رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه:

ویزای 30 روزه فعلا در فرودگاه‌ها صادر نمی‌شود

رئیس سازمان میرث فرهنگی کشور:

ویزای الکترونیکی از امسال صادر می شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میرث فرهنگی کشور گفت: مقاصد گردشگری در کشور متنوع شده و حضور گردشگران در استانها پررنگ تر شده است.
کد خبر: ۷۸۳۵۲۰
ویزای الکترونیکی از امسال صادر می شود

مسعود سلطانی فر سه شنبه شب در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه راه اندازی ستاد اجرایی خدمات سفر یک رقابت برای خدمات رسانی بیشتر به مردم است، گفت: حمایت، بصیرت، همگرایی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی کارنامه قابل قبولی در جهت خدمات رسانی به مردم رقم و رضایت مردم را بوجود آورد.

وی با بیان اینکه در خصوص گردشگری داخلی ۲ تعطیلی ۱۱۰ روزه پرحجم و پرترافیک در طول سال و ۲۶۰ روزه کم ترافیک در کشور، افزود: تعطیلی ها موجب ایام پر ترافیک و پر حجم ۱۱۰ روزه است که تعطیلات نوروز پرحجم تر و شلوغ تر است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از ۵ فروردین سال جاری شاهد حضور مسافران و سفرها بوده ایم، اذعان داشت: با توجه به متنوع بودن مقاصد گردشگری، حضور مردم در استان هایی که در سال های گذشته خیلی مقاصد گردشگری محسوب نمی شد، چشمگیرتر و پررنگ تر شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری داخلی باید از لحاظ مکانی و زمانی ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه گردشگری صنعت سبز و زودبازده است، تصریح کرد: بخش گردشگری در دنیا ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد و درآمد حاصل از گردشگری خارجی هزار و ۲۵۰ دلار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور آخرین گزارش سازمان جهانی گردشگری تقریبا از هر ۷ شغل موثر در دنیا یک شغل در بخش گردشگری تعریف شده است.

سلطانی فر با اشاره به تحریم های مختلف اقتصادی در کشور، گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید موفق به کاهش تورم و تلاش برای بیرون رفتن از رکود گردشگری و بسمت رونق و توسعه گام برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با بیرون رفتن رکود گردشگری شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور هستیم.

گردشگری خارجی رونق یافته است

سلطانی فر گفت: در ۵ سال اخیر درارتباط با گردشگران خارجی آمار کشور به صفر رسیده و خوشبختانه در حال حاضر گردشگران خارجی در کشور رونق یافته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به روند رو به رشد صدور ویزا از دیگر کشورها به ایران، افزود: در صدور ویزا از کشورهای دیگر به ایران با رشد ۷۵ درصدی برخوردار هستیم.

سلطانی فر با بیان اینکه آمار صدور ویزا با کشورهای مختلف به ایران رو به رشد است، افزود: برای اتباع ۱۹۰ کشور دنیا ویزای فرودگاهی به میزان دو هفته صادر شده و تا یکماه قابل تمدید است.

راه اندازی سامانه صدور ویزای الکترونیک

وی از راه اندازی صدور ویزای الکترونیک در سال جاری خبر داد و افزود: ویزای الکترونیک در رشد و افزایش گردشگران خارجی به کشور نقش موثری دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: ۹۵۰ پروژه با برآورد اعتبار ۲۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال اجراست.

سلطانی فر با بیان اینکه ظرفیت گردشگری در کشور وجود دارد، افزود: باید از این ظرفیت ها در کشور استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد گردشگران به کشور مسلمان هستند، اذعان داشت: باید برای بازدید از اماکن مذهبی و زیارتی توجه ویژه ای شود و تاکنون گزارشی از عدم رعایت ملاحظات اعتقادی و اخلاقی گردشگران خارجی به کشور نشده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید یک اقدام ویژه در خصوص گردشگری دریایی صورت گیرد، اذعان داشت: دهها اسکله و بندر برای گردشگری قابل استفاده است که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگران داخلی نیازمند هتل های دو، سه ستاره و مهمانپذیرها و گردشگران خارجی به هتل های چهار و پنج ستاره نیاز دارند که باید به ساخت هتل های بزرگ اقدام کنند، گفت: فرهنگ استفاده از هتل ها و مراکز اقامتی برای گردشگران داخلی وجود دارد اما برای گردشگران خارجی بخصوص در استان ها فراهم نیست.

سلطانی فر خواستار گسترش تورهای داخلی و نهادینه شدن فرهنگ گردشگری با امکانات رایح دنیا در استان های شمالی شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه اینکه ۵۰۰ هزار نفر در ستاد اجرایی خدمات سفر کشور در سال جاری فعالیت می کنند، گفت: در ستاد استانی و شهرستان های کشور ۴۶۲ نفر و هزار و ۲۰۰ شهرداری برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران فعالیت می کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها