این بازو به حدی ظرافت دارد که می‌تواند یک مورچه را بدون آسیب جابجا کند

با ظریف‌ترین بازوی روباتیک جهان آشنا شوید

این بازوی روباتیک، هوش خود را از همراه هوشمند شما می‌گیرد

کنترل بازوی روباتیک با تلفن همراه

یک شرکت ژاپنی موفق به ساخت یک بازوی روباتیک ویژه شده است که Handiii نام دارد و با قیمتی مطلوب و البته عدم نیاز به کامپیوتر مرکزی برای ارائه خدمات خود می‌تواند به کمک معلولین بیاید زیرا توان و هوش این بازو از تلفن همراه هوشمند صاحب آن گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۲۷۰۲
کنترل بازوی روباتیک با تلفن همراه

جام جم کلیک: شاید همه ما با دیدن فیلم‌های علمی و تخیلی مانند سری آیرون‌من، در ذهن خود رویای داشتن یک لباس روباتیک برای تقویت توان بدن را داشته باشیم ولی اگر به افراد ناتوان و معلول فکر کنیم می‌بینیم که داشتن یک بازوی عادی برای آن‌ها می‌تواند به منزله تغییر شگفت‌انگیزی در ساختار زندگی باشد.

در این میان شرکت‌های فراوانی بازوهای روباتیک ویژه معلولان را می‌سازند ولی این بازوها یا هوشمند نیستند و یا درصورت هوشمند بودن به کامپیوتری نیرومند برای تامین سخت‌افزار مورد نیاز برای هوش خود نیاز دارند و در عین‌ حال نیز قیمتی بسیار بالا و خارج از توان بسیاری از افراد معمولی در جامعه را بر خود می‌بینند.

شرکت روباتیک Exiii در ژاپن با توجه به همین امر سعی در ساخت یک بازوی روباتیک ویژه داشته است که نتیجه آن به تولید محصولی با نام Handiii منتهی شده است. این بازوی روباتیک از همه نظر بسیار ویژه است زیرا در نخستین امر باید گفت که این بازو هوشمند است و می‌توان حرکت‌ها و امکانات جدیدی را به‌تدریج به آن افزود ولی این هوش و امکانات برخلاف سایر نمونه‌های ساخته شده به یک کامپیوتر ویژه نیازی نخواهد داشت و توان مورد نیاز در این زمینه را می‌توان از تلفن همراه هوشمند فرد استفاده کننده تامین نمود.

این محصول تنها 300 دلار قیمت دارد که همین امر نیز موجب می‌شود تا محدوده گسترده‌ای از مخاطبین بتوانند آن را خریداری کنند و به این ترتیب باید گفت که کاربردی دیگر به کاربری‌های تلفن‌های همراه هوشمند افزوده شده است که پیش از این هیچکس به آن فکر نمی‌کرده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها