روزنامه خندان

تفاهم در قریه لوزان

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۸۴۳۵۰
تفاهم در قریه لوزان

سیاست روز : تفاهم در قریه لوزان

راپورت نمره یک
وزارت جلیله خارجه - طهران

از بلاد و قصبات و دهات مملکت راپورت رسیده که جماعت رعیت در این ایام سر از پا نشناخته و در معابر به حرکات موزون و دیگر امور شنیع، اشتغال دارند که علت آن گویا تفاهمی است که در قریه "لوزان" یکی از ممالک کفر به ثبت رسیده است.
فلذا به تمامی قشون و اجزای نظمیه فرمان رسیده که با این‌گونه اعمال وقیحانه و حرکات قلتشن‌آمیز اکیدا مقابله گردد وگرنه عن‌قریب است که رعایا، گستاخ شده و اطعمه و اشربه غیرمجاز از دکاکین و کاسبان محترم و ایضا محترمه درخواست نمایند.

راپورت نمره دو
جمعیت پنج به علاوه یک - بلاد آمریکیه

به جمعیت پنج به علاوه یک چنین راپورت رسیده که گویا دخترکی خردسال در حال ارتکاب جرم غنی‌سازی ماده اورانیوم در یک قابلمه مسین، مشاهده شده و تمامی توافقات "لوزان" را به نابودی کشانده است.
فلذا به تمامی اولیای اطفال ممالک محروسه اکیدا اخطار می‌شود که دیگ و بادیه و قابلمه و ماهی‌تابه‌ها را از دسترس اطفال دور نمایند تا من‌بعد در کار توافقات بین‌المللی اختلالی ایجاد نگردد.

راپورت نمره سه
جریده وزین سیاست روز - طهران

طبق راپورت‌های رسیده، پیرزنی معلوم‌الحال مسما به "ننجون" در حال انجام حرکات موزون در یکی از گذرهای پایتخت به دام افتاده است. جرم این پیرزن "تشویش اذهان عمومی" و "ترویج اعمال وقیحانه" اعلام شده و وی به دلیل ارتکاب این جرم محرز به قریه بد آب و هوای "لوزان" تبعید خواهد شد تا من‌بعد رعایا جرات نکنند خویشتن را به طرز مشکوکی در معابر، تکان تکان بدهند.

شرق: دکتر شریعتی پدیا

علی شریعتی در روستای کاهک، در کویر مزینان، در شهر سبزوار، در شهر مشهد، در خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و به‌طورکلی در سرزمین ایران، به‌طورکلی‌تر در منطقه خاورمیانه، حتی در حومه، در دانشگاه سوربن فرانسه، در فرانسه به‌طورکلی، در زندان قزل‌قلعه، در ساوت‌همپتون، در دمشق و در شش‌جای دیگر اولین دکتر و به‌طورکلی تنها دکتر علی شریعتی بود.

دکتر به‌مثابه دکتر
طبق خاطرات منتشرشده در کتاب «طرحی ازیک‌زندگی»، دکتر شریعتی، اولین دکتری بود که از خارج به مزینان برگشت - تا آن‌موقع دکترها برنمی‌گشتند - و مردم فکر می‌کردند دکتر شریعتی واقعا دکتر شده و توقع داشتند حال که دکتر شریعتی دکتر شده پس باید به درد مردم برسد. شریعتی هم که دید نمی‌تواند به آن درد مردم برسد تصمیم گرفت به این درد مردم برسد.
دکتر به‌مثابه درد
بدبختی مردم دردی نداشتند و اگر داشتند خودشان نمی‌دانستند درد می‌کند. دکتر شریعتی در نخستین سخنرانی‌اش گفت‌: ای مردم چشم‌هاتان چقدر قرمز شده. مردم گفتند آقای دکتر درد هم می‌کنه؟ و دکتر شریعتی هزارتا سخنرانی کرد که دل مردم را به درد بیاورد، مردم در آخر فهمیدند دلشان درد می‌کرده اما آنها دستمال را به سرشان بسته‌اند.

دکتر به‌مثابه انگشت درد
برای همین دکتر شریعتی دست گذاشت روی جاهای مختلف مردم و مردم دیدند دکتر شریعتی دست روی هر جایی‌شان می‌گذارد، درد می‌کند.

دکتر به‌مثابه نسخه
دکتر شریعتی هرچند دکتر نبود و دکترا داشت اما معتقد بود دکتر باید نسخه بنویسد. به‌همین‌دلیل در تمام کتاب‌هایش برای مردم نسخه نوشت.

دکتر به‌مثابه درمان
دکتر شریعتی تنها دکتر شریعتی در جهان است که برای جامعه هم درد است و هم درمان و هم برانکار و هم بستری و هم اتاق عمل و هم اتاق ریکاوری و هم ترخیص.

کیهان : پشت کوه!

گفت: مگر در متن اصلی توافق لوزان نیامده است که ایران در تاسیسات فردو حق غنی‌سازی اورانیوم ندارد؟
گفتم: این ممنوعیت در متن توافق لوزان به صراحت آمده است.
گفت: پس چرا می‌گویند تأسیسات فردو با 1000 سانتریفیوژ باقی می‌ماند!
گفتم: باقی می‌ماند ولی در آن غنی‌سازی اورانیوم انجام نمی‌پذیرد و فقط در حد یک آزمایشگاه معمولی خواهد بود.
گفت: خب! مردم که بالاخره متوجه می‌شوند، آنوقت برای اطلاعات غلطی که به ملت داده‌اند چه توجیهی دارند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو نزد یک نقاش رفت و سفارش داد برایش یک تابلو از صحنه دروی گندم و کارخانه‌های صنعتی بکشد ولی بعد از چند روز که برای گرفتن تابلو مراجعه کرد، نقاش یک تابلو که در آن یک رودخانه و کوه نقاشی شده بود به او تحویل داد. یارو با تعجب پرسید پس صحنه‌ای که سفارش داده بودم چی شد؟ و نقاش کوه را در تابلو نشان داد و گفت؛ این کوه را می‌بینی؟ کشاورزان و صنعتگران پشت این کوه مشغول کارند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها