قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت اعضای آن در صبح دیروز خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۲۳۰
انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

به گزارش سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح دوشنبه (دیروز) یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در منطقه «قصر قند» و «نیک شهر» در جنوب شرق کشور با اقدام قاطع رزمندگان قرارگاه نیروی زمینی سپاه منهدم شدند و اعضای آن به هلاکت رسیدند.

در این اطلاعیه آمده است: این عملیات پس از یک سلسله عملیات شناسایی، تعقیب و گریز در روزهای اخیر انجام شد و مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی آنان به دست رزمندگان این قرارگاه افتاد.

نامه به لاریجانی درباره گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی

علیرضا محجوب، احمد توکلی، علیرضا زاکانی، نادر قاضی‌پور و سیدحسین دهدشتی نمایندگان تهران، ارومیه و آبادان از اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در رسیدگی به موضوع گزارش تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان شدند.

به گزارش خانه ملت، در بخشی از این نامه خطاب به علی لاریجانی آمده است: گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی و موسسات و شرکت‌های تابعه حول هفت محور اصلی با انجام حدود چهار ماه کار شبانه‌روزی در جلسه علنی سیزدهم آذر1392 قرائت شد و حسب ماده 216 آیین‌نامه داخلی مجلس و تبصره آن جهت رسیدگی و برخورد قضایی لازم به قوه محترم قضاییه ارجاع شد.

این نامه می‌افزاید: مطابق مفاد ماده مذکور دادگاه رسیدگی به این پرونده باید ظرف حداکثر سه ماه نسبت به صدور حکم اقدام می‌کرد که متاسفانه تاکنون به ‌رغم گذشت 16ماه از ارجاع پرونده اقدام خاصی صورت نپذیرفته است.

مکاتبه صورت پذیرفته با جنابعالی از سوی چهار نفر از نمایندگان در نهم دی ماه 93 و ارجاع آن به ریاست محترم قوه قضاییه جهت تسریع در رسیدگی به این پرونده نیز بازخورد ملموسی نداشته است.

در این نامه آمده است: شایسته است به‌منظور دفاع از کیان مجلس محترم و جلوگیری از دهن‌کجی به ابزارهای قانونی منتخبین ملت هر اقدامی را که صلاح می‌دانید امر به ابلاغ فرمایید.

توضیحات قشقاوی درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور ظریف

حسن قشقاوی، معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره درگیری لفظی میان وزیر امور خارجه کشورمان با یکی از نمایندگان گفت: ظریف به ادعاهای کریمی قدوسی اعتراض کرد.

به گزارش فارس، قشقاوی اظهار کرد: در این جلسه علاوه بر اعضای کمیسیون امنیت ملی، تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس به دلیل اهمیت موضوع حضور داشتند که شاید تعداد نمایندگانی که عضو این کمیسیون نبودند به 50 تا 60 نفر می‌رسید.

قشقاوی درباره صحبت‌های کریمی قدوسی نماینده مشهد عنوان کرد: در حالی که آقای کریمی قدوسی نقدهای خودشان را به صورت جدی بیان کردند، در اثنای نقد‌ها وارد نقل قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب شدند که به ادعای ایشان در جلسه‌ای خصوصی با حضور آقای ظریف مطرح شده است.

وی افزود: آقای ظریف از ادعاهای کریمی قدوسی بسیار شگفت‌زده شدند و گفتند ادعاهایی که شما نقل می‌کنید، اتفاق نیفتاده و واقعیت ندارد. دکتر ظریف خطاب به آقای کریمی قدوسی گفت «من اجازه نمی‌دهم که به صرف ادعاهای غیرمستند و منتسب به رهبر معظم انقلاب، جایگاه رفیع رهبری نظام را هزینه ادعاهای غیرمستند خود کنید.»

وی با بیان این‌که اکثریت نمایندگان در حمایت از ظریف از کریمی قدوسی خواستند که اظهاراتش را پس بگیرد، گفت: برخلاف گفته رسانه‌ها، درگیری آنچنانی بین ظریف و نماینده مشهد رخ نداد و آنچنان که رسانه‌ها آن را بزرگ جلوه می‌دهند، نبوده است.

استقبال عربستان از بیانیه سوئیس

شورای وزیران کابینه عربستان با استقبال از بیانیه سوئیس ابراز امیدواری کرد توافقی نهایی، الزام آور و قطعی در مذاکرات هسته‌ای ایران حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد، اعضای این شورا همچنین ابراز امیدواری کردند این توافق موجب تقویت امنیت و ثبات در منطقه شود.

مناظره زیباکلام و رسایی درباره مذاکرات لوزان

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و حمید رسایی، نماینده مجلس دیروز با حضور در باشگاه خبرنگاران درباره بیانیه لوزان مناظره کردند.

به گزارش ایسنا، زیباکلام در این مناظره گفت: تفاهم لوزان و توافق نهایی که احتمالا در تیرماه صورت گیرد نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران خواهد بود و درباره تحولات پس از آن خواهند گفت که این تحولات مربوط به «عصر پس از توافق» است.

این استاد دانشگاه گفت: اگر فشار افکار عمومی و استقبال آنها از این اقدام نبود ظرف دو سه روز گذشته این نهالی که بتازگی کاشته شده است از ریشه کنده می‌شد. همچنین معتقدم این‌که هنوز رهبر معظم انقلاب در نفی و یا اثبات آنچه در لوزان به‌دست آمده اظهار نظر نکرده‌اند دلیل دیگری است که باعث شده مخالفان توافق فعلا آرام باشند و سکوت کنند. اما این به معنی عقب‌نشینی آنها نیست.

رسایی نیز با بیان این اعتقاد که آنچه در لوزان به دست آمده است یک «توافق‌نامه» است، گفت:‌ یعنی براساس این متن دو طرف تعهداتی دادند که قرار است در تیرماه هر چه به‌دست می‌آید براساس همین متن باشد.

وی گفت: اگر همان‌طور که آقای زیباکلام می‌گویند افکار عمومی پشت سر آقای ظریف است، چرا او در برنامه نگاه یک دستپاچه می‌شود و در برابر مجری پاسخ‌های ضعیف می‌دهد؟ درباره این موضوع هم که این توافق نقطه عطف در تاریخ خواهد بود اجازه دهید هر وقت توافق شد درباره‌اش صحبت کنیم.

این نماینده مجلس با بیان این‌که اکثریت مردم، حدودا 60 درصد آنها خیلی درگیر جزئیات آنچه در مذاکرات روی می‌دهد نیستند، گفت: 40 درصد از مردم هستند که می‌توان گفت 20 درصد موافق و 20 درصدشان مخالف آن هستند. افکار عمومی نظاره‌گر است که چه اتفاقی می‌افتد و معتقد نیستم که این استقبال، عمومی و از سوی اکثریت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها