دستگاه قضایی آمریکا، سناتور رابرت منندز، رئیس پیشین کمیته امور خارجی سنای این کشور را متهم کرد با همکاری یک پزشک، میلیون‌ها دلار در هزینه‌های بیمه‌های درمانی افراد بالای ۶۵ سال سودجویی کرده است.
کد خبر: ۷۸۳۹۱۸
سناتور ضدایرانی به فساد مالی متهم شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، سناتور منندز، فرد کلیدی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد منندز از نفوذ خود برای حمایت از تخلفات مالی یک چشم‌پزشک ساکن فلوریدا استفاده کرده است. این پزشک متخلف هم در انتخابات سنای آمریکا، از منندز حمایت مالی کرده است.

به گزارش تسنیم، منندز که عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سناست، پس از متهم شدن به فساد مالی در گفت‌وگو با هری رید، رهبر دموکرات‌های سنا اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود کنار برود.

درگذشت همسر مرحوم آیت‌الله خاتمی

سکینه ضیایی، همسر مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، پنجشنبه شب دارفانی را وداع گفت.

به گزارش تسنیم، مرحومه ضیایی از اول فروردین به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود.

رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مرحومه ضیایی را تسلیت گفتند.

واکنش‌ها به سخنان توهین‌آمیز اردوغان

در حالی که جنگنده‌های عربستان سعودی و شماری دیگر از کشورهای منطقه در چند روز گذشته مشغول بمباران مردم یمن هستند، رئیس‌جمهور ترکیه نیز فرصت را مناسب دید تا به اتهام‌زنی علیه ایران بپردازد.

به گزارش تابناک، وی در سخنانی ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای مسلط شدن بر منطقه اظهار کرد این تلاش‌ها سبب آزردگی ترکیه، عربستان سعودی و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس شده است.

وی با متهم کردن ایران به مداخله در امور یمن و دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای در این کشور، خواستار عقب‌نشینی ایران در این زمینه شده و اظهار کرده: «ایران باید دیدگاهش را تغییر دهد.

این کشور باید همه نیروهایش و هرچه که در یمن و همچنین سوریه و عراق دارد، عقب کشیده و به تمامیت سرزمینی آنها احترام بگذارد».

اردوغان همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فرانس 24» از مبارزه ایران با داعش در عراق انتقاد کرد و مدعی شد ایران به این دلیل با داعش می‌جنگد که پس از بیرون راندن این گروه از عراق، خود جای آن را بگیرد.

برهمین اساس، وی ایران را متهم کرد که در مبارزه با داعش صداقت ندارد.این اظهارات اردوغان در حالی است که وی قرار است در آینده نزدیک به ایران سفر کند و بسیاری از نمایندگان با انتقاد از این اظهارات، خواستار لغو سفر وی به تهران شده‌اند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اردوغان گفته بود: کسانی که با اشتباهات استراتژیک و سیاست‌های بلندپروازانه و خیالی خود، خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سیاست‌های مسئولانه از ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه استفاده کنند.

اظهارات پوچ وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: تهدید وزیر دفاع آمریکا به گزینه نظامی همزمان با مذاکرات تائید دیگری بر بی‌اعتمادی به آمریکاست. اگر اشتون کارتر شکست‌های گذشته و اخیر آمریکا را به خاطر می‌آورد، از بیان اظهارات پوچ پرهیز می‌کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر این که اگر مذاکرات به توافق خوب منجر نشود، گزینه نظامی قطعا روی میز باقی خواهد ماند، گفت: این‌گونه اظهارات توخالی که همواره از سوی برخی مقام‌های آمریکایی تکرار می‌شود، از موضع انفعال و بی‌ارزش است.

دهقان اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره و در هر شرایطی آماده مقابله با هرگونه تهدید خصمانه از سوی متجاوزان است و پاسخ قاطع خود را در میدان عمل خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها