آمریکا به نتانیاهو هشدار داد

بازنگری مواضع آمریکا نسبت به اسرائیل

واشنگتن پس از انتخاب دوباره نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او تبریک نگفت و این اتفاق را شاید بتوان نشانه وجود اختلاف میان آمریکا و اسرائیل همپیمان دیرین دانست.
کد خبر: ۷۸۲۲۴۴
بازنگری مواضع آمریکا نسبت به اسرائیل

به گزارش جام جم آنلاین اما علاوه بر بروز اختلاف میان اوباما و نتانیاهو درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 و احتمال توافق بر سر این موضوع، واشنگتن علیه سخنان تازه نتانیاهو درباره کشور مستقل فلسطینی موضع گیری کرده است.

هشدار آمریکا به این رژیم به این خاطر است که «بی بی» گفته بود اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را نمی‌دهد.

به همین خاطر جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این موضع نتانیاهو هشدار داد که این موضع خلاف تعهدات دولت اسرائیل است و آمریکا موضع خود را در باره این موضع بازنگری خواهد کرد.

نتانیاهو که موضع مخالف خود را درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین پیش از برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده بود، پس از پیروزی در انتخابات گفت که اگر شرایط مناسبی وجود داشته باشد مخالفتی با تشکیل کشور مستقل فلسطین ندارد.

تحلیلگران گفته‌اند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات با اعلام چنین موضعی پیروزی خود را تضمین کرد.

نتانیاهو که پیروز انتخابات سرزمین‌های اشغالی بود هنوز نتوانسته است با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از این پیروزی گفت‌وگو کند. «بی بی» از این بابت نگران است.

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی اعتقاد دارند که اختلافات زیادی میان کاخ سفید و تل آویو وجود دارد. اختلاف بر سر موضوع هسته‌ای ایران، سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا که باعث ابراز تأسف و شرم آور خواندن آن از سوی اوباما شد و دیدگاه نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین از جمله اختلافاتی است که میان سران آمریکا واسرائیل وجود دارد و هر روز هم افزایش می‌یابد.

بنیامین نتانیاهو به شبکه خبری آمریکایی گفت که از زمان پیروزی در انتخابات اسرائیل، هنوز با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت نکرده، اما امیدوار است که به زودی با او صحبت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
اینها همه سیاسی بازی‌های كثیف شما آمریكایی‌هاست!
شما تمام قد نوكر اسرائیلید!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها