جام جم ورزشی: رای تیم ملی بسکتبال سرمربی انتخاب می شود یا نه، پرسشی است که این روزها در پایان دور رفت لیگ حرفه ای بسکتبال شنیده می شود.
کد خبر: ۷۸۰۱۶۰
بهار بسکتبال در انتخابات مجمع

تیم ملی بسکتبال بعد از بازی های آسیایی، مهمد بچیروویچ سرمربی اسلوونیایی خود را کنار گذاشت. در ادامه، اداره فدراسیون بسکتبال با سرپرست، بحث انتخاب سرمربی جدید را به بعد موکول کرد، اما این روزها در پایان رقابت های نیم فصل دوباره اخباری مبنی بر انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی شنیده می شود.
در روزهای اخیر رمضانعلی دولو، سرپرست فدراسیون بسکتبال از مذاکره با مربیان خارجی خبر داده است. این همان نکته ای است که فدراسیون قبلی نیز روی آن تاکید داشت، یعنی استفاده از مربی خارجی. به نظر می رسد در مقطع کنونی نیز تصمیم گیرندگان بسکتبال، انتخاب مربی خارجی را بهترین تصمیم برای هدایت تیم ملی می دانند، از این رو مذاکرات با مربیان خارجی، جدی تر از قبل دنبال می شود. این تصمیم بنا بر موقعیت کنونی و رقابت هایی که تیم ملی پیش رو دارد، منطقی به نظر می رسد؛ بویژه این که رقابت های جام ملت های آسیا در تابستان آینده، انتخابی المپیک ریو به شمار می رود.
اکنون سرپرست فدراسیون بسکتبال با چراغ سبز وزارت ورزش و جوانان تغییراتی در بخش های میانی این فدراسیون انجام داد که اهالی بسکتبال مدت ها در انتظارش بودند. براساس تغییرات صورت گرفته حمید خمجانی، دبیر فدراسیون جای خود را به مسعود عماری داد، مسعود قاسمی به عنوان سرپرست جدید کمیته مربیان و به جای محمود پورشرفی انتخاب شد. عباس آقاکوچکی هم به عنوان مشاور و سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد. همچنین دکتر خشایار ثابتی به عنوان سرپرست کمیته آموزش فدراسیون بسکتبال کار خود را آغاز کرد تا جایگزین شدن افراد از سوی چهره های وزارت ورزش و جوانان این باور را ایجاد کند که وزارت ورزش و جوانان به کمک دولو، قصد ورود به تمامی حیطه های این فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع دارد.
تشکیل کمیته فنی برای همفکری در جریان بازی های لیگ حرفه ای و رصد کردن بازیکنان به همراه مشاوره در انتخاب سرمربی نیز از کارهای دیگر دولو در این روزهاست که نشان می دهد، فدراسیون تحت سرپرستی او تحرک بیشتری پیدا کرده است. با وجود آن که نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است، انتخابات رئیس فدراسیون بسکتبال آخر فروردین ماه برگزار می شود، اما حضور چهره های جدید با حکم سرپرست فدراسیون، همین طور مطالعه روی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال، برای خیلی ها این پرسش را به وجود می آورد که آیا واقعا بعد از وقفه ای طولانی، مجمع انتخابات بسکتبال، ماه اول بهار برگزار می شود؟

محمد رضاپور/گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها