«در حاشیه» بازگوکننده درد دل مردم است

قدردانی نمایندگان مجلس از برنامه های نوروزی رسانه ملی

کامران نجف‌زاده چهره‌ای آشنا برای مخاطبان تلویزیون است. سال‌هاست او را در بخش‌های مختلف خبری تلویزیون می‌بینیم.
کد خبر: ۷۸۴۴۴۳
کامران نجف‌زاده: قرار نبود مصاحبه‌هایم چالشی باشد

از بخش خبری 20 و 30 گرفته تا صرفا جهت اطلاع و گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو. نجف‌زاده متولد 29 اردیبهشت سال 57 است و از کودکی با مجله کیهان بچه‌‌ها همکاری می‌کرد و طبق نوشته ویکی‌پدیا 18 ساله بود که سردبیری نشریه آرمان را به عهده گرفت.سال 81 به واحد مرکزی خبر پیوست و از سال 84 به‌عنوان گوینده همکاری خود را با بخش خبری 20 و 30 شروع کرد. او یکی از مجریان برنامه صرفا جهت اطلاع است و تاکنون به عنوان خبرنگار اعزامی صدا و سیما به کشورهای عراق، آمریکا، مصر، فرانسه، لیبی و... رفته است. او مدتی است با گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو هم همکاری می‌کند. در کنار همه این‌ فعالیت‌ها، نجف‌زاده نوروز امسال اجرای برنامه تحویل سال شبکه دو را به عهده داشت. برنامه‌ای که «اینجا خانه است» نام داشت و حدود 12 ساعت پخش شد و نجف‌زاده در این برنامه با مهمانان متعددی از طیف‌های مختلف گفت‌وگو کرد. با او درباره اجرای این برنامه گپ کوتاهی زدیم.

شما نوروز امسال تغییر رویه دادید و اجرای برنامه تحویل سال را به عهده گرفتید، چه شد که این اتفاق افتاد و شما را در کسوت مجری برنامه تحویل سال که ساختار و رویکردش کاملا با بخش‌های خبری و سیاسی متفاوت است، دیدیم؟

سه‌چهار روز مانده به عید از طرف تهیه‌کننده اجرای این برنامه به من پیشنهاد شد. ابتدا دو دل بودم که این کار را قبول کنم یا نه اما بعد به این نتیجه رسیدم که تجربه جدیدی است و قرار است طی 12 ساعت برنامه زنده با آدم‌های مختلف مصاحبه شود. همین فضای جدید باعث شد متقاعد شوم و اجرای «اینجا خانه است» را بپذیرم.

شما را بیشتر به‌عنوان یک چهره سیاسی که گویندگی بخش‌های مختلف خبری را به عهده دارد، می‌شناسیم فکر می‌کنید چرا اجرای یک برنامه زنده و مناسبتی را به شما پیشنهاد دادند؟

شاید به این دلیل که من فعالیت‌های اجتماعی هم دارم، تاکنون چند مجموعه مستند با رویکرد اجتماعی ساخته‌ام و سفیر بهزیستی نیز هستم. همه اینها تهیه‌کننده را متقاعد کرده که اجرای برنامه تحویل سال را به من پیشنهاد دهد.

در این برنامه با مهمانان زیادی از طیف‌‌های مختلف گفت‌وگو کردید، چقدر در انتخاب مهمانان دخیل بودید و چند نفر از آنها را شما دعوت کردید؟

گروهی کاملا حرفه‌ای مهمانان را برای حضور در برنامه انتخاب می‌کردند و من هم تا جایی که توانستم به آنها کمک کردم، برخی از آنها را هم خودم به برنامه دعوت کردم که از میان آنها می‌توانم به آقایان محمدجواد ظریف، سیدمحمد غرضی، مجتبی محرمی، احمدرضا عابد‌زاده، جواد گلپایگانی ( آقاتقی) و جلال مقامی اشاره کنم.

در کل گروه تولید اینجا خانه است، گروهی همدل، همراه و خوش‌فکر بود که همه اینها باعث شد بتوانیم مهمانان خوبی را به برنامه دعوت کنیم و فضای متنوعی به کار بدهیم.

معمولا رسم است به مهمانانی که به برنامه‌هایی مانند برنامه‌های تحویل سال دعوت می‌شوند مبالغ زیادی پرداخت می‌شود، آیا شما هم برای حضور مهمانان در برنامه اینجا خانه است از این روش استفاده کردید؟

خیر، هدیه‌ای خیلی کوچک به رسم یادبود به مهمانان تقدیم می‌کردیم و به هیچ عنوان مثل دیگر برنامه‌های مشابه به مهمانان پول زیاد و یا هدیه گرانقیمت داده نشد.

رویکرد شما برای مصاحبه با مهمانان برنامه چگونه بود؟ آیا از ابتدا نقشه راه و شیوه ویژه‌ای را طراحی کردید؟

از همان ابتدا تکلیفمان را مشخص کردیم که قرار نیست مصاحبه‌های چالشی باشد و رویکردمان به اصطلاح شبیه صرفا جهت اطلاع باشد. تصمیم داشتیم سوالات صمیمی و بیشتر درباره عید و خاطره‌انگیز باشد. البته برای ایجاد تنوع سوالات روان‌شناختی و جامعه‌شناسی هم از مهمانان می‌پرسیدم، مثلا به آنها می‌گفتم محتویات جیب خود را خالی کند و یا اگر الان استودیو آتش بگیرد و یک بچه گربه هم اینجا باشد او به فکر نجات جان خود خواهد بود و یا تلاش می‌کند که بچه گربه را نجات دهد!

آیا تصمیم دارید اجرای چنین برنامه‌هایی را باز هم تجربه کنید؟

تجربه تازه‌ای بود و بعد از آن پیشنهادهای جدیدی در این زمینه داشته‌‌ام اما هنوز درباره آنها تصمیم نگرفته‌ام. بزودی پخش صرفا جهت اطلاع آغاز می‌شود و با گفت‌وگوی ویژه‌خبری هم همکاری می‌کنم. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها