راضیه ایزدی، کارشناس ارشد روانشناسی، اداره مشاوره و مددکاری معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر؛

به سوی رهایی از افکار منفی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی مطرح کرد

۹۰۰ سکونتگاه به پایگاه خدمات اجتماعی نیاز دارند

جام جم سرا- رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به وجود ۹۰۰ سکونتگاه غیررسمی در ۷۹ شهر کشور، گفت: این سکونتگاه‌ها نیاز به پایگاه خدمات اجتماعی دارند.
کد خبر: ۷۸۳۹۰۵
۹۰۰ سکونتگاه به پایگاه خدمات اجتماعی نیاز دارند

حسن موسوی‌ چلک اظهار داشت: امسال با توجه به وضعیت موجود و نگاه به آینده، برخی موضوعات اجتماعی در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری باید مورد توجه قرار گیرد. چند نکته در حوزه اجتماعی باید اتفاق بیفتد چرا که حوزه اجتماعی وضعیت خوبی ندارد، بسیاری از روندهای مسائل اجتماعی را که مورد بررسی قرار می‌دهیم روند خوبی نیست ما در سال 94 این انتظار را داریم که چند موضوع مورد توجه قرار گیرد و امور اجتماعی از حاشیه به متن بیاید.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی همچنین گفت: مشکلات ما در حوزه اجتماعی اجرایی نیست و از سمت نگرش کلان سیاستگذاری است ما دائم می‌گوییم زیربنا و روبنا داریم، زیربنا ساختن سد و کارخانه است و امور اجتماعی و فرهنگی را به روبنا تبدیل کردیم در صورتی که همان سد و کارخانه با نیروی انسانی شاداب و مسئولیت‌پذیر راه می‌افتد و نگاه سخت‌افزاری در سیاستگذاری این مسائل را به حاشیه می‌برد.
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود درباره سه موضوع اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و علم کلمه باید را به کار بردند که دو مورد از آن از جنس اجتماعی و فرهنگی است و باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.
موسوی‌چلک بیان کرد: ما نیاز به اختصاص بودجه در حوزه سلامت اجتماعی داریم که با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد اوضاع را سامان دهیم و بسنجیم که به لحاظ اجتماعی به کجا می‌رویم؛ در سال جاری یک فرصت برای مطالبه‌گری اجتماعی را فراهم کنیم یعنی دولت گزارشی از وضعیت اجتماعی بدهد و سازمان‌های مرتبط مطالبه‌گری کنند البته این فضا لازمه این است که دولت پاسخگو و مشوق پرسشگری باشد که منظور ما فقط قوه مجریه نیست بلکه مدیریت پاسخگو مدنظر است.
وی با اشاره به وجود حدود 900 سکونتگاه غیررسمی در 79 شهر کشور افزود: تمام این سکونتگاه‌ها نیاز به پایگاه خدمات اجتماعی با محوریت مددکاران غیردولتی دارند، نیاز داریم که در شهرهای زیر 50 هزارنفر نیز اورژانس اجتماعی داشته باشیم که دسترسی مردم تسهیل شود.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی افزود: ما نیاز به بازنگری در ساختار اداری دولت در حوزه اجتماعی داریم، نیاز داریم که همزمان با هر طرح که برای آن برنامه‌ریزی می‌شود پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم، نیاز داریم سازمانی خاص برای پیگیری مسائل اجتماعی با محوریت مددکاران داشته باشیم که پابه پای سازمان‌های دیگر به حوزه آسیب‌های اجتماعی رسیدگی کند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها