محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز به عمان و پاکستان می‌رود.
کد خبر: ۷۸۵۶۱۴
سفر ظریف به عمان و پاکستان

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، سفر ظریف به پاکستان از یک ماه قبل در دستور کار بوده است و در چارچوب روابط دوجانبه با هدف بررسی آخرین وضع مناسبات و همکاری‌های هر چه بیشتر دوجانبه صورت می‌گیرد.

جلسه سه جانبه در قم

جلسه سه‌جانبه آیات محمد یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح یزدی دیروز در قم برگزار شد.به گزارش تسنیم در این دیدار که به‌صورت خصوصی برگزار شد، اعضا بر وحدت و همگرایی اصولگرایان تاکید کردند.

جیش‌ العدل مسئولیت حمله به مرزبانان ایرانی را برعهده گرفت

گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله دوشنبه‌شب به مرزبانان ایرانی در شرق کشور را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، اشرار مسلح با کمین در منطقه مرزی در جنوب شرقی ایران در حدفاصل باهوکلات و پیشین، نزدیکی مرز پاکستان و ایران،‌ هشت نفر از مرزبانان نیروی انتظامی را که چهار نفر آنها از نیروهای کادری و چهار نفر دیگر سرباز بودند به شهادت رساندند.

بر پایه این گزارش، در این حمله تروریستی، ماموران نیز با اشرار درگیر شدند که تعدادی از اشرار به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند.

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی دیروز را برعهده داشت با تسلیت شهادت مرزبانان کشورمان در سیستان و بلوچستان گفت: از مسئولان امنیتی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم که در مبارزه با بخش‌های زیادی از گروه‌های تروریستی موفقیت خوبی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: البته تلاش آنها باید جدی‌تر شده و هم وزارت کشور و هم نیروی انتظامی و نیز نهادهای امنیتی کشور باید بکوشند تا این شرارت‌ها و حوادث پایان یابد و تکرار نشود.

حضور تعدادی دانشجوی معترض به بیانیه لوزان، مقابل مجلس

خبرگزاری فارس نوشت: صبح دیروز حدود 500 نفر از دانشجویان برای اعلام نگرانی‌های خود در مورد مذاکرات و توافق هسته‌ای در مقابل مجلس تجمع کردند.

براساس این گزارش، جواد کریمی‌قدوسی، محمداسماعیل کوثری، محمدصالح جوکار، سیدمحمود نبویان، حبیب آقاجری و تعداد دیگری از نمایندگان برای صحبت با دانشجویان در محل تجمع آنان حاضر و با آنها به گفت‌وگو پرداختند.

در همین حال ایرنا به نقل از محمدرضا یوسفی، مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع برخی تشکل‌های دانشجویی تهران مقابل مجلس شورای اسلامی از سوی این استانداری صادر نشده است.

دستگیری عوامل حادثه تروریستی حمیدیه

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی حادثه اخیر تروریستی در شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری غرب اهواز خبر داد.

سرهنگ سید رحمان موسوی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: عوامل اصلی حادثه تروریستی حمیدیه در اختیار نیروی انتظامی هستند و بازجویی از آنان شروع شده است.

وی بدون ذکر تعداد دستگیرشدگان حادثه تروریستی حمیدیه و انگیزه آنان از این اقدام ضد انقلابی اظهار کرد: بزودی جزئیات دقیق شناسایی و دستگیری و انگیزه آنان به اطلاع مردم خواهد رسید.

در این حادثه تروریستی که سیزدهم فروردین در پاسگاه موقت روستای گمبوعه در نزدیک شهرستان حمیدیه رخ داد سه نفر از نیروهای انتظامی در دم به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

اوباما، سلطان قابوس را از جزئیات تفاهم لوزان آگاه کرد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در تماس تلفنی با سلطان قابوس، پادشاه عمان در زمینه جزئیات مذاکرات هفته گذشته بر سر برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اوباما به پادشاه عمان گفت که ماه‌های منتهی به ضرب‌الاجل پایان ماه ژوئن (اوایل تیر) صرف نهایی کردن جزئیات فنی برای تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد.

در بیانیه کاخ سفید اضافه شده است، اوباما همچنین بر تعهد آمریکا نسبت به همکاری با عمان و دیگر شرکای منطقه‌ای تاکید کرد.

رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای (پنجشنبه)، از چند دستاورد هسته‌ای با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود.اصغر زارعان، در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از مهم‌ترین محصولاتی که رونمایی می‌شود مجتمع سوخت مجازی است که برای نخستین‌بار در کشور به صورت بومی تولید شده است.

وی گفت: همچنین در این مراسم از سه رادیودارو و یک محصول در حوزه محیط زیست رونمایی می‌شود.

دبیر مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای ادامه داد: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای یک سال گذشته فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور ظریف و صالحی

وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در جلسه غیرعلنی دیروز درباره مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان مجلس گزارش دادند.

به گزارش فارس، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره این جلسه گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه از صدور فکت‌ شیت ایران در مورد مذاکرات لوزان در روزهای آتی خبر دادند و گفتند که تزریق گاز به سانتریفیوژهای آی.آر.8 بعد از توافق انجام می‌شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس هم به نقل از وزیر امور خارجه گفت: ایران برای بازرسی‌های مراکز هسته ای، اجازه نصب دوربین‌های آنلاین را نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها