تیم هندبال ثامن برای پنجمین سال متوالی خواب قهرمانی می‌بیند

لیگی‌ با یک‌ مدعی!

جام جم ورزشی: رعایت اصول جوانمردانه فقط مختص به ورزش مردان نیست ، در ورزش بانوان نیز این موضوع نیز در ابعاد گسترده ای مشاهده می شود و ورزشکاران زیادی با رعایت کامل ارزش های اخلاقی و فرهنگی خود را به عنوان الگو معرفی کرده اند.
کد خبر: ۷۸۴۴۶۳
اخلاق مداران ورزش بانوان

به گزارش جام جم ورزشی ، رعایت اصول جوانمردانه فقط مختص به ورزش مردان نیست ، در ورزش بانوان نیز این موضوع نیز در ابعاد گسترده ای مشاهده می شود و ورزشکاران زیادی با رعایت کامل ارزش های اخلاقی و فرهنگی خود را به عنوان الگو معرفی کرده اند. در میان همه مشکلات دست و پاگیر ورزش بانوان که گویا پایانی هم برای آن وجود ندارد برخی از ورزشکاران علیرغم همه فشارها پایبندی خود را به ارزش های اخلاقی نشان داده اند و ثابت کرده اند که حتی در بدترین شرایط هم می توان به در راستای ارزش ها به فعالیت های ورزشی ادامه داد. در شرایطی که موجی بی سابقه از بی انگیزگی به دلایل مختلفی همچون کمبود بودجه و عدم اهمیت به ورزش زنان در میان ورزشکاران به وجود آمده برخی با انگیزه ای شگرف به کار خود همچنان ادامه میدهد اما چیزی که برخی ورزشکاران زن را از دیگران متمایز میکند نه بی انگیزگی که با اخلاق بودن آنهاست. در بسیاری از رشته های ورزشی مختلف بانوان تعداد بازیکنان و ورزشکاران با اخلاق آنقدر زیاد است که این گستردگی دسته با اخلاق ها اجازه نمی دهد تنها یک یا دو نام در این زمینه به عنوان برترین ها شناخته شوند. معیارهای مختلفی را می توان برای انتخاب بازیکن و ورزشکار اخلاق تعریف کرد و بر اساس آن اقدام به انتخاب برترین های نمود ، معیارهایی همچون رعایت اصول بازی جوانمردانه در حین بازی ، تلاش برای ترویج فرهنگ در ورزش ، تبلیغ رشته های ورزشی برای جذب سرمایه های انسانی بیشتر به این عرصه و ....

در ورزش بانوان بازیکن با اخلاق زیاد است ، این موضوعی است که مربیان وبازیکنان رشته های مختلف ورزشی به آن اعتقاد دارند اما برخی با بهره گری از تمامی معیارهای اخلاقی و فرهنگی سر آمد دیگران هستند . آنچه در ادامه می آید معرفی و انتخاب ورزشکاران برتر در زمینه اخلاق در چند سال اخیر و در پنج رشته فوتبال ، فوتسال ، والیبال، بسکتبال و هندبال است:

زیور بابایی ، فوتسال

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال بانوان همچنان طلایه دار اخلاق در فوتسال بانوان است، آنقدر زیاد که گاهی اوقات توانایی های فنی او زیر سایه این ویژگی مثبت قرار می گیرد. بابایی 34 ساله انتخاب اول اهالی فوتسال بانوان برای رسیدن به عنوان بازیکن اخلاق سال است . این بازیکن پیش از این نیز به عنوان بازیکن اخلاق فوتسال بانوان شناخته شد. بابایی چهار سال است خود را از حضور در عرصه ملی بازنشسته کرده است .

سمیرا علی رمایی ، هندبال

علی رمایی که در سال های اخیر یکی از بهترین گلزنان هندبال بانوان بوده عنوان بازیکن اخلاق را نیز در اختیار دارد. بسیاری از مربیان لیگ برتری اعتقاد دارند که این بازیکنان کردستانی در اخلاق و رفتار نیکو و ارائه بازی های منصفانه منحصر به فرد است. علی با وجود اینکه زیاد گل می زند اما هرگز مرتکب خطا نمی شود. بسیاری از مربیان و بازیکنان لیگ برتری اعتقاد دارند نظیر این بازیکن کم حرف و ارام در هندبال بانوان وجود ندارد.

ارژنگی و عبداللهی ، فوتبال

در فوتبال بازیکنان زیادی به عنوان بازیکن اخلاق معرفی می شوند اما انتخاب واحد مربیان لیگ برتری فاطمه ارژنگی و ندا عبداللهی است. این دو بازیکن ملی پوش بسیار خوش اخلاق و آرام هستند. انتخاب فاطمه ارژنگی به عنوان بازیکن اخلاق فوتبال بانوان برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد. ندا عبداللهی نیز همیشه در فوتبال بانوان نیز به عنوان بازیکنی با اخلاق شناخته می شود.

گیوه ای ، بابلیان ، میرباقر و اخلاقی ، والیبال

گستردگی بازیکنان با اخلاق در فوتبال بانوان جو خوبی را در رقابتهای لیگ برتر به وجود آورده است . هر چقدر لیگ برتر مردان لبریز از اتفاقات نامطلوب و صحنه های به دور از شان است در لیگ برتر والیبال بانوان با وجود همه مشکلات جو خوبی حاکم شده است . زینب گیوه ای ، فرانک بلبلیان و سارا اخلاقی سرآمد اخلاق مداران در والیبال هستند. البته سارا اخلاقی سرآمد این بازیکنان محسوب می شود. او با وجود اینکه 19 سال بیشتر ندارد اما بازیکنی کامل از لحاظ اخلاقی در والیبال بانوان شناخته می شود.

سارا صادق ، بسکتبال

در بسکتبال همانند سال گذشته باز هم سارا صادق به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شده است. او در سال های اخیر اعتبار و نام قابل توجهی برای خود دست و پا کرده است. این بازیکن هر چند فروغ گذشته را ندارد اما کماکان مهره ای اخلاق مدار در بسکتبال بانوان است.. با وجود اینکه در بسکتبال بانوان گاهی اوقات درگیری هایی اتفاق می افتد که کلیت یک مسابقه را تحت تاثیر خود قرار می دهد اما هنوز بازیکنان با اخلاق زیادی در بسکتبال یافت می شوند. همانند سارا صادق که حتی در طول یک مسابقه خطا هم نمی کند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها