شایع است که فرداشب، سال تحویل می‌شود. این در حالی است که هنوز مقداری از کارهای ما روی دستمان مانده است (اشتباه نشود؛ باد نکرده است!)؛ از جمله ضبط شتابان و شب تا صبح «قندپهلو»یی که شنیدم ملت دوستش دارند (اشاره می‌کنند که دولت هم هم!).
کد خبر: ۷۸۲۰۴۳
روز آخر سال چه کنیم؟

فلذا امیدواریم تا فردا جمعه که مملکت تعطیل مطلق می‌شود؛ یعنی هم روز تعطیل جمعه است و هم روز تعطیل ملی شدن صنعت نفت؛ آمادگی لازم را برای تحویل گرفتن سال جدید و رسید دادن، پیدا کنیم.

از سال رسمی و اداری 93 فقط امروز را داریم و جای سخن گفتن و مطلب نوشتن و در یک کلام، زیاده‌گویی بسیار نیست. یک سال دیگر باز برای حرف زدن، فرصت هست. حالا برای عمل کردن هم خدا بزرگ است. الله‌اکبر!....قربان خدا و نظم و نسق آسمانی‌اش بشوم که تمامی حساب و کتاب‌های اعلام شده‌اش، دقیق و ظریف و محاسبه شده است.

وقتی که قرار است مثلاً رأس ساعت 2 و 15 دقیقه و 10‌ثانیه روز شنبه، سال تحویل شود؛ حتما همین گونه می‌شود. یک ثانیه هم تاخیر و پس و پیش ندارد. حالا بلانسبت نگاه کنید به پروازهای هواپیمایی ما! (البته باز هم خدا را شکر که فقط در زمینه ساعت و دقیقه پروازش تأخیر دارد. کمتر پیش آمده که با روزش مشکل داشته باشیم. گفتیم که نگویید نیمه پر لیوان را نمی‌بینیم.) به نظرم اگر تغییر سال دست ما بود، یکدفعه اعلام می‌شود که به دلیل نقص فنی در چرخش ایام، سال با چند ساعت تأخیر تحویل می‌گردد.

بسته پیشنهادی: الآن خیلی‌ها با این پرسش درگیرند که امروز و فردای باقی مانده از سال را چه کنند که بهتر باشد؟...خب وجود نازنین ما نیز که انگاری ساخته شده برای همین کمک‌های مردمی و گره‌گشایی‌ها. خدا در سال جدیدش ما را هم کنار شما حفظ کند. چون هر لحظه ممکن است سال تمام شود، آخرین رهنمودهای ارزنده خود را خیلی مختصر و فشرده تقدیم می‌کنیم:

1ـ زیارت اهل قبور: حتما شب جمعه آخرسال به فکر آنهایی هم باشید که سال‌های گذشته با شما کنار سفره هفت‌سین بودند. این شکلی، بچه‌های شما هم غیرمستقیم و بدون مصوبه دولت و مجلس یاد می‌گیرند که صد سال دیگر، آنها هم در آستانه هر عید نوروز، سری به خانه ‌ابدی شما بزنند و فاتحه شما را بخوانند. یاد مرحوم خیام به خیر که هشدار داد: این سبزه که امروز تماشاگه ماست‌/‌تا سبزه خاک ما تماشاگه کیست؟

2ـ بخشش عمومی: اگر از کسی کینه‌ای به دل دارید یا خدای نکرده با کسی خرده‌حسابی چیزی دارید؛ اگر محرم است، بروید ماچش کنید، قضیه فیصله یابد. اگر هم محرم نیست، در چارچوب موازین اعلام شده، با او رفتار کنید. با دادن یک شکلات هم می‌توان به کسی فهماند که با وی مشکلی ندارید. سابق بر این ـ به گفته هوشنگ ابتهاج عزیز ـ اشارات نظر، نامه‌رسان بین افراد بود. خب الآن پیامک جایش را گرفته ظاهراً!

3ـ لبخند بزنید: شاد باشید و دیگران را هم شاد بخواهید. بد نیست اگر غمی در چهره یکی از اطرافیان یا همسایگان دیدید، احوالش را بپرسید. شاید در شبی که شما دارید سبزی‌پلو با ماهی یا ماهیچه می‌خورید، او جز ماهی داخل تنگ آب، چیزی برای خوردن ندارد. نصفی از آن دیس سبزی‌پلو را اگر با اکرام و احترام، به در خانه‌اش بفرستید؛ شب عیدی، او هم مثل شما لبخند خواهد زد. فقط عکسش را با وایبر و واتساپ و اینجور نرم افزارهای ضالّه باحال برایش نفرستید و زیرش بنویسید: من و سبزی‌پلو و ماهی؛ همین الآن، شب عیدی؛ یهوی!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
خدا در سال جدیدش شما را در كنار ما حفظ كند.

نیازمندی ها