بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به منظور دیدار با مقامات عراقی در حالی وارد بغداد شد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا او را همراهی می کند.
کد خبر: ۷۸۳۲۵۹
بان کی مون و جان بینر وارد عراق شدند

بان کی مون در عراق با نخست وزیر، رئیس جمهوری و دیگر مقامات عالی رتبه عراق گفتگو خواهد کرد.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بغداد با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دیدار و با او درباره مسائل مهم و مشترک میان دو کشور عراق و آمریکا تبادل نظر می کند.

منابع عراقی نوشتند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در دیدار با مقامات عراقی درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه، جنگ با داعش و مواضع بین المللی علیه تروریسم گفتگو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، سعد حدیثیان سخنگوی نخست وزیر عراق نیز اظهار داشت: بان کی مون با حیدر العبادی و برخی از مقامات عالی رتبه دیگر عراق، آخرین شرایط میدانی و امنیتی عراق و منطقه را بررسی خواهد کرد... این سفر با هدف بررسی چگونگی حمایت سازمان ملل متحد از تلاش های عراق در رویارویی با چالش های امنیتی و آگاهی از تلاش های دولت عراق برای تقویت وحدت ملی، مبارزه با تروریسم و رویارویی با تعصبات مذهبی است.

در همین حال، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد این کشور به نمایندگی از جهان با تروریست ها می جنگند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، ابراهیم الجعفری گفت: حمایت جهان از عراق در جنگ با داعش به این علت است که این کشور به نمایندگی از همه با این گروه می جنگد. داعش امروز همه کشورهای جهان را تهدید می کند.

الجعفری در مصاحبه با شبکه الحیات مصر افزود: عراق از کشورهای عربی انتظار دارد در عمل، به جنگ این کشور علیه داعش کمک کنند، به ویژه که جنگ با تروریسم در درجه اول به گزارش های اطلاعاتی نیاز دارد. عراق از همه کشورهای عربی دفاع می کند و به همین علت، این کشورها باید از عراق حمایت کنند. (خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها