مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران فردا ساعت ۱۹:۴۷ به وقت تهران در بروکسل دیدار می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۰۷۷۰
دیدار موگرینی و ظریف در بروکسل

منابع خبری می گویند «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 17:15 به وقت بروکسل (19 و چهل هفت دقیقه به وقت تهران) با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده میزبان نشست وزرای خارجه ایران، انگلیس، اروپا، فرانسه و آلمان خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، خانم موگرینی دوشنبه 16 مارس (25 اسفند) در بروکسل میزبان «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، وزیر خارجه آلمان، «لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه، «فیلیپ هاموند»، وزیر خارجه انگلیس و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران خواهد بود.

پایان گفت​وگوی صالحی و مونیز

گفت‌وگوی «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا که به منظور بررسی مسائل فنی موضوع هسته‌ای ایران در لوزان سوئیس، دقایقی پیش و پس از سه ساعت و نیم پایان یافت.

در ابتدای این نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و کارشناسان دو طرف نیز حضور داشتند و پس از آن نشست‌های دوجانبه صالحی و مونیز، عراقچی، روانچی و شرمن و کارشناسان به صورت جداگانه برگزار که دقایقی پیش پایان یافت.

این سومین باری است که صالحی و مونیز در مذاکرات هسته‌ای حضور دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی اتمی آمریکا در مذاکرات ژنو در اوایل اسفند ماه و همچنین در اواسط اسفند ماه در مذاکرات مونترو حضور داشتند و ضمن انجام رایزنی‌های دوجانبه، در مذاکرات کری و ظریف و همچنین معاونان نیز شرکت کردند.

ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران ظهر امروز به منظور انجام رایزنی‌های هسته‌ای با طرف آمریکایی وارد شهر لوزان شد.

شبکه خبری العالم نیز به نقل از ظریف اعلام کرد: مذاکرات بر سر جزئیات و تعهدات تمامی طرف‌های مذاکره کننده خواهد بود.
وی افزود‌: پیشرفت‌هایی در مسائل فنی ایجاد شده، اما برخی امور نیاز به بررسی و مذاکرات بیشتری دارد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها