وزیر امور خارجه کشورمان امروز هنگام ورود به تهران در نشست خبری در فرودگاه مهرآباد گفت: مجموعه راه‌حل‌هایی که تاکنون به دست آمده است، مبنای نگارش سند نهایی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۸۳۶۵۶
بیانیه لوزان، مبنای تنظیم سند نهایی هسته ای است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،محمد جواد ظریف افزود: در مذاکراتی که در سوئیس انجام دادیم، به لطف خدا و با حمایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های بی‌نظیر ایشان از تیم مذاکره‌کننده و راهنمایی‌های ایشان و حمایت شجاعانه رئیس جمهور از مذاکرات هسته‌ای، این امکان برای ما فراهم شد که به مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای رسیدن به توافق جامع دست یابیم.

وی گفت: این مجموعه راه‌حل‌ها به عنوان مبنای نگارش سند نهایی که تنها توافق ما در مذاکرات هسته‌ای خواهد بود، اگر ان‌شاءالله به لطف خدا و با واقع‌بینی طرف مقابل تا تیر ماه امکان ‌پذیر شود آن سند بر مبنای راه‌حل‌هایی نگارش می‌شود که در روزها و ماه‌های گذشته درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: از همه افرادی که در مذاکرات هسته‌ای به بنده و همکاران کمک کردند، تشکر می کنم.

صالحی: آینده را بسیار روشن و تابناک می‌بینم

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست خبری با تشکر از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و مردم ایران گفت: آینده را بسیار روشن و تابناک می‌بینم.

برخی مردم پرچم ایران را در دست داشتند و انگشت خود را به علامت پیروزی نشان می‌دادند و ظریف برای آنان دست تکان می داد.

پس از آن، تیم مذاکره‌کننده به همراه ظریف و صالحی محل استقبال را ترک کردند.

آقای ترکان مشاور عالی رئیس جمهور با حضور در فرودگاه مهرآباد تهران از آقای ظریف و تیم مذاکره‌کننده کشورمان استقبال کرد.

وزیر امورخارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از 9 روز رایزنی فشرده در لوزان سوئیس صبح امروز از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها