بابک بادکوبه، بازیگر و برنامه‌ساز تلویزیون :

همه زندگی‌ام با تلویزیون عجین شده

به گفته «بابک بادکوبه» برنامه تحویل سال شبکه یک موفق‌تر عمل کرده‌است

مهمانان تحویل سال تلویزیون بین یک تا دو میلیون تومان عیدی گرفته‌اند

بابک بادکوبه گفت: من، احسان علیخانی، علی ضیا و کامران نجف‌زاده برای برنامه‌ سازی تبادل نظر زیادی باهم انجام دادیم.
کد خبر: ۷۸۴۴۰۳
مهمانان تحویل سال تلویزیون بین یک تا دو میلیون تومان عیدی گرفته‌اند

بابک بادکوبه تهیه کننده ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک درخصوص روند تولید برنامه‌ تحویل سال "اینجا آینده" گفت: ما به غیر از ویژه برنامه‌ تحویل سال شبکه یک، 8 آیتم دیگر داشتیم که به معرفی مهمترین رویدادهای سال 93 توسط کارشناسان پرداختیم و این امکان برای مخاطب فراهم شد تا به صورت رایگان مهمان مورد نظر و علاقه‌اش را انتخاب کند. در حقیقت برنامه‌ "اینجا آینده" را مردم طراحی کردند.

وی افزود: تمام اتفاقات برنامه از جمله طراحی دکور و نحوه‌ اجرای علی ضیاء براساس طراحی نویسندگان صورت گرفت. محراب قاسم خانی سرپرست این برنامه به بهترین شکل صحبت‌ها و اتفاقات را طراحی کرد.
این تهیه کننده خاطر نشان کرد: مهمانان دکور ما در سه قسمت طراحی شده بود، برای جوانان و ورزشکاران، دکوری مدرن و ایستاده که علی ضیاء هم به صورت راحت و در حالت ایستاده با مهمانانش گفتگو می‌کرد؛ قسمت دوم دکوری سنتی با معماری اسلامی ایرانی داشت و علی ضیاء متناسب با دکور گروه موسیقی سنتی و برنامه‌ را اجرا می‌کرد؛ قسمت سوم دکور ما یک خانه و کتابخانه به سبک ایرانی طراحی شد و مهمانان مسن‌تر و کارگردانان با سابقه و خانواده شهدا در آن حضور پیدا کردند و مجری برنامه به صورت کاملا رسمی با آنها صحبت می‌کرد.
بادکوبه پیرامون حضور گروه موسیقی دنگ شو در برنامه‌اش خاطرنشان کرد: گروه موسیقی "دنگ شو" ترکیبی از سنت و مدرنیته است، قرار بود این گروه در برنامه "اینجا آینده" 2 اجرا داشته باشند که به دلیل استقبال گسترده‌ مردم به سه بار افزایش پیدا کرد.
این تهیه کننده درخصوص صحبت‌هایی که پیرامون پرداخت پول برای دعوت مهمانان به برنامه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: در گذشته رسم بود که برنامه‌سازان پول زیادی بابت دعوت مهمان می‌پرداختند؛اما امسال با آمدن پورمحمدی این موضوع نکوهش شد. معاون سیما موافق پرداخت مبالغ زیاد به مهمانان برنامه نبود و حداکثر 1 تا دو میلیون بابت عیدی به این مهمانان به تهیه کنندگان دادند ماهم طبق گفته‌ وی این سقف را رعایت کردیم.
وی افزود: متاسفانه تاسیسات فنی سازمان قدیمی و فرسوده شده و ما در این زمینه مشکلات زیادی داشتیم و این سطح کیفیت دستگاه‌ها ایده‌آل خانواده بادکوبه نبود. حدود 1 ماه قبل از نوروز برای این برنامه طراحی انجام دادیم،من به "اینجا آینده" نمره 17 می‌دهم زیرا تنها نقص ما نداشتن تجهیزات فنی با کیفیت بود.
بادکوبه خاطرنشان کرد: در ایام جنگ همه‌ مردم بسیج می‌شدند و برای رزمندگان و جبهه پتو و کمپوت و ... می‌فرستادند، امروز جنگ جنگ رسانه‌ای است و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای اقشار و گروه‌های سنی مختلف ایرانیان را هدف قرار داده‌اند. من از تمام ارگان‌ها و نهادها از قوه‌ قضاییه تا وزارت بهداشت و تمام نهادهایی که از تلویزیون استفاده می‌کنند خواهش می‌کننم به این رسانه کمک کنند. اگر هر نهادی یک دوربین، استودیو یا... برای تلویزیون تهیه کند تمام مشکلات تجهیزاتی آن حل می‌شود.
این مجری پیرامون نحوه‌ برنامه‌های ایام فاطمیه در برنامه "اینجا آینده" اظهار داشت: به نظر من ایام فاطمیه نباید در دکور یا امکانات ظاهری نمود داشته باشد، اعتقاد به اولاد پیامبر یک مسئله قلبی است وقتی شعار می‌دهی دیگر نمی‌توانی عمل کنی. ما علاوه بر ربان‌های یا زهرا که سر سفره هفت سین قرار داده بودیم ارتباط با حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام رضا (ع) داشتیم افزون بر اینها آیتم‌های متفاوتی از لحاظ مادران شهدا تهیه کرده بودیم و سید علی ضیاء متن فوق‌العاده‌ای در مورد این بانو خواند که همه را تحت تاثیر قرار داد.

وی در ادامه گفت: با احترام زیادی که برای احسان علیخانی و کامران نجف‌زاده قائل هستم و به نظرم هر دو استاد رسانه و استخوان‌دارهای این کار هستند ولی برنامه‌ "اینجا آینده" موفق‌تر از دیگر برنامه‌ها عمل کرد و ساختار متفاوتی داشت.
بابک بادکوبه ضمن تاکید بر بالا رفتن سطح کیفی برنامه‌های تلویزیون اظهار داشت: پورمحمدی و محمد اصلانی مدیران حرفه‌ای هستند و می‌دانند چه کسی را برای چه کاری بگذارند و بخوبی از نیروهای جوان استفاده می‌کنند. این را هم باید بگویم که هیچ مدیر گروهی تسلط آگاهی و درستکاری شریعت پناهی را ندارد. به نظرم شریعت پناهی، همت و باکری رسانه است. احسانی و پورمحمدی نیز 6 جلسه با من در مورد برنامه‌ برگزار کردند و در حد توان خود حمایت کردند.
وی ادامه داد: برای ساختن "اینجا آینده" 26 ساعت نخوابیدم و 6 روز پایم از کفش بیرون نیامد،‌ به نظرم جنگ الان سخت‌تر از جنگ آن روزها است و شبکه‌های ماهواره‌ای هدف خود را می‌دانند و ما هم باید کار خود را به بهترین نحو انجام دهیم.
بادکوبه تصریح کرد: شعار امسال شعار کارآیی است،شعارهای سال‌های گذشته بیشتر رویکرد عملی داشتند؛اما محبت، هم دلی و مهربانی چیزهایی است که همه از بر هستند. قطعا اگر همه به این مسئله بپردازیم جامعه‌ای ایده آل و فوق العاده خواهیم داشت.
بادکوبه در پایان خاطرنشان کرد: تلویزیون عملکرد خوبی در ایام نوروز نشان داد. ویژه برنامه‌های تحویل سال هم متفاوت و جذاب بودند برای مثال احسان سوژه‌های ماه عسلی در برنامه داشت یا کامران همان تیپ خبری خود را در برنامه حفظ کرده بود اما جالب است بگویم من، علی ضیاء، احسان علیخانی و کامران نجف‌زاده در مورد برنامه‌هایمان صحبت‌های زیادی باهم داشتیم و از هم کمک می‌گرفتیم مثلا من از آنها تجهزات می‌گرفتم و...
وی افزود: وظیفه‌ خود می‌دانم از مجید قناد و محمد صالح علاء که متن فوق‌العاده‌ای به قلم خود را در لحظه‌ تحویل سال خواندند و از پورمحمدی که پدرانه کمک کرد و تمام بچه‌های سازمان که کارشکنی نکردند، تشکر کنم.
بادکوبه تصریح کرد: تشکر ویژه‌ام برای سید علی ضیاء است که از 0 تا 100 برنامه‌ کمک‌های زیادی در طراحی و پیاده سازی قسمت‌های مختلف به من کرد و اجرای فوق‌العاده‌ای داشت و از احسان و کامران ممنونم که کمک‌های زیادی به من کردند فرقی نمی‌کند در نهایت برنامه‌ی بهتر چه باشد مهم این است که همه‌ ما یک هدف داشتیم و به نوبه‌ خود جذاب و موفق بودیم از مردم عزیز که طراحی اصلی برنامه را به عهده داشتند و از آن استقبال کردند بی نهایت ممنون هستم. (باشگاه خبرنگاران)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها