معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

مردم استان فارس کمترین فعالیت بدنی را دارند

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در آخرین روز کاری سال ۹۳ در حکمی دکتر باقر لاریجانی را به عنوان معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.
کد خبر: ۷۸۲۲۷۰
لاریجانی به وزارت بهداشت بازگشت

در حکم وزیر بهداشت آمده است:

«دکتر باقر لاریجانی
استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و جامعه‌نگر رویکردی راهبردی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و توسعه پایدار آن است. نظر به تعهد، تخصص و تجربیات ارزشمند جناب­عالی در حوزه‌های مختلف نظام سلامت، به موجب این حکم به عنوان معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب می‌شوید تا با استفاده از ظرفیت­ های موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اعضاء هیأت علمی، انجمن­ های علمی و تخصصی، قطب­ های علمی و کلیه مدیران ستادی، با اختیارات کامل در راستای تحول بنیادین در حوزه آموزش پزشکی کشور از مجرای امور زیر بکوشید»

اموری که وزیر بهداشت از معاون آموزشی خود خواسته است :

تلاش در جهت تحقق چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ از مجرای توجه به اسناد بالادستی اعم از سیاست­های کلان نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نقشه جامع علمی کشور، نقشه جامع علمی سلامت و ...

تلاش جهت تأمین منابع انسانی بخش سلامت با تأکید بر عدالت آموزشی مبتنی بر سند آمایش سرزمینی، تقویت نظام­ های سنجش و ارزشیابی آموزش پزشکی، سامان­دهی بورس ­ها و فرصت­ های مطالعاتی.

ایجاد همسویی و یکپارچگی در نظام آموزش پزشکی کشور از مجرای هماهنگ‌سازی کلیه شوراها و دبیرخانه‌های فعال در این امر.

تلاش جهت ایجاد تحول بنیادین در عرصه آموزش پزشکی و ورود به عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی با بهره‌گیری از همه ظرفیت­های موجود در بخش دولتی و غیر دولتی.

تلاش جهت تحقق مرجعیت علمی کشور در عرصه پزشکی با اولویت فناوری­ های نوین و دانش بومی در این عرصه و گسترش تحصیلات تکمیلی.

تلاش جهت تقویت بدنه هیأت علمی دانشگاه­ها و تکریم جایگاه و شأن متخصصان حوزه سلامت کشور.

کلیه مدیران و دست‌اندرکاران امر آموزش در حوزه‌های ستادی و دانشگاه­های علوم پزشکی با هماهنگی کامل، جناب­عالی را در راستای تحقق این امور یاری خواهند کرد. امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در جهت خدمت و ارتقا سلامت ملت شریف ایران موفق باشید.

دکتر باقر لاریجانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص غدد و متابولیسم داخلی است.

وی بر اساس گزارش دو پایگاه استنادی بین المللی در دو سال متوالی جزء دانشمندان پراستناد ایرانی و یکی از ۱۰ ایرانی حاضر در لیست ۳ هزار نفره دانشمندان برتر از نظر ISI است.

وی در سال ۸۴ به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب شد و پس از وزارت دکتر مرضیه وحید دستجردی همزمان ریاست شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت را نیز برعهده گرفت.

در دی ماه سال ۹۱ به دنیال اختلافاتی که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت با دکتر دستجردی پیدا کرد و وزیر بهداشت برکنار شد، دکتر لاریجانی از تمامی سمت های خود در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران استعفاء داد.

دلیل برکناری وزیر بهداشت نیز همانطور که بعدها از سوی دکتر دستجردی گفته شد فشار رئیس جمهور برای تغییر دکتر لاریجانی بود.

لاریجانی از سال ۹۲ پس از انتصاب حمید میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به عنوان قائم مقام وی در حوزه علوم پزشکی فعالیت می کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها