حوادث خوزستان؛ انفجار مین

انفجار مین جان کودکی را گرفت

نخستین نوزاد سال 94 پسر بود که یک دقیقه پس از تحویل سال به دنیا آمد

تلخ و شیرین حوادث نوروزی

تعطیلات نوروز امسال با حوادث تلخ و شیرینش به پایان رسید و همانند دو سال گذشته نخستین نوزاد سال پسر بود.
کد خبر: ۷۸۳۹۲۱
تلخ و شیرین حوادث نوروزی

در این ایام هشت نفر از ماموران پلیس در دو عملیات جداگانه به شهادت رسیده و امدادگران هلال‌احمر در عملیاتی نفسگیر دختر سه ساله‌ای را از عمق 120 متری چاه نجات دادند.

تولد نخستین نوزاد سال 94

نخستین نوزاد سال ۱۳۹۴ در خاش متولد شد. این نوزاد یک دقیقه پس ازتحویل سال نو به دنیا آمد. این نوزاد پسر، فرزند ششم یک خانواده است و در یک زایمان طبیعی متولد شد و اکنون همراه مادرش در سلامت کامل به سر می‌برد. والدین این نوزاد نام عبدالعزیز را برای او انتخاب کرده‌اند.

نخستین آتش‌ سوزی سال

نخستین آتش‌ سوزی سال 1394 نیز ساعت 2 و 34 دقیقه حدود 20 دقیقه بعد از تحویل سال رخ داد. این آتش‌سوزی در یک خانه در غرب تهران رخ داد و آتش‌نشانان پس از نیم ساعت موفق به مهار آتش شدند.

دستگیری عوامل شهادت گروهبان دانایی‌فر

در دومین روز سال 94 وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تائید شهادت گروهبان دانایی‌فر از دستگیری عوامل آن خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند با تلاش شبانه‌روزی و مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری تنی چند از عوامل دخیل در به شهادت رساندن گروهبان دانایی‌فر، بعد از گذشت یک سال از این جنایت به دست عناصر گروهک تروریستی ضد انقلاب پیکر مطهر شهید کشف و شناسایی و یکم فروردین به کشور بازگردانده شد.

اواسط بهمن ماه ۱۳۹۲، چهار سرباز مرزبانی به همراه گروهبان دوم جمشید دانایی‌فر در عملیاتی به دست سازمان تروریستی جیش العدل به اسارت گرفته شدند.

چهار اسیر ایرانی بعد از مدتی‌ با وساطت نیروهای مذهبی‌ بومی آزاد شدند، اما نفر پنجم (گروهبان جمشید دانایی‌فر) آزاد نشد.

نجات کودک از چاه 120 متری

امدادگران جمعیت هلال احمر در پنجمین روز فروردین در عملیاتی نفسگیر کودک سه ساله‌ای را از عمق 120 متری چاه نجات دادند.

بعد از حضور امدادگران و بررسی صحنه مشخص شد یک دختربچه سه ساله از اهالی آبسرد در یکی از باغ ویلاهای منطقه هنگام بازی به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن حفاظ مناسب در اطراف چاه به عمق 120 متری سقوط کرده است.

پس از دو ساعت تلاش این کودک از چاه خارج شد و در حالی که از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده بود، به بیمارستان انتقال یافت.

شهادت 5 مامور در انفجار مین

پنج نفر از مرزبانان کشورمان صبح دهم فروردین در پی انفجار مین در محدوده سومار به شهادت رسیدند. این نیروها با دو دستگاه خودروی انتظامی در منطقه مشغول تردد بودند که با مین به جای مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر استواردوم مهدی خانان، گروهبان یکم سامان کرمی، گروهبان یکم سیدضیا الدین محمدی و سرباز وظیفه سامان کرمی پس از تشییع در شهرهای زادگاهشان در استان کرمانشاه (کرمانشاه، ماهیدشت و فیروزآباد) تدفین شد. همچنین پیکر گروهبان یکم عباس کنعانی پس از تشییع به زادگاهش در اصفهان منتقل شد.

تصادف مرگبار

عصر دهم فروردین برخورد دو دستگاه خودروی سواری جیلی و پژو در مسیر ایرانشهر به چابهار، هشت کشته بر جا گذاشت.

این تصادف در 110 کیلومتری جاده ایرانشهر به نیکشهر حدفاصل روستای هریدوک ـ دوراهی شیرآباد رخ داد که طی آن شش نفر در محل تصادف و دو نفر در مسیر بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند.

تگرگ غافلگیر کرد

شامگاه یازدهمین روز سال 94، بارش شدید تگرگ در برخی استان‌ها خسارت‌هایی همراه داشت. به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، بارش تگرگ در استان‌های تهران، البرز و قزوین بیش از 1500 مجروح همراه داشت که بیشترین خسارت و مصدوم در استان قزوین گزارش شد.

نجات 4 گرفتار در کوه

امدادگران دوازدهم فروردین امسال چهار پسر جوان را که در ارتفاعات شمال شرق کاشمر ناپدید شده بودند، پیدا کردند. چهار پسر جوان، برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به ارتفاعات این شهر رفته بودند که مسیر بازگشت را گم کرده و در کوه سرگردان شده بودند. با طولانی شدن غیبت آنها، خانواده‌شان در تماس با هلال احمر درخواست کمک کردند که امدادگران پس از یک روز جستجو آنها را پیدا کرده و به دامنه کوه منتقل کردند.

آتش گرفتن خودرو

شامگاه دوازدهم فروردین آتش‌سوزی یک‌دستگاه کامیون در استان فارس به کشته شدن هفت نفر و مصدومیت هشت نفر دیگر از هموطنان منجر شد. این آتش‌سوزی به علت روشن کردن اجاق گاز در قسمت بار کامیون در حال حرکت و خارج شدن شلنگ گاز رخ داد که بر اثر آن 15 مسافر کامیون دچار آتش‌سوزی شدند.

رئیس پلیس راه ممسنی درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: این خودرو از سپیدان به سمت نورآباد ممسنی در حرکت بوده و راننده خودرو بی‌خبر از آتش گرفتن قسمت بار حدود سه کیلومتر طی می‌کند که با علامت رانندگان مسیر متوقف و متوجه حادثه می‌شود.

وی افزود: مصدومان این حادثه دلخراش، از سوی ماموران اورژانس به بیمارستان ممسنی سپس شیراز منتقل شده‌اند و حال مصدومان وخیم گزارش شده است.

شهادت 3 پلیس در حمله اشرار

بامداد سیزدهم فروردین، اشرار مسلح با حمله به چادر ماموران پلیس حادثه‌ای تلخ را رقم زدند. سرهنگ رحمان موسوی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان در این‌باره به ایسنا گفت: در ایام نوروز، ایستگاه‌های موقت نوروزی پلیس در پارک‌ها و اماکنی که مهمانان نوروزی و راهیان نور حضور دارند، برپا می‌شود. ایستگاهی که بامداد سیزدهم فروردین مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت نیز با هدف حفظ امنیت مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور و خدمات‌رسانی ویژه به این عزیزان، به صورت یک چادر خیمه‌ای در پارک گمبوعه شهرستان حمیدیه برپا بود.

وی افزود: ساعت 3 بامداد سیزدهم فروردین این ایستگاه موقت پلیس هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت. در زمان وقوع حادثه، پنج مامور ناجا در چادر حضور داشتند که در جریان این تیراندازی، سه نفر از همکاران تلاشگر، دلسوز و خدمتگزار ما به درجه شهادت نائل آمدند و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به گفته موسوی، مجروحان این حادثه اکنون در بیمارستان تحت مداوا هستند و حال عمومی آنان خوب گزارش شده است. وی اظهار کرد: پنج نیروی حاضر در چادر پلیس، از ماموران تحت نظارت ناجای خوزستان بودند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان درباره شناسایی عوامل حادثه تصریح کرد: تیم‌های بسیار خبره و ویژه از کارآگاهان تشکیل شده و این تیم‌ها به صورت شبانه‌روزی در تلاش خواهند بود که عوامل این حادثه تلخ شناسایی و دستگیر و با معرفی به مردم و عشایر شهیدپرور حمیدیه، به مقامات قضایی تحویل داده شوند.

وی گفت: تعداد مهاجمان به ایستگاه نوروزی پلیس در حمیدیه مشخص نیست، ولی آنها کمتر از دو نفر نبوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها