محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از پیشرفت در مذاکرات هسته ای خبر داد و اعلام کرد: ما به مذاکرات تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۷۸۲۲۰۱
ظریف از پیشرفت در مذاکرات هسته ای خبر داد

در همین حال خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: مذاکرات هسته ای با ایران «دشوار» اما رو به پیشرفت است.

خبر گزاری آسوشیتدپرس نیز در خبری اعلام کرد: بر اساس پیش نویس توافق هسته ای، ایران تعداد سانتریفیوژهایش را برای یک دهه یا بیشتر به شش هزار عدد کاهش می دهد.

در همین حال یک مقام خزانه داری آمریکا گفت: در صورتی که کشورهای ۵ + ۱ با ایران به توافق دست پیدا کنند، واشنگتن همچنان تصمیم دارد همه تحریم های اعمال شد علیه ایران را ادامه دهد.

در پنجمین روز از نشست هسته ای در لوزان، علاوه بر وزرای خارجه ایران و آمریکا، صالحی و مونیز مسئولان ارشد هسته ای دو کشور و آقایان عراقچی و روانچی معاونان آقای ظریف به همراه حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور حضور دارند.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوها حضور دارند.

پیش از این نشست نیز آقایان علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی هسته ای کشورمان و ارنست مونیز، وزیر انرژی امریکا در سطح فنی گفتگو کردند.

چهارمین دور مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا صبح روز چهارشنبه در لوزان سوئیس برگزار شد.

محمدجواد ظریف دیروز گفته بود، به جزئیات بسیار ریز مذاکرات رسیده ایم و جزئیات ریز همواره به کار بیشتری نیاز دارد به این دلیل تلاش می کنیم اگر امکان داشته باشد امروز و‌ فردا فاصله ها را کم کنیم.

سومین روز مذاکرات هسته‌ای نیز درحالی پایان یافت که علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران از پیشرفت‌ 90 درصدی در توافق بر سر مسایل فنی خبر داده و گفته بود: در عمده مسایل به نقاط تفاهم مشترک رسیده‌ایم.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
خسروایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
انشاالله روز شنبه با پیام مقام معظم رهبری هم سال نو هم بهارطبیعت و دلهاتحویل خواهد شد و هم شان جمهوری اسلامی در مقابله با دشمنان غربی حفظ خواهد گردید
طرز مملكت داری حسن روحانی نشان داد كه در مذاكرات هم دست بالا با غربیها و طعنه و برای داخلیها خواهد بود
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
توافق باید بدون از دست دادن حتی یك سانتریفیوژ باشد و همه حقوق ایران باید محترم شمرده شود .
یك پزشك
Netherlands
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
خبر را سالم بنویس , سانسور نكنید جام جم
آسوشیتدپرس: ایران برای یك دهه یا بیشتر بیش از ۶ هزار سانتریفیوژ نخواهد داشت , یعنی چی ؟
یك قراداد تركمن چای دیگر , یا یك قرارداد ۱۹۱۹ دیگر , یا یك قرارداد گلستان دیگر

نیازمندی ها