شکایت 30 مالباخته تاکنون از اعضای باند

شگرد عجیب دزدانی که عاشق بنز و بی.‌ام.‌و بودند

اعضای باندی که با شگردی عجیب، بیش از 30 خودروی بنز و بی.‌ام.و را در تهران به سرقت برده بودند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۸۴۳۸۶
شگرد عجیب دزدانی که عاشق بنز و بی.‌ام.‌و بودند

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی خودروی بی.ام.و خود را در خیابان پارک کرد و وارد مغازه‌ای در شرق تهران شد. او زمانی که بازگشت پی برد خودرویش به سرقت رفته است. پس از شکایت این مرد، پرونده‌ای تشکیل شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. سه روز بعد از حادثه ماموران خودروی مالباخته را در حالی که اوراق شده و در یکی از محله‌های خلوت پایتخت رها شده بود، پیدا کردند.

با کشف این خودرو، ماموران احتمال دادند سارقان باید از اعضای یک باند حرفه‌ای باشند که این چنین ماهرانه به سرقت خودرو و اوراق کردن آن دست زده‌اند.

همزمان با شروع تحقیقات پلیس، 30 شهروند دیگر هم با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی در مورد سرقت خودروهای بی.‌ام.و و بنز خود در اختیار پلیس قرار دادند. بررسی این پرونده‌ها نشان می‌داد خودروهای مورد نظر مجهز به جدیدترین سیستم‌های امنیتی و ضد سرقت بودند و این که چگونه سارقان این خودروها را به سرقت برده بودند، پلیس را با معمای پیچیده‌ای رو به رو کرد. سارقان پس از سرقت، خودرو را اوراق کرده و در محل خلوت رها می‌کردند.

رد پای تبهکاران سابقه دار

در این مرحله ماموران آلبوم مجرمان حرفه‌ای را بررسی کردند تا این‌که به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد چهار تبهکار سابقه‌دار که مدتی است از زندان آزاد شده‌اند یک گروه جدید از افراد سابقه‌دار را گرد هم آورده و با تشکیل باند جدیدی، سرقت‌ها را آغاز کرده‌اند.

سرانجام ماموران در چند عملیات ضربتی موفق به دستگیری 19 عضو این باند شدند. در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها مقادیری از قطعات به سرقت رفته از خودروهای بنز و بی.ام.و نیز کشف شد.

سارقان سابقه‌دار با انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بازجویی شده و به همدستی با یکدیگر در سرقت، اوراق کردن و خرید و فروش قطعات خودروهای سرقتی اعتراف کردند.

اعتراف سرکرده

سعید که سرکرده این باند است در اظهاراتش گفت: می‌دانستیم خودروهای بنز و بی.‌ام.و از ضریب امنیتی بالایی برخوردارند و سرقت آنها با مشکل همراه است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم با از کار انداختن سنسور سیستم حرارتی این خودروها سرقت را انجام دهیم. این خودروها در برابر حرارت حساس هستند و به راحتی با این شگرد می‌توان ضریب امنیتی خودرو را پایین آورد. براساس نقشه زیر سنسور حرارتی این خودروها فندک روشن کرده و درهای ماشین به طور خودکار باز می شد سپس سیستم امنیتی خودرو را هک کرده و آن را روشن می کردیم.

وی ادامه داد : فروش این خودروها احتمال داشت ما را گرفتار کند به همین خاطر تصمیم به اوراق کردن آنها گرفتیم.

متهمان دیروز پس از بازجویی در دادسرای جنایی تهران با قرار قانونی روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها