رییس جمهوری در جلسه هیات دولت تاکید کرد: با هوشمندی همه فعالان سیاسی، این گام از مذاکرات در پرتو انسجام ملی به حفظ دستاوردهای هسته ای، عزت و اقتدار کشور و دستیابی به اهداف مبتنی بر منافع ملی منجر شود.
کد خبر: ۷۸۴۷۵۵
گزارش هسته ای ظریف و صالحی به هیأت وزیران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیأت دولت روز یکشنبه به ریاست رییس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل جاری کشور پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با تشکر از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های ارزنده گروه مذاکره کننده، بر استمرار تلاش ها تا دستیابی به توافق نهایی تأکید کرد.

در ادامه جلسه، گزارش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از روند مذاکرات با 1+5 در لوزان به هیأت وزیران ارایه شد.

همچنین تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

موافقتنامه بین دولتی بنادر خشک مشتمل بر یک مقدمه و 17 ماده به منشور شناسایی، توسعه و استفاده هر چه بیشتر کشور از بنادر خشک، از جمله مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود.

دولت همچنین آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع پولی و مالی کشور را اصلاح کرد.

ویژگی های مهم این اصلاحیه عبارتند از:

- شفاف سازی برخی احکام آیین نامه موجود و رفع امکان انجام تفاسیر متفاوت از آن ها

توسعه دایره شمول به همه پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری اعم از حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی

- فراهم آوردن امکان انجام سایر طرق مشارکت و به طور کلی رویکرد استفاده از تأمین مالی از غیر از منابع بودجه مصوب

- تخصصی تر شدن مکانیزم شکل گیری طرح ها و پروژه های موضوع قانون با تنظیم ضوابط کارشناسی برای شروع مطالعه و انعقاد قرارداد و در نتیجه ممانعت از مداخلات غیرکارشناسی در اجرای طرح ها و پروژه های مذکور

- ضابطه مند شدن و احصاء جزئیات و شفافیت آن ها جهت جلوگیری از تفسیرهای متعدد و مشخص شدن فرآیندهای انجام کار و چارچوب دار شدن آن ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها