جنگنده های اماراتی در حمله به یمن اماکن عمومی و اقتصادی شهر مارب را بمباران کردند. تکفیری ها که در استان حضرموت اعلام وجود کرده بودند، پس از دریافت سلاح و مهمات از سعودی ها و پشتیبانی هوایی آنها، شهر مکلا را اشغال کردند.
کد خبر: ۷۸۴۰۴۲
عربستان راه را برای القاعده باز کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تجاوز وحشیانه کشورهای حامی القاعده و داعش به یمن با بمباران هوایی جنگنده های کشورهای عربی و پشتیبانی غربی ها ادامه دارد و گفته می شود که بزودی سربازان این کشورها برای کمک به تروریست های القاعده وارد یمن خواهند شد.

حمله جنگنده های اماراتی به مارب

جنگنده‌های اماراتی با حمله به نقاط مختلف مارب و بمباران اماکن و ساختمان های این شهر، ضمن ویران کردن برخی از مراکز عمومی و اقتصادی، تعدادی از اهالی را به خاک و خون کشیدند.

نقاط مختلف شهر عدن به ویژه مرکز، شرق و شمال این شهر نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت که گفته می‌شود در این حملات تلفات زیادی به مردم وارد شده است. در پی این حملات و درگیری‌های خیابانی در عدن نیروهای انصارالله از مرکز شهر به سمت مناطق شرقی رفتند.

قدرت گرفتن تکفیری ها زیر سایه جنگنده های سعودی

با تداوم تجاوز عربستان و متحدانش به یمن و اعزام تکفیری ها به این کشور، شهر مکلا در استان حضرموت به اشغال تکفیری های القاعده در آمد.

القاعده که چندی پیش در استان حضرموت، بزرگترین استان یمن اعلام وجود کرده بود، با پشتیبانی جنگنده های کشورهای متجاوز به یمن، مواضع خود را مستحکم‌ کرده و تقریبا شهر مکلا، مرکز این استان را به طور کامل به تصرف درآورند.

احتمال اشغال شهر الشحر

ارتش یمن به منظور در امان ماندن مردم شهر الشحر، دومین شهر استان حضرموت از حملات مهاجمان و تروریت های القاعده، مراکز نظامی را تخلیه کرده تا به بهانه آنها، مردم بمباران نشوند. این اقدام باعث شده تا مردم به این پادگان‌ها هجوم برده و سلاح‌های سبک موجود در آنها را به غارت ببرند.
در صورتی که شرایط به همین منوال پیش برود نیروهای القاعده باقیمانده تجهیزات موجود در این پایگاه‌ها به ویژه سلاح‌های سنگین را به کنترل در می‌آورند و سلاح های سبک را نیز از مردم می گیرند.

مقاومت در ضالع

نیروهای انصارالله برای جلوگیری از اشغال شهر ضالع توسط تکفیری ها، به کمک نیروهای نظامی این شهر شتافتند. زندان مرکزی این شهر در اختیار حوثی‌ها است و آنها در حال تلاش برای جلوگیری از سقوط شهر هستند.

آمادگی متجاوزان برای تجاوز زمینی

کشورهای ائتلاف تجاوز به یمن برای اجرای مرحله دوم تجاوزگری خود، تشکیل جلسه دادند.

گفته می‌شود نزدیک به 100 هزار نظامی و شبه‌نظامی به همراه 90 هلی‌کوپتر جنگی آپاچی برای حمله زمینی به یمن آماده شده‌اند. این نیروها متشکل از 20 هزار نیروی نظامی از کشورهای عربی، 60 هزار نیرو از تکفیری های یمن و 30 هزار نظامی وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، هستند.

پیش‌بینی می‌شود حمله زمینی از دو محور، یکی از شمال و از استان صعده، در مرزهای عربستان یکی از جنوب و از سمت شهر عدن که مقر حکومت منصور هادی محسوب می‌شود، انجام می‌شود. علاوه بر 90 هلی‌کوپتر آپاچی که پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی را برعهده خواهند داشت، جنگنده‌های ائتلاف عربی نیز همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند. عربستان به تازگی برای آغاز این حمله نیروهای وابسته به خود در جنوب این کشور را به سلاح‌های سنگین تجهیز کرده است.

امریکا عملا وارد جنگ شد

آمریکا نیز که نقش زیادی در حمایت از کشورهای عربی برای تجاوز نظامی به یمن دارد، اعلام کرده برای سوخت‌رسانی هوایی به جنگنده‌های ائتلاف عربی در حمله به یمن آمادگی کامل دارد و در صورت چنین درخواستی پنتاگون جنگنده‌های عربی را حین انجام عملیات در یمن و در آسمان سوخت‌رسانی خواهد کرد.

ارسال مهمات و اسلحه برای تکفیری ها

یک خبرگزاری یمنی از اقدام جنگنده‌های متجاوز سعودی به یمن مبنی بر رساندن اسلحه به دست نیروهای رئیس‌جمهور مستعفی این کشور خبر داد.

هواپیماهای ائتلاف عربستان و 9 کشور همپیمان او در عملیات «توفان قاطع» علیه یمن، برای طرفداران و نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن با چتر سلاح می‌فرستند.

علاوه بر این، گزارش‌های خبری دیگری نیز در دست است که نشان می‌دهد این هواپیماها علاوه بر اسلحه، تجهیزات مدرن ارتباطی نیز به دست طرفداران هادی در مناطق مختلف درگیری در یمن رسانده‌اند.

پایگاه خبری «المساء پرس» نیز نوشت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن در شهر عدن، موفق شده‌اند برخی از سلاح‌هایی را که جنگنده‌های ائتلاف سعودی آمریکایی برای طرفداران هادی با چتر فرستاده‌اند، به غنیمت گیرند.

این هواپیماها با چتر، میزان زیادی سلاح سبک و متوسط برای نیروهای هادی فرستاده‌اند که اکنون برخی از این تسلیحات به دست نیروهای انقلابی و ارتش یمن افتاده است.

هشدار به مردم انقلابی یمن

منابع آگاه می‌گویند که بسته‌هایی که با چتر به زمین عدن می‌رسد، شامل سلاح‌ها و برخی تجهیزات پیشرفته است. اما برخی دیگر از منابع درباره این سلاح‌ها هشدار می‌دهند و می‌گویند این احتمال وجود دارد که این سلاح‌ها از طریق ماهواره‌ها قابل ردگیری باشند و عمدا بخشی از این سلاح‌ها که به دست انقلابیون افتاده باشد تا در هر زمانی که نیروهای ائتلاف بخواهند، مواضع انقلابیون هدف قرار گیرد. به ویژه که بخشی از این سلاح‌ها به آموزش نیاز دارند و با سلاح‌های ساخت روسیه که اغلب یمنی‌ها نحوه استفاده آن را می‌دانند، تفاوت دارد.

قطعنامه روسیه در شورای امنیت

در سطح جهانی نیز قرار است امروز شورای امنیت نشستی را برای بررسی اوضاع یمن برگزار کند که در این نشست پیش‌نویس قطعنامه روسیه بررسی خواهد شد. قطعنامه پیشنهادی روسیه بر پایه "آتش‌بس با نیات انسانی" و بهبود وضعیت در این کشور تهیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها