روزنامه القدس العربی فاش کرد که مصر برای مشارکت در حمله به یمن از کشورهای عربی درخواست رشوه‌ای ۲۰۰ میلیارد دلاری کرده است.
کد خبر: ۷۸۴۹۲۷
درخواست ۲۰۰ میلیارد دلاری مصر برای حمله به یمن

بعد از توافق کشورهای عربی بر ایجاد نیروی نظامی مشترک عربی و حمله ائتلاف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان به خاک یمن، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر 200 میلیارد دلار برای حل مشکلات اقتصادی مصر رشوه خواسته تا بتواند به گفته خود مردم مصر را برای مشارکت در حمله نظامی علیه اردن راضی کند.

روزنامه «القدس العربی»، ضمن گزارش این خبر اعلام کرد که به نظر می‌رسد فراهم کردن مطالبات السیسی گزینه قابل انتخاب نیست و باید از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات و عربستان اجرا شود.

این مسأله اما اردن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و تحریک می‌کند زیرا کشورهای عربی بخش کوچکی از کمک‌های اقتصادی به مصر را به اردن ارائه نمی‌دهد.

به نظر می‌رسد سکوت معنا دار اردن طی دو نشست اخیر اتحادیه عرب نیز به همین دلیل صورت گرفته از سوی دیگر واکنش رسمی اردن به عملیات توفان قاطع با مقداری تردید و محافظه کاری همراه بود؛ چند عامل بر این مسأله تأثیر گذاشته‌اند ازجمله اینکه این کشور هیچ نقشی در طراحی و اجرای این عملیات نداشته و از سوی دیگر حمله به یمن با منافع اردن که تصمیم به برقراری روابط بهتر با ایران دارد آسیب می‌زند.

به این ترتیب و با توجه به اینکه اردن باید یکی از کشورهایی باشد که در تشکیل ارتش مشترک عربی همکاری می‌کند، وضعیت عربستان در عملیات «توفان قاطع» همچنان پیچیده باقی خواهد ماند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها