اوباما در مصاحبه با نیویورک تایمز:

آژانس از هرکجای ایران بازرسی خواهد کرد

عصبانیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیانیه لوزان

آمریکا در برابر ایران سر تعظیم فرود آورد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برای به شکست کشاندن توافق هسته ای با ایران خطاب به باراک اوباما، این بیانیه لوزان را موجب به خطر افتادن موجودیت رژیم اسرائیل دانست و توافق نامه را همچون سر تعظیم فرود آوردن آمریکا به دستورات ایران عنوان کرد.
کد خبر: ۷۸۳۷۲۴
آمریکا در برابر ایران سر تعظیم فرود آورد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، بنیامین نتانیاهو از جمله نخستین افرادی بود که پنجشنبه شب در تماس با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد با تاثیر گذاری بیش از پیش بر آمریکایی ها ، آخرین بخت های خود برای جلوگیری از امضاء هرگونه توافقنامه هسته ای با ایران را بیازماید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس با اوباما گفت: که توافق مبتنی بر بیانیه لوزان، موجودیت اسرائیل را تهدید خواهد کرد.

نتانیاهوبه شدت بر بیانیه لوزان تاخته و مدعی شده است که این توافق، به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت می‌بخشد، اقتصاد این کشور را تقویت می‌کند و حمله و تهاجم را در سطح خاورمیانه شدت می‌بخشد.

منابع خبری غربی به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو در واکنش به بیانیه قرائت شده ایران و کشورهای عضو 1+5، گزارش کردند که نتانیاهو در واکنش به پیش نویس توافق نامه ایران، اذعان داشت این توافق نامه، کار ایران را در ادامه مسیر فعالیت های هسته ایش آسان تر از پیش کرده است.

وی در یک بیانیه کتبی ادعا کرد: در این توافق نامه، ایران قابلیت گسترده فعالیت های هسته ای خود را حفظ می کند، غنی سازی ها را ادامه می دهد، در زمینه های تحقیقاتی و ساخت ساتتریفیوژهای پیشرفته کارش را دنبال می کند و در این میان حتی یکی از تأسیسات هسته ایش را هم تعطیل نخواهد کرد و تأسیسات زیرزمینی فردو هم به فعالیتش همچنان ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به گسترش نفوذ ایران در منطقه ادعا کرد که حتی در واکنش به تهدیدات چند روز گذشته مقام های نظامی ایران در مورد موجودیت اسرائیل نیز هیچ حرفی به میان نیامده است.

مارک رگو، سخنگوی نتانیاهو در صفحه خود در توییتر نوشت: نتانیاهو به اوباما گفت: توافق بر اساس این اصول موجودیت اسرائیل را تهدید می کند. توافق مرحله ای نمی تواند راه ایران را برای ساخت بمب اتمی مسدود کند بلکه آن را همواره می کند.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با هشدار به اوباما گفت: توافق لوزان خطرات گسترش سلاح هسته ای را افزایش می دهد و خطر یک جنگ هولناک را ایجاد خواهد کرد. وی تشدید فشارها علیه ایران را بهترین راه حل برای دستیابی به توافق خوب دانست.

فرانس پرس به نقل از بیانیه کاخ سفید گزارش کرد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برقرار کرد و از وی خواست کاری مشترک میان دو طرف برای مشخص سازی تهدید ها و تضمین امنیت اسرائیل برقرار کند. آمریکا اینگونه می خواهد به کشورهای منطقه و در راس آن ها عربستان و اسرائیل اطمینان خاطر دهد. زیرا در این مرحله این احساس وجود دارد که آمریکا به همپیمانانش پشت کرده است و این توافق نوعی پاداش به ایران در ازای اقدام های تحریک آمیز علیه کشورهای منطقه است.

کاخ سفید افزود : اوباما به نتانیاهو تاکید کرده است که در پایبندی ایالات متحده به دفاع از اسرائیل هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد.

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی سوار بر هواپیما به سمت لوئیزویل در ایالت کنتاکی می‌رفته با بنیامین نتانیاهو تماس می‌گیرد و در خصوص توافق لوزان با وی صحبت می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا به نخست وزیر اسرائیل گفت که وی تیم امنیت ملی خود را برای افزایش مشورت ها با دولت جدید اسرائیل درباره اینکه چگونه می توان همکاری دراز مدت امنیتی میان دو طرف را تقویت کنیم ، راهنمایی کرده است.

نتانیاهو در سوم مارس در کنگره آمریکا از هیچ کوششی برای به چالش کشیدن کاخ سفید دریغ نکرد تا اینگونه همه نگرانی هایش را نسبت به مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 نشان دهد.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به شدت مخالفت خود را با توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 نشان داده و مقامات صهیونیستی آن را یک اشتباه تاریخی و خطرناک خواندند.

ایران و کشورهای عضو 1+5 روز پنجشنبه 13 فروردین ماه 94 در لوزان سوییس بیانیه ای را امضا و قرائت کردند که براساس آن تحریمها علیه ایران برداشته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
۰
۰
تحریمها همونه كه 5 سال پیش بود ... دیگه این فیلمها رو نتانیاهو برای چی میاد؟برای اینكه بگه مثلا ما راضی نیستیم؟

نیازمندی ها