهند با قرار گرفتند در صدر اروپا، قدرت نمایی کنند. این دوره، اولین دوره ای بود که ایران نماینده ای در این رقابت ها داشت و علاقه مندان والیبال ایران حتی بیشتر از لیگ والیبال کشورمان نگاه ویژه ای به این لیگ داشتند و مبهوت سرعت، دقت و قدرت این مسابقات شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها