رئیس‌جمهور آمریکا نامه اخیر سناتورها به مقامات ایران را انحراف بی‌سابقه در وضع سیاسی آمریکا دانست

اوباما: داعش نتیجه حمله آمریکا به عراق است

رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد، حضور القاعده و داعش در عراق نتیجه اشغال این کشور به دست آمریکا بود.
کد خبر: ۷۸۱۵۸۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، باراک اوباما در گفت‌وگو با شبکه وایس نیوز در پاسخ به این سوال که داعش چگونه توانست پیکارجویان غربی را جذب کند، گفت: داعش، نتیجه مستقیم رشد القاعده در عراق است که به دلیل حمله به عراق (در سال 2003) رشد پیدا کرد.

وی افزود: این یکی از نمونه‌های تبعات ناخواسته جنگ است و به همین‌دلیل است که ما باید به طور کلی قبل از شلیک کردن، ابتدا نشانه بگیریم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین نامه جمهوریخواهان به ایران را نشانه انحراف بی‌سابقه در وضع سیاسی آمریکا دانست و گفت من از کار آنها شرمنده‌ام زیرا این نحوه‌ای نیست که آمریکا عمل می‌کند.

اوباما با تکرار این ادعا که متعهد هستم تضمین کنم که ایران سلاح هسته‌ای ندارد، ادامه داد: اعلام آمادگی کرده‌ام از همه گزینه‌ها در این باره استفاده کنم اما قطعا بهترین گزینه راه‌حل دیپلماتیک است.

وی گفت: اما این‌که آنها نامه‌ای را به رهبر معظم ایران که آنها ادعا می‌کنند دشمن ماست بنویسند و حرف اصلی آنها هم این باشد که با رئیس‌جمهور ما معامله نکنید چون نمی‌توانید به او در برقرار ماندن این توافق، اطمینان کنید، اقدامی کاملا بی‌سابقه است.

رئیس‌جمهور آمریکا البته گفت این کاملا قانونی است که نمایندگان امضاکننده آن نامه در سنا سخت‌ترین پرسش‌ها را درباره نحوه تضمین عدم دستیابی ایران به بمب بپرسند یا درباره روش‌های مذاکره با ایران یا تحریم‌ها بپرسند.وی افزود او برای هر یک از این پرسش‌ها پاسخ دارد چون متعهد شده که ایران سلاح هســتــه‌ای نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها