حفره بزرگ OSX علیرغم عرضه بسته به‌روزرسانی، هنوز ترمیم نشده است

حفره امنیتی بزرگ در محصولات اپل

اطلاعات شخصی افراد و رقم واریزی آنها به حساب ارگان‌های مختلف به دلیل ضعف امنیتی در شبکه فناوری اطلاعات بانک ملت در دسترس عموم قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۸۲۸۲۲
اطلاعات شخصی واریزی افراد در بانک ملت لو رفت! +تصویر

به گزارش جام جم کلیک به نقل از الف: در شبکه نظام پرداخت بانک ملت، به راحتی می توان با تغییر برخی اعداد به اطلاعات واریزی شامل "نام و نام خانوادگی" فرد واریز کننده و درعین حال "میزان رقم واریزی"، و "مقصد دریافت کننده" وجه به سهولت دست پیدا کرد.

حفاظت و حراست از اطلاعات مشتریان بانکی یکی از ارکان مهم سیستم بانکداری الکترونیکی به شمار رفته که به نظر می رسد با کشف این حفره امنیتی، این اصل مهم توسط بخش فناوری اطلاعات بانک ملت به چالش کشیده شده است.

خبرنگار ما، برای راستی آزمایی مدعای خود، با تغییر کدهای اعلامی بر روی سیستم پرداخت بانک مورد اشاره به اطلاعات بیش از ۲۰ نفر دست یافته که بر این اساس، برای رعایت اصول اخلاق مداری،از انتشار اسامی افراد واریز کننده، اجتناب شده است.

به‌روزرسانی: بانک ملت اعلام کرد: کلیه سامانه های این بانک ایمن بوده و هیچ مشکلی در خصوص امنیت سایت های بانکداری الکترونیکی آن وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت پیرو اخبار منتشره برخی سایت ها در خصوص وجود حفره امنیتی در سایت های بانکداری الکترونیک بانک ملت، به اطلاع می رساند، کلیه اطلاعات مربوط به حسابها و کارتهای مشتریان بانک ملت کاملا ایمن بوده و هیچ گونه مشکل امنیتی در این خصوص وجود ندارد.

همچنین درگاهها و سامانه ها ی الکترونیک بانک ملت بدون هیچ نقص و ایراد فنی مانند گذشته با بالاترین سطح کیفیت، خدمات مطلوب را در اختیار مشتریان گرامی بانک قرار می دهد . بانک ملت همچنین با تاکید بر صحت زیر سایت های فرعی و اصلی و عملکرد صحیح سایت های پرداختهای الکترونیک، پایانه ها و درگاههای پرداخت های الکترنیک به تمامی مشتریان اطمینان خاطر می دهد که هر لحظه از بالاترین سطح آمادگی لازم جهت ارایه خدمات الکترونیک ایمن برخوردار بوده و به پیشگامی و سرآمدی در زمینه ارایه خدمات بانکداری الکترونیک در ایران تداوم خواهد بخشید.

جام جم کلیک: قابل ذکر است مشکل امنیتی موجود را نمی‌توان به سامانه‌های پرداخت و سایر بخش‌های این بانک مرتبط دانست چرا که تنها مشکل مشاهده شده در بخش نمایش اطلاعات پرداخت‌های الکترونیک است که این عامل نمی‌تواند دلیلی بر عدم اعتماد به سرویس‌های پرداخت الکترونیک این بانک و نگرانی جهت افشای رمز یا اطلاعات کاربران باشد اما در هر حال، اطلاعات واریز، نام و نام خانوادگی صاحبان حساب‌ها و ... اطلاعاتی شخصی به‌شمار می‌روند که بانک‌ها و سایر سازمان‌ها می‌باید در راستای حفاظت از آن‌ها کلیه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: الف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
۰
۰
باسلام
هر دم از این باغ بری می رسد...
بانك ملت به جای حل مسأله و رفع مشكل سعی در پاك كردن صورت مسأله دارد...
آقا سایت بانكتون مشكل داره دیگه چرا سفسطه می كنید؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها