جام جم سرا- ۱۶ ساله‌ام. همکلاسی‌هایم به جز چند نفر، همه بی‌ادب هستند و من هم مثل آن‌ها شده‌ام. نمی‌توانم مدرسه‌ام راعوض کنم. ۲ سال است که در این مدرسه درس می‌خوانم. خودم خیلی زجر می‌کشم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
کد خبر: ۷۸۴۷۶۷
مثل همکلاسی‌هایم بی‌ادب شدم

پاسخ مشاور: متاسفانه هزینه متفاوت عمل کردن با دیگران، در برخی مواقع چیزی نیست جز تنهایی و لازم است قبل از خواندن ادامه این مطلب، این موضوع را بپذیرید اما با توجه به توضیحاتی که درباره بی‌ادب بودن بیشتر همکلاسی‌هایتان و نبود امکان عوض کردن مدرسه مطرح کرده‌اید باید بگویم که اگر قصد حفظ ارزش‌های اخلاقیتان را دارید، لازم است متفاوت از آن‌ها رفتار کنید. متفاوت رفتار کردن به احتمال زیاد برای شما محدودیت‌هایی ایجاد خواهد کرد. با این حال دانستن نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، شما را در برخورد با این افراد یاری می‌کند.


با شرایط کنار بیایید

هرچند مجبورید در جمع همکلاسی‌ها حضور یابید و در کارهای درسی گروهی در کنار سایر همکلاسی‌هایتان شرکت کنید اما لازم است در میان آن‌ها سکوت اختیار کنید. همرنگ نشدن با جماعتی که ارزش‌های متفاوتی بخصوص از لحاظ اخلاقی با شما دارند کمی دشوار است ولی ناممکن نیست. تنها چیزی که شما به آن احتیاج دارید کمی صبوری در برابر واکنش‌های آن‌ها است که این واکنش‌ها در ‌‌نهایت به تنها شدن شما منجر خواهند شد که ناچارید با آن کنار بیایید.


از تنهایی خود به گونه‌ای مثبت بهره ببرید

هرچند قبول دارم که دور شدن از جمع بیشتر همکلاسی‌ها سخت است اما توجه داشته باشید که تنهایی همیشه هم آزار دهنده نیست. اگر بدانید که در حال حفظ ارزش‌های اخلاقیتان هستید نه تنها از تنهایی استقبال می‌کنید بلکه از آن به نفع خود بهره می‌برید؛ به گونه‌ای که در این خلوت و تنهایی می‌توانید خود را بهتر بشناسید.
با توجه به سنی که در آن قرار دارید این یکی از بهترین فرصت‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد ارزش‌ها، باور‌ها و قواعد اخلاقی را که بدان پایبندید بیش از پیش دریابید.


بیشتر با دوستان خوبتان باشید

گفته‌اید که همکلاسی‌هایم بجز چند نفر همگی بی‌ادب هستند بنابراین از شما می‌خواهم که به سراغ‌‌ همان چند نفر بروید و دوستیتان را با آن‌ها تقویت کنید. اینکه توقع داشته باشید در جمع افراد بی‌ادب باشید و به مرور زمان شبیه آن‌ها نشوید، توقع بجایی نیست. پس به سراغ انتخاب دوست‌های خوب بروید تا به مرور زمان، رفتارهای اشتباهتان اصلاح شود. (پریسا غفوریان، دانشجوی دکترای روانشناسی/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها