پلیس راهور ناجا، وزارت بهداشت، هلال‌احمر، سازمان راهداری و میراث‌فرهنگی فقط تعدادی از نهادهایی هستند که برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی به حالت آماده باش درآمده‌اند، دیروز نمایندگان این ارگان‌ها در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر دور هم جمع شدند تا آمادگی خود را برای ارائه خدمات به مسافران نورزی اعلام کنند. فرمانده ناجا در این مراسم با اشاره به این‌که در نوروز امسال 6000 دوربین نظارتی در جاده‌ها نصب شده، گفت: رزمایش نشان‌‌دهنده آمادگی همه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در امر خدمات‌رسانی به مسافران و تامین ایمنی و امنیت آنها است.
کد خبر: ۷۸۱۱۶۸

دومین روز از طرح نوروزی پلیس درحالی امروز آغاز شده که با توجه به برگزاری رزمایش ترافیکی و خدمات سفر می‌توان نتیجه گرفت، مسافران نوروزی امسال سفرهای ایمن‌تری را تجربه کنند. از مرور حوادث ترافیکی تعطیلات نوروزی شش سال گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که حدود 7500 نفر در تعطیلات نوروزی که از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین هرسال محاسبه می‌شود، جان خود را از دست داده‌اند. در این بین تعطیلات نوروزی سال 89 با 1391 کشته رکورددار بوده و سال 93 نیز با 1084 کشته کمترین تلفات را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که با توجه به تکاپوی مسئولان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌توان امیدوار بود در تعطیلات نوروزی 94 که امروز دومین روز آن آغاز شده، آمار تلفات حوادث ترافیکی کاهش پیدا کند.

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر با بیان این‌که چهار سال گذشته تلفات حوادث رانندگی کاهش چشمگیری داشته است، گفت: همکاری خوب مردم و دستگاه‌های متولی باعث کاهش میزان تلفات رانندگی در سال گذشته شد و مسافرت میلیون‌ها نفر از هموطنان در راه‌ها و شهرهای کشور نیازمند عزم جدی و تلاش مضاعف همکارانم در پلیس راهور را می‌طلبد.

به گزارش مهر، وی افزود: رزمایش امروز نشان‌‌دهنده آمادگی همه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در امر خدمات‌رسانی به مسافران و تامین ایمنی و امنیت آنهاست و نمونه‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم گوشه‌ای کوچک از توان ۵۰۰ هزار نفری نیروهایی است که برای خدمات‌رسانی در طول ایام نوروز ساماندهی شده‌اند و از اقصی نقاط کشور و در دورترین مناطق، جاده‌ها و شهرها آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران خواهند بود.

سردار اشتری در با اعلام این‌که حضور پلیس مایه دلگرمی و آرامش خاطر مسافران نوروزی خواهد بود، عنوان کرد: مردم هر سال استقبال بیشتری از سفر می‌کنند و با توجه به افزایش تعداد سفرها دلگرمی ما در پلیس به‌عنوان متولی برقراری امنیت است و آرامش عمومی بیشتر می‌شود.

به گفته وی، خدمات و تلاش‌های کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان امداد و نجات هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی کشور، آتش‌نشانی، پلیس و سایر نهادهایی که در این رزمایش حضور دارند بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده ناجا با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی در کنار دیگر نهادها آمادگی آن را دارد با حداکثر توان و با بهره‌گیری از آخرین تجهیزات پلیسی و الکترونیکی به مردم خدمت‌رسانی کند، توضیح داد: ما با همکاری و استفاده از پرسنل تلاشگر به صورت شبانه‌روزی در طرح نوروزی سال ۹۴ که از دیروز آغاز شده و تا پایان پانزدهم فروردین ۹۴ ادامه خواهد داشت، از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و بیش از ۵۰۰ شهر کشور امنیت و ایمنی مسافران نوروزی را تامین می‌کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: برای تحقق این امر بیش از هزار دوربین ثابت و 3000 دوربین سیار ثبت تخلفات رانندگی و همچنین بیش از 2000 دوربین نظارتی در سطح جاده‌ها و شهرها آماده‌سازی شده تا با کوچک‌ترین تخلفات رانندگی، برخورد کند.

حضور 500 هزار نیروی انسانی

اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز در این مراسم از افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت دستگاه‌های امدادی و خدماتی در نوروز ۹۴ خبرداد و بیان کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر از نیروهای دستگاه‌های مختلف استفاده شده و توان عملیاتی دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که بیش از ۵۰ هزار نیروی راهور در این طرح به کارگیری شده است، خاطرنشان کرد: طرح نوروزی پلیس راهور از دیروز رسما آغاز شده و تا پانزدهم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

پشتیبانی همه‌جانبه از مسافران نوروزی

حسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان نیز در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر عنوان کرد: همکاران من در حوزه بهداشت و درمان و در اورژانس کشور به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

وی با اشاره به این‌که تمام دستگاه‌های متولی در امر خدمات‌رسانی به مردم با افزایش توان در صحنه حضور دارند، افزود: نوروز امسال اورژانس کشور با 2119 آمبولانس پیش‌بیمارستانی و همچنین ۵۷۰ اورژانس بیمارستانی در تمام مسیرها و جاده‌های مواصلاتی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و عموم مردم است.

هاشمی در ادامه با بیان این‌که 4270 دستگاه آمبولانس در کنار ۵۷ اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس دریایی و همچنین ۱۵ بالگرد ویژه به عنوان آمبولانس هوایی مسافران نوروزی را در هوا، زمین و دریا پشتیبانی می‌کنند، ادامه داد: علاوه بر افزایش تجهیزات پزشکی و ایمنی امسال نظارت بر اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها از ماه‌ها قبل از آغاز تعطیلات شروع شده تا جایی که در مسیرهای مواصلاتی و رستوران‌های بین راهی کارشناسان و بازرسان بهداشت به صورت مستمر و شبانه‌روزی حضور دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که مردم نقش اول و طبیعی را در سفرها و ایمنی سفر برعهده دارند، تصریح کرد: لازمه یک سفر ایمن و کم خطر به همراه داشتن تمام تجهیزات لازم اعم از تغذیه مناسب، وسایل گرمایشی و سرمایشی است.

یک میلیون جوان در برابر ترافیک

امیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر از فعالیت یک میلیون جوان در کمپین پیشگیری از حوادث ترافیکی نوروز خبر داد و بیان کرد: ۱۵۰۰ پزشک و پیراپزشک در طرح امداد نوروزی، آماده ارائه خدمات به هموطنان و مسافران هستند.

وی با اشاره به خدمات سازمان امداد و نجات اظهار کرد: یک بخش از مسئولیت‌ها در طرح نوروزی بر عهده سازمان امداد و نجات است که ما امسال ۱۵ درصد به ظرفیت عملیاتی‌ خود در این بخش اضافه کرده و ۱۳۰۰ پایگاه و ۵۸۰۰ امدادگر به همراه ۳۲۰۰ خودرو و ۱۱۵۰ آمبولانس در خدمت مردم هستند.

ضیایی، بخش دیگری از مسئولیت‌ها را متوجه سازمان جوانان هلال‌احمر دانست و عنوان کرد: این سازمان در ارتقای فرهنگ ترافیکی نقش ویژه‌ای داشته و ۲۰ هزار نفر از جوانان عضو این سازمان در قالب یکهزار پایگاه در سراسر کشور حضور دارند. همچنین یک میلیون از جوانان داوطلب ما کمپین پیشگیری از حوادث رانندگی را تشکیل داده‌اند.

به گزارش فارس، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این مراسم بیان کرد:430 ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند ،ضمن این‌که امکانات خدماتی و اقامتی برای مسافران افزایش پیدا کرده و با برنامه‌ریزی و نظارت دقیقی که برای اماکن خدماتی، اقامتی و پذیرایی داریم، امیدواریم کارنامه درخشانی را در جهت خدمتگذاری به مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری نیز در این رزمایش از آماده‌باش 13500 نفر از نیروهای راهداری در نوروز 94 خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها