این مرورگر اطلاعات کاربر را به سایر شرکت‌ها می‌فروشد

هشدار: هرگز از مرورگر UC استفاده نکنید

اسپارتان به‌صورت پیش‌فرض غیرقابل ردگیری نیست

مزیت ویژه اسپارتان به‌طور پیش‌فرض فعال نیست

مرورگر اسپارتان که پیش از این گفته می‌شد که به قابلیت عدم امکان ردیابی مجهز است، این امکان را به‌صورت پیش‌فرض در هنگام نصب فعال نخواهد کرد و کاربر باید به‌صورت مستقیم برای فعال‌سازی آن اقدام کند.
کد خبر: ۷۸۴۴۹۸
مزیت ویژه اسپارتان به‌طور پیش‌فرض فعال نیست

جام جم کلیک: مایکروسافت با مرورگر اینترنت اکسپلورر تقریبا تمامی رکوردهای موجود در زمینه ناامنی یک نرم‌افزار اینترنتی را جابجا کرد تا سرانجام ساخت یک مرورگر جدید در دستور کار این شرکت قرار گرفت. این غول آمریکایی با معرفی مرورگر جدید خود که اسپارتان نام دارد توانسته است تا توجه رسانه‌ای بسیار مطلوب و بازخوردهای بسیار مناسب و مثبتی را دریافت کند. در این میان یکی از مهم‌ترین مواردی که در این مرورگر توانست تا توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کند، استفاده از ساختار غیرقابل ردگیری بودن کاربر بود.

به ‌نظر می‌رسد که استفاده از این ساختار برای کاربران عادی چندان آسان نخواهد بود زیرا به‌صورت پیش‌فرض، این قابلیت در مرورگر اسپارتان فعال نخواهد بود و باید برای راه‌اندازی آن، به‌صورت دستی اقدام کرد که این امر دقیقا مانند نحوه استفاده از امکانی مشابه در مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس خواهد بود. البته این امکان پیش از این نیز در سال 2012 برای مرورگر اینترنت اکسپلورر ارائه شده بود ولی به‌علت ناامنی بیش‌ازحد آن مرورگر، این پروژه نیز به جایی نرسید.

البته خودکار نبودن فعال‌سازی این امکان به‌خاطر دستورات مستقیم کنسرسیوم شبکه جهانی وب است. این کنسرسیوم که با نام W3C شناخته می‌شود، در این قانون اعلام کرده است که عدم رهگیری باید به انتخاب کاربر باشد و این امر به‌صورت مستقیم در تمامی مرورگرهای اصلی اجرا شده است.

مایکروسافت وعده داده است که پس از عرضه رسمی این مرورگر در تابستان سال جاری برای ارائه یک دستورالعمل مفصل و دقیق درباره نحوه راه‌اندازی این امکان اقدام کند که این امر تا حد زیادی خیال کاربران را آسوده خواهد کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها