بدترین رئال مادرید این فصل را در 8 مسابقه این تیم دیدیم

بازگشت اسلحه مرگبار رئال

رئال مادرید مدت‌هاست با این اتهام روبه‌روست که به یک بازیکن خیلی وابسته است. بسیاری رئال‌مادرید را وابسته به بازیکنی نظیر کریستیانو رونالدو می‌دانند.
کد خبر: ۷۸۱۸۷۳
بازگشت اسلحه مرگبار رئال

رونالدو در دیدار رئال‌مادرید با شالکه در مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو گل زد تا تیمش را از خطر حذف نجات دهد. این دیدار و دیدارهای هفته‌های قبل از آن نشان داد رئال‌مادرید تا چه اندازه روی یک بازیکن متکی است که البته این بازیکن لزوما کریستیانو رونالدو نیست. بازیکنی که رئال‌مادرید بیش از اندازه روی وی تکیه دارد سرخیو راموس است. وقتی این مدافع ملی‌پوش اسپانیایی بازی می‌کند رئال‌مادرید شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

عملکرد ضعیف رئال‌مادرید در هفته‌های اخیر باعث شد تا فلورنتینو پرز، رئیس این باشگاه بیشتر از هر فرد دیگری زیر تیغ انتقادات قرار داشته باشد. نوسان عجیب رئالی‌ها باعث شد تا او در یک کنفرانس خبری تاکید کند کماکان از کارلو آنچلوتی، سرمربی تیمش دفاع می‌کند. البته او یک خبر خوب دیگر هم داشت: «راموس برگشت»

هفته‌های اخیر بدترین رئال‌مادرید این فصل را دیدیم. آنها از هشت مسابقه اخیر خود فقط پنج بازی را بردند. در مقابل الچه که پیروز شدند نزدیک بود نتیجه دیگری هم رقم بخورد. رئالی‌ها در هفته‌های اخیر با ویارئال مساوی کردند، به آتلتیک بیلبائو باختند و مهم‌تر از آن در خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا با چهار گل مغلوب شالکه شدند. تمام این نتایج ضعیف از غیبت سرخیو راموس در پنج هفته اخیر حاصل شده، بازیکنی که به دلیل مصدومیت امکان بازی برای رئال را نداشت. وقتی سرخیو راموس برای رئال‌مادرید بازی نکند الگوی خاصی در نتیجه‌گیری رئال‌مادرید وجود دارد. وقتی این ملی‌پوش اسپانیایی نباشد رئال نمی‌تواند به خوبی نتیجه بگیرد. راموس با حضور در خط دفاع رئال آن را سر و سامان می‌دهد و باعث می‌شود دفاع رئال به خوبی در برابر مهاجمان حریف بایستد. پپه و رافائل وارانه دیگر مدافعان رئال در غیاب راموس هر دو سرگردان به نظر می‌رسند. در شکست 4 بر صفر رئال‌مادرید مقابل آتلتیکومادرید غیبت راموس بیش از هر زمان دیگری به نظر آمد یعنی وقتی که وارانه با اشتباهات مهلک خود باعث شد تا چهار بار دروازه تیمش باز شود، خط دفاع نیز از سرعت می‌افتد.

درصد پیروزی‌های رئال‌مادرید در لالیگا تا پیش از مصدوم شدن راموس 83 درصد بود. وقتی این مدافع به دلیل مصدومیت به ناچار کنار رفت این رقم تا میزان 60 درصد پایین آمد. نکته دیگر این‌که رئال با راموس تمام بازی‌های اروپایی‌اش را با پیروزی پشت سر می‌گذاشت، اما همین که راموس مصدوم شد یک شکست سنگین و عجیب مقابل شالکه در کارنامه قوهای سپید مادرید ثبت شد. از سویی با این‌که راموس مدافع است اما وقتی در ترکیب در رئال حضور دارد این تیم معمولا با اختلاف بیش از یک گل حریفانش را شکست می‌دهد، این در حالی است که در هفته‌های اخیر رئال اگر هم پیروز شده تنها با اختلاف یک گل بوده است. نه رونالدو که این سرخیو راموس است که پایه و اساس رئال‌مادرید را تشکیل داده است.

هر چند رئال‌مادرید هفته گذشته به شالکه باخت اما می‌تواند بازگشت سرخیو راموس را جشن بگیرد. از این پس دوباره او را در ترکیب رئال‌مادرید می‌بینیم. این خبر برای رئالی‌ها بسیار خوشحال‌کننده است چرا که ال‌کلاسیکو در راه است. رئال با راموس با چهار امتیاز بیشتر از بارسلونا صدرنشین بود، اما به دنبال مصدومیت و غیبت این بازیکن، بارسلونا به صدر رسید و اکنون با یک امتیاز بیشتر نسبت به رئال‌مادرید صدرنشین لالیگا شده است.

ال‌کلاسیکوی پیش رو به هیچ عنوان همانند ال‌کلاسیکوی ابتدای فصل نخواهد بود. بارسلونا در هفته‌های ابتدایی این فصل ترسو و نامنسجم به نظر می‌رسید این در حالی است که رئال‌مادرید با یک اعتماد به نفس فوق‌العاده برترین تیم جهان بود. حالا همه چیز تغییر کرده است. حالا بارسلونا تیم یکه تاز و آماده لالیگاست. خط حمله بارسلونا با یک آمار فوق‌العاده بسیار گل می‌زند. بسیار محتمل است که بارسا با یک پیروزی قابل پیش‌بینی در نیوکمپ تا حد زیادی قهرمانی خود را در این فصل مسجل کند.

میاتوویچ، مهاجم سابق رئال‌مادرید درباره راموس می‌گوید: «غیبت راموس قدرت فرماندهی در رئال‌مادرید را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، چیزی که او در فوتبالش دارد فقط محدود به دفاع و تکنیک نیست، او قدرت فرماندهی هم دارد. او به تیمش هر چیزی که بخواهد می‌دهد تا رئال نتیجه بگیرد. وقتی راموس بازی می‌کند همه چیز امن و امان به نظر می‌رسد.»

افت رئال‌مادرید در هفته‌های اخیر دلایل زیادی دارد. آنها خیلی بدشانس بودند که به طور همزمان با غیبت سه ستاره تاثیرگذار خود روبه‌رو شدند. مهم‌ترین آنها سرخیو راموس بود، اما به غیر از او خامس رودریگوئز هم هست. او نیز هفته‌هاست به میدان نمی‌رود. لوکا مودریچ کروات هم دیگر مصدوم رئال به شمار می‌رود. کارلو آنچلوتی سرمربی رئال‌مادرید پیش از این غیبت مودریچ را عاملی مشکل‌ساز برای تیمش معرفی کرده بود. اما مودریچ هم مانند راموس مصدومیت را پشت سر گذاشته است. با این حال غیبت راموس چیز دیگری بود. او نه فقط یک مدافع که در مواقع حساس یک گلزن هم برای تیمش است. این ملی‌پوش بازیکنی به شمار می‌رود که جانشینی برای وی وجود ندارد و اگر نباشد رئال‌مادرید آنچنان بد نتیجه می‌گیرد که جای خود را در صدر به بارسلونا می‌دهد و در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی سانتیاگوبرنابئو چهار گل از تیم شالکه آلمان می‌خورد. خبر خوب بازگشت راموس به ترکیب رئال‌مادرید آن هم در آستانه ال‌کلاسیکو خیال هواداران را راحت می‌کند البته به این شرط که این بازیکن برای جا افتادن مجدد در ترکیب تیمش نیاز به زمان نداشته باشد. اسلحه مرگبار رئال مهم‌ترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود. نقش او از کریستیانو رونالدو هم بیشتر است، باور ندارید به حال و روز این تیم در هفته‌های اخیر نگاه کنید.

سایت گل ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها