معماری جدید حافظه سامسونگ برای دستگاه‌های ارزان

حافظه داخلی 128 گیگابایتی روی همراه‌های ارزان قیمت

سامسونگ می‌تواند همراه‌های ارزان را نیز به حافظه 128 گیگابایتی مجهز کند.
کد خبر: ۷۸۲۲۵۶
حافظه داخلی 128 گیگابایتی روی همراه‌های ارزان قیمت

جام جم کلیک: بسیاری از ما توانایی تخصیص مبالغی بالا برای خرید یک تلفن همراه هوشمند گران‌ قیمت را نداریم زیرا در زندگی ما مخارج مهم‌تری برای توجه کردن وجود دارد.

شرکت سامسونگ به این موضوع توجه داشته است زیرا در معماری جدیدی که برای حافظه‌های داخلی تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت به‌کار گرفته خواهد شد شاهد این هستیم که حتی دستگاه‌های ارزان قیمت نیز می‌توانند حافظه داخلی بسیار بالایی را داشته باشند.

این معماری جدید شامل حافظه فلش با 3 بیت در هر سلول است که می‌تواند موجب شود تا حافظه داخلی 128 گیگابایتی با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از حد انتظار بر روی تلفن‌های همراه ارزان‌قیمت نیز عرضه شود. البته نباید انتظار داشت که این حافظه 128 گیگابایتی با سرعتی برابر با حافظه داخلی نوع UFC که در گلکسی اس 6 به‌کار می‌رود قابل مقایسه باشد ولی همین امر که بتوان چنین حافظه‌ای را در یک تلفن همراه هوشمند خوش قیمت در اختیار داشت در نوع خود به‌عنوان یک مزیت ویژه قابل تقدیر است.

سامسونگ اعلام کرده است که از این نوع جدید حافظه برای همراه‌های موجود در رده Mass market استفاده خواهد کرد که این رده به‌صورت غیر مستقیم به رده تلفن‌های همراه ارزان قیمت و دارای قیمت متوسط اشاره دارد.

البته این خبر شامل یک مورد نامطلوب نیز هست، سامسونگ به‌هیچ عنوان زمانی را برای عرضه این امکان ارائه نکرده است و معلوم نیست که از چه سالی شاهد عرضه این حافظه‌های حجیم بر روی دستگاه‌های مقرون‌ به ‌صرفه خواهیم بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها باید منتظر ماند تا این غول کره‌ای برای ارائه اطلاعاتی تکمیلی به رسانه‌ها اقدام کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها