یمن نزدیک به دو هفته است که آماج حملات گسترده عربستان و معدود متحد آن قرار گرفته است. هر چند که حملات عربستان به یمن می‌باشد اما به صراحت می‌توان آن را خیانت دیگر عربستان به دغدغه اول جهان اسلام یعنی مسئله فلسطین دانست.
کد خبر: ۷۸۴۴۳۸
خیانت سعودی

بخشی از این خیانت به صورت مستقیم صورت می‌گیرد و آن هزینه کردن منابع نظامی و مالی برای مسئله‌ای مغایر با مسئله فلسطین است. ریاض در حالی یمن را هدف قرار می‌دهد که هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی صورت نمی‌دهد در حالی اگر عربستان همسو با صهیونیستها و آمریکا نبود این منابع را علیه رژیم صهیونیستی به کار می‌برد که هرگز چنین اقدامی صورت نداده بلکه به کشتار مردم بی‌دفاع یمن که کشوری اسلامی و از حامیان فلسطین است، می‌پردازد.

نکته دیگر آنکه حملات عربستان به یمن زمینه‌ساز انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و درگیر شدن جهان اسلام به نزاع‌ها و اختلافات داخلی می‌شود. این امر یعنی دوری از مسئله فلسطین که زمینه‌ساز تحرکات اشغالگرایانه و سرکوب‌گرایانه صهیونیستها می‌شود. رژیم صهیونیستی همواره با انحراف افکار عمومی به حاشیه‌ها برای رسیدن به مقاصد اشغالگرایانه بهره گرفته که نمود آن را در اشغال بخش اعظم کرانه باختری و خیز این رژیم برای بلعیدن قدس می‌توان مشاهده کرد.

در حالی منطقه نیازمند آرامش برای اجماع علیه رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی امنیت و ثبات منطقه است که حملات عربستان به یمن و البته حمایت این کشور و غرب از تروریسم مانع از تحقق این مهم شده است.

نکته بسیار مهم آنکه عربستان محور تحرکات خود را مقابله با مقاومت و بیداری اسلامی ملتها قرار داده حال آنکه اینها بازوانی برای حمایت از فلسطین است. برخی کشورهای عربی به صورت مستقیم و یا حمایت از تروریسم مجری طرح های صهیونیستی ـ آمریکایی علیه مقاومت شده‌اند که در اصل مقابله با حامیان فلسطین است.

با توجه به این شرایط می‌توان گفت که تحرکات عربستان علیه مردم یمن تاثیرات بسیاری بر دغدغه اصلی منطقه یعنی مسئله فلسطین دارد چنانکه صهیونیستها استقبال گسترده‌ای از تحرکات عربستان علیه یمن داشته و حتی رسانه‌های این رژیم از همکاری اطلاعاتی و نظامی صهیونیستها با عربستان سخن گفته‌اند.

به هر تقدیر عربستان اکنون خواسته یا ناخواسته به متحدی برای رژیم صهیونیستی مبدل شده که خشم و انزجار ملتهای منطقه را به همراه داشته چرا که افکار عمومی بر حمایت از فلسطین تاکید دارد حال آنکه ریاض عملاً مغایر با این خواسته حرکت کرده و خود به ابزاری در دستان صهیونیستها علیه فلسطین و منطقه مبدل شده‌اند.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها