با ملحق شدن کارکنان جدید به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران، صدور روادید زائران ایرانی برای عمره به حالت عادی برگشت و هم‌اکنون روزانه 3500 زائر ایرانی به عربستان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۴۲۸۶

حسن سرخوش، مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر به ایسنا گفت: خوشبختانه روند صدور روادید در سفارت و کنسولگری عربستان عادی شده و روزانه (به تعداد روزهای کاری هفته) 5000 روادید برای زائران ایرانی صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: مشکل خاصی برای اعزام زائران نیست و زائران براساس جدول پروازی برای عمره به عربستان اعزام می‌شوند.

سرخوش درباره وضع زائران بازمانده از عمره امسال به دلیل تعلل سفارت و کنسولگری عربستان در صدور روادید به خاطر نداشتن تعداد کافی پرسنل اظهار کرد: در پروازهای رجب، شعبان و رمضان به تناسب خالی بودن ظرفیت کاروان‌ها به این زائران پیشنهادهایی می‌شود تا تاریخ مورد نظر را برای انجام این سفر در سال 94 انتخاب کنند. در صورتی ‌که تمایل نداشتند، اولویت آنها برای اعزام در نوروز 95 محفوظ است.

وی درباره دریافت خسارت از شرکت‌های سعودی به دنبال وقوع این اتفاق بیان کرد: این خسارت از حساب شرکت‌های سعودی محاسبه و کسر می‌شود و از زائران ریالی خسارت دریافت نخواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت درباره ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع عنوان کرد: ظرفیت این کاروان‌ها در بسیاری از استان‌ها تکمیل شده و در استان‌هایی که هنوز ظرفیت خالی وجود ندارد، اولویت‌های تا بیست و پنجم اسفند 84 می‌توانند ثبت‌نام کنند.

به گفته وی، زمان پرداخت قسط دوم سفر حج تمتع هفته اول اردیبهشت‌ سال 94 خواهد بود.

آمار زائران نوروزی عتبات عالیات 66 هزار نفر

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌های نوروزی عتبات عالیات به پایان رسیده است و در این ایام 66 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات اعزام شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها