طالبان تا ساعاتی دیگر بیانیه می‌دهند

ملا عمر، مرد

گروه طالبان روز دوشنبه در یک اقدام کم سابقه زندگینامه ملامحمد عمر رهبر این گروه را منتشر کرد؛ در زندگینامه وی آمده است که او فردی شوخ طبع و علاقمند به زندگی ساده است .
کد خبر: ۷۸۴۹۰۲
رهبر طالبان چگونه زندگی می کند

به گزارش ایرنا، در متن زندگینامه نوشته شده که سلاح مورد علاقه ملا محمد عمر 'آر پی جی هفت' است.

ملاعمر در سال 1339 هجری شمسی در جنوب افغانستان و در روستایی به نام 'چاه همت' در شهرستان 'خاکریز' قندهار به دنیا آمده است.

طالبان وی را از نگاه شخصیتی آرام دانسته که عصبانی نمی شود و نمی ترسد و شوخ طبعی ویژه ای دارد و هیچگاه خود را بر تر از همراهانش نمی داند.

بر اساس زندگینامه منتشر شده از سوی طالبان ،با وجود آنکه ملا عمر بشدت توسط دشمن تعقیب می شود اما در فعالیت های روزانه وی تغییری ایجاد نشده است.

توافق بی‌سابقه در تاریخ روابط بین‌الملل

عضو حزب کارگزاران گفت: برای اولین بار در تاریخ روابط بین‌الملل یک نظامی که مورد هجمه قدرت‌های زورگوی دنیا قرار داشت، توانسته‌ است با حفظ سطح خوبی از فناوری هسته‌ای و حفظ همه تاسیسات، بار سنگین تحریم‌ها را از روی دوش ملت بردارد.

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به بیانیه مشترک لوزان آن را یک اقدام مبارک برای کشور، نظام و انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ان‌شالله همه نیروهای سیاسی از جناح‌های مختلف کمک کنند تا دولت این مسیر را با خردمندی که از آن سراغ داریم پیش ببرد و منافع نظام را تامین کند.

وی با تاکید براینکه این افتخار منحصر به دولت نیست و مربوط به نظام، رهبری و دیپلمات‌های کشور است که با قدرت‌های بزرگ گفت‌وگو و تعامل کردند گفت: آنها توانستند در این تعامل سطح خوبی از فناوری هسته‌ای را حفظ کرده و در عین حال تحریم‌ها را نیز لغو کنند که از این رو افتخار جمهوری اسلامی را به رهبری تبریک می‌گوییم.

مرعشی در خصوص قرائت‌های متفاوت ایران و آمریکا از لغو تحریم‌ها که به گفته مسئولان آمریکایی گام به گام خواهد بود اظهار داشت: شخص آقای روحانی بر لغو کامل تحریم‌ها خصوصا لغو تحریم سازمان ملل که نیاز به قطعنامه جدید داشت تاکید کرد و این منجر به لغو تحریم‌ها خواهد شد.

اتاق عملیات مشترک آزادی موصل

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان این کشور بر سر تشکیل اتاق عملیات مشترک در اربیل برای آزادسازی موصل به توافق رسیدند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان بر سر تشکیل اتاق عملیات مشترک در اربیل برای آزادسازی موصل به توافق رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها