گذری بر آلبوم‌های منتشر شده در سال 93

کدام آلبوم‌ها مخاطبان را راضی کردند

جام جم نوا: موسیقی ایران در سال ۹۳ شاهد آلبوم‌ها و کارهای بینظیری بود. این آثار نوید این را می‌دهد که در آینده نه چندان دور پیشرفت روز به روز موسیقی را خواهیم دید و نظاره گر کارهای فاخر خواهیم بود. آلبوم‌هایی امسال وارد بازار موسیقی شدند توانستند تا حدودی این آشفته بازار را تکان داده و از حالت رکود درآورند.
کد خبر: ۷۸۳۹۹۵
کدام آلبوم‌ها مخاطبان را راضی کردند

۱-نام آلبوم: زمزمه‌ها

خواننده: سالار عقیلی
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت

آلبومی متفاوت و موفق در سبک سنتی ایرانی. این اثر ۵ قطعه داشته و اشعار آن سروده محمدرضا شفیعی کدکنی، آهنگساز تمامی قطعات حمید متبسم و میکس و مسترینگ آن بر عهده اردوان انزابی‌پور بوده است. این آلبوم بیست و سومین اثر منتشر شده از سالار عقیلی است.

۲- نام آلبوم: رفتم و بار سفر بستم
خواننده: علیرضا قربانی
تاریخ انتشار: ۲ تیر

آلبومی در سبک سنتی که علی تجویدی آهنگسازی قطعات را بر عهده داشته است. از سروده‌های اسماعیل نواب صفا، پرویز وکیلی، بیژن ترقی و رهی معیری در آلبوم استفاده شده و تنظیم کننده تمامی آثار کامبیز روشن روان است. رفتم و بار سفر بستم ۶ قطعه دارد و هجدهمین آلبوم قربانی محسوب می‌شود.

۳- نام آلبوم: مدار بی‌قراری
خواننده: بابک جهانبخش
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور

این اثر با ۱۲ آهنگ در سبک پاپ منتشر شد و شاعر تمامی قطعات به جز یک قطعه محسن شیرالی بود. انوشیروان تقوی، امیر میلاد نیکزاد و بابک جهانبخش آهنگسازان آن بوده‌اند. رضا تاجبخش، نیمان، مسعود همایونی و... از جمله تنظیم کنندگان این آلبوم بودند. مدار بی‌قراری ششمین آلبوم رسمی بابک جهانبخش محسوب می‌شد.

۴- نام آلبوم: همیشگی
خواننده: مسعود امامی
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور

کاری متفاوت از امامی که هر سلیقه از مخاطب را به وجد می‌آورد. این آلبوم در ژانر پاپ و دارای ۱۱ قطعه بود که ترانه‌ها سروده علی بحرینی، سونیا مکاری‌پور و مسعود امامی بودند و پیام هوشمند، امین قباد، ساناز کریمی و... آهنگ سازی کار را بر عهده داشتند. از جمله تنظیم کنندگانی که در این اثر همکاری کرده‌اند می‌توان به محمد مروی و فربد فراز اشاره کرد. لازم به ذکر است این آلبوم سومین آلبوم منتشر شده از مسعود امامی است.

۵- نام آلبوم: این ساعت
خواننده: مهدی احمدوند
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور

این ساعت که اولین آلبوم احمدوند با ۱۱ قطعه در عرصه موسیقی بود که موزیک‌ها ساخته میلاد ترابی و خود احمدوند بود. مهرزاد امیرخانی، علی عباسی و پیمان دوستی از ترانه سرایان این اثر را تشکیل می‌دادند. گروه پازل، حامد برادران و... به عنوان تنظیم کننده قطعات در این آلبوم حضور داشتند.

۶- نام آلبوم: فصل عاشقی
خواننده: سالار عقیلی
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور

دومین آلبوم منتشر شده از عقیلی در سال ۹۳ با اشعاری از حافظ، اسحق انور و رضا دربندی بود که تنظیم کنندگان آن پویا سرایی و غلامرضا صادقی را تشکیل می‌دادند، همچنین آهنگسازان این آلبوم ۷ قطعه‌ای، رضا دربندی و اسحاق انور بودند.

۷- نام آلبوم: دیره
خواننده: علی اصحابی
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد

آلبومی در سبک پاپ قرار داشته و نسبت به کارهای پیشین علی اصحابی کمی متفاوت‌تر بود و ترانه سرایان آن هم یاحا کاشانی، مهدیه عرب و... بودند. تنظیم کنندگانی که در این اثر همکاری داشتند هم شامل کوشان حداد، امیر حیدری و اشکان جوینده می‌باشد. ششمین اثر این خاوننده با ۱۰ قطعه منتشر شد.

۸- نام آلبوم: اشارات نظر
خواننده: میلاد درخشانی
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور

این اثر با ۹ قطعه در سبک تلفیقی که آهنگسازی کل آلبوم را خود میلاد به بهترین نحو انجام داده و برادرش پدرام درخشانی در این اثر به او یاری رسانده است، آلبوم پیشین او با عنوان «هیچم خبر از هیچ» اثری بی‌کلام با آهنگ‌ها و تنظیم خود میلاد درخشانی در سال ۱۳۹۱ منتشر شد.

۹- نام آلبوم: کهکشانی‌ها
خواننده: رضا صادقی، بنیامین بهادری، مهدی یراحی و آروین صاحب
تاریخ انتشار: ۲ مهر

آلبومی در ژانر پاپ که با همکاری چند خواننده کامل شد و اتفاقی نو به شمار می‌رفت. رضا صادقی، بنیامین بهادری، مهدی یراحی و غیره از خوانندگان مه‌مان این کار بودند و شعر‌ها نیز سروده فرید احمدی، روزبه بمانی و امین بامشاد بود، به اضافه اینکه آهنگسازان چون حمید عسکری، مهدی یراحی در این اثر حضور داشتند.

۱۰-نام آلبوم: پاروی بی‌قایق
خواننده: محسن چاووشی
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر

آقای خاص موسیقی ایران ترانه هاش را از روزبه بمانی، حسین صفا و حسین غیاثی انتخاب کرده بود و تمامی موزیک‌ها را خودش ساخته بود. البته تنظیم کنندگان در این آلبوم هم شامل کوشان حداد، امیرجمالفرد و امیدحجت می‌شدند. هفتمین آلبوم محسن چاوشی ۱۰ قطعه داشت.

۱۱- نام آلبوم: ماه هفتم
خواننده: مازیار فلاحی
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر

مازیار هم مانند بابک جهانبخش یکی از خوانندگان احساسی است که در کار‌هایش آرامشی نهفته است. سومین آلبوم او با قلم یاحا کاشانی، مهدی کرباسیان، زهره زمانی و خودش منتشر شد و ملودی تمامی کار‌ها را خود فلاحی ساخته و تنظیم آن‌ها را میلاد ترابی و کوشان حداد و... انجام داده بودند.

۱۲- نام آلبوم: مسیحا
خواننده: حسام الدین سراج
تاریخ انتشار: ۲ آبان

بعد از مدت‌ها دوری سراج آلبومی با سبک سنتی و آهنگسازی و تنظیم بهرام خانی منتشر کرد. اشعار این آلبوم منتخب از حافظ، سعدی و قیصر امین‌پور است. مسیحا بیست و هفتمین اثر حسام الدین سراج به شمار می‌رفت.

۱۳- نام آلبوم: مسیر رویایی
خواننده: مهدی مدرس
تاریخ انتشار: ۸ آذر

دومین اثر مهدی مدرس در موسیقی آلبومی با نام مسیر رویایی است که آهنگساز و تنظیم کننده آن آرتا می‌ربستانی و ترانه سرایان این آلبوم را مهشاد عرب، میلاد تهرانی، امیرعباس خلیلی و میلاد می‌ربستانیتشکیل می‌دادند.. این آلبوم ۹ قطعه‌ای در سبک پاپ بود.

۱۴- نام آلبوم: یک و یازده
خواننده: ماهان بهرام خان
تاریخ انتشار: ۴ آذر

پس از مدت‌ها انتظار آلبوم ماهان در سبک پاپ و با ۱۱ قطعه منتشر شد. ملودی‌های این آلبوم ساخته محمد کاظمی، شهاب رمضان و ماهان بهرام خان بوده و. ترانه‌های آن نیز به قلم یاحا کاشانی، رضا راد، مهدیه عرب و... می‌باشد. تنظیم کنندگان اولین اثر رسمی بهرام خان امیرحسین حسینی و امیرحسین اویسی بودند.

۱۵- نام آلبوم: پادشاه فصل‌ها
خواننده: علیرضا افتخاری
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر

آلبومی با سبک سنتی و ۱۲ قطعه. خالق تمامی آهنگ‌ها حسین پرنیا و شعر‌ها نیز منتخبی از شاملو، اخوان ثالث، نیما یوشیج و... بودند. این اثر پنجاه و هشتمین آلبوم علیرضا افتخاری محسوب می‌شود.

۱۶- نام آلبوم: دست‌های نامحرم
خواننده: کامران رسول‌زاده
تاریخ انتشار: ۹ بهمن

اثری با فضای پاپ که کلیه کارهای ترانه و آهنگسازی آن توسط خود کامران شکل گرفته بود اما در بخش تنظیم قطعات آرون حسینی، پدرام آزاد، محمدرضا رهنما و جمال خدامی با او همکاری داشته‌اند. دست‌های نامحرم سومین آلبوم منتشر شده از رسول‌زاده می‌باشد.

۱۷- نام آلبوم: پاییز تنهایی
خواننده: احسان خواجه امیری
تاریخ انتشار: ۲۸ دی

هفتمین اثر احسان خواجه امیری با ۱۲ قطعه بود که این بار هم خواجه امیری ترانه‌هایش را از روزبه بمانی، زهرا عاملی و حسین غیاثی انتخاب کرده است. آهنگساز قطعات مهرداد نصرتی، علیرضا کهن دیری، علیرضا افکاری و خود خواجه امیری هستند. این آلبوم با میکس و مسترینگ آرش پاکزاد در ۱۲ قطعه منتشر شد و هفتمین اثر اوست.

۱۸- نام آلبوم: تو را‌ای کهن بوم و بر دوست دارم
خواننده: محسن کرامتی، نوشین طافی
تاریخ انتشار: ۹ بهمن

آلبومی جنجالی در سبک سنتی با ۶ قطعه که تمامی اشعار آن سروده مهدی اخوان ثالث (م. امید)، هوشنگ ابتهاج (ه. الف. سایه)، حسام الدین هروی، مرتضی کیوان هاشمی و کل کار آهنگسازی آن هم بر عهده پیمان خازنی بوده است.

19- نام آلبوم: جرس
خواننده: سینا سرلک
تاریخ انتشار: ۵ اسفند

آلبوم جرس، جدید‌ترین اثر می‌دیا فرج‌نژاد با صدای سینا سرلک و تنظیم امیر حسین سمیعی با اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه)، فریدون مشیری، محمدرضا شفیعی کدکنی در ۸ قطعه با سبک سنتی منتشر شد.

۲۰-نام آلبوم: پژواک سکوت
خواننده: بی‌کلام
تاریخ انتشار: ۹ اسفند

پسر کتایون ریاحی آلبوم بی‌کلام خود را در سبک کلاسیک با ۸ قطعه به نام‌های ندای درون (۲ قطعه)، در جستجوی نور، پاسخی در ژرفا (۳ قطعه)، فرزندان مهر، پژواک سکوت تشکیل شده است. در این آلبوم بیش از ۲۰ نوازنده پوریا رحیمیان را همراهی کرده‌اند و احمد غلامی طراحی بخش گرافیک و پیام ایرائی عکاسی آلبوم را برعهده داشته است.

۲۱-نام آلبوم: فقط گوش کن
خواننده: رضا صادقی
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند

صادقی در سبک همیشگی خود یعنی پاپ و با استفاده از ترانه سرایان زیادی آلبوم خود را منتشر کرد. فقط گوش کن با آهنگ‌هایی از فرشید ادهمی، امین قباد، سعید سام و... بیستمین اثر منتشر شده از رضا صادقی است که تنظیم کنندگان این آلبوم ۱۵ قطعه‌ای بابک مافی، هومن نامداری، رضا تاجبخش و... بودند.

۲۲- نام آلبوم: ناگفته‌ها
خواننده: حافظ ناظری
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند

بُعد یازدهم اثر شماره یک «سمفونی رومی» است که حافظ ناظری زمانی حدود ۱۰ سال برای ساخت و تولید آن وقت و انرژی صرف کرده و پس از تکمیل مراحل تولید و ساخت آن، این آلبوم با حضور افتخاری شهرام ناظری در برخی قطعاتش، به صورت جهانی منتشر شد. نکته حائز اهمیت این آلبوم حضور نوازنده‌های شاخص جهانی در این آلبوم از جمله ذاکر حسین نوازنده سر‌شناس ساز «طبلا» و برنده اولین جایزه گرمی در بخش world Music سال ۱۹۹۲، نامزد دریافت جایزه Grammy در سال ۲۰۱۱ و گلن ولز نوازنده سازهای کوبه‌ای و برنده چهار جایزه Grammy، مت هایموویتز نوازنده ویلنسل و نامزد دریافت چندین جایزهGrammy، پاول نیوبائر نوازنده ویولا و کاندیدای جوایز متعدد جهانی، ژوهانس موزر نوازنده ویولنسل است.

۲۳-نام آلبوم: مستور و مست
خواننده: همایون شجریان
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند

آلبوم مستور و مست حاصل تلاش چندین ساله ژانو باغومیان است که با همکاری بیش از صد نوازنده در اقصی نقاط جهان ساخته شده و همایون شجریان قطعات آن را به اجرا درآورده است. قطعات این اثر بر اساس اشعاری از حافظ، مولانا و عطار ساخته شده است.

۲۴-نام آلبوم: خداحافظ
خواننده: گروه آریان
تاریخ انتشار ۲۰ اسفند

آخرین آلبوم این گروه با نام «خداحافظ» شامل ۱۱ قطعه است که هشت قطعه آن از ساخته‌های علی پهلوان، دو قطعه از ساخته‏‌های شراره فرنژاد و یک قطعه هم از کارهای سیامک خواهانی است. شهاب حسینی، فرشاد فارسیان و سعید مدرس در غیاب نینف امیرخاص وظیفه تنظیم قطعات آلبوم را به عهده داشته‏‌اند و امیر تفرشی قطعات را میکس و مستر کرده است. (هنر آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها