مدیر روابط عمومی «خانه عروسک» از برگزاری کارگاه های آموزشی توسط فاطمه معتمدآریا و فرهاد توحیدی در سال ۹۴ خبر داد و عنوان کرد کارگاه ساخت عروسک نیز در حال تجهیز و تکمیل است.
کد خبر: ۷۸۰۰۷۴
کارگاه فاطمه معتمدآریا برای علاقه‌مندان به بازیگری

هادی حجازی فر مدیر روابط عمومی «خانه عروسک» درباره فعالیت های این مکان در سال ۹۳ و برنامه ریزی هایی که برای برگزاری کارگاه های آموزشی در سال جدید شده است گفت: کارگاه های زمستانه «خانه عروسک» با برگزاری سه کارگاه آموزشی با عنوان «کارگردانی و هدایت گروه نمایشی» توسط مرضیه برومند، «نویسندگی خلاق» با حضور عطاالله کوپال و «صداپیشگی در نمایش عروسکی» با حضور حمید جبلی برپا شدند که کلاس خانم برومند به پایان رسیده اما کارگاه های آقایان کوپال و جبلی هنوز ادامه دارد. همچنین قرار است دوره پیشرفته این کارگاه ها با حضور خروجی های این کلاس ها در سال ۹۴ برگزار شود.

وی درباره کارگاه های بهاره «خانه عروسک» توضیح داد: به زودی فراخوان جذب هنرجو برای کارگاه های بهاره «خانه عروسک» اعلام می شود. در این کارگاه ها علاوه بر خانم برومند و آقایان جبلی و کوپال قرار است هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا کلاس «مبانی بازیگری» و فرهاد توحیدی کارگاه «فیلمنامه نویسی» برگزار کنند که البته همه این کارگاه ها با رویکرد به کار کودک و نوجوان تشکیل خواهد شد. همچنین حمید آقاربی قرار است کارگاه «آموزش انیمیشن به شیوه استاپ موشن»، محمد اعلمی کارگاه «مبانی عروسک سازی» و علی پاکدست نیز کلاس «مبانی بازی دهندگی عروسکی» را برگزار کنند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: رویکرد ما در برگزاری این کارگاه های آموزشی ارتقای تئاتر عروسکی است و به همین جهت هزینه ای کمتر از کارگاه های دیگری که در مکان های مختلف برگزار می شود از هنرجویان می گیریم. همچنین همه استادان به صورت تمام وقت در کارگاه ها حضور خواهند داشت و خودشان درس‌ها را تدریس خواهند کرد. هدف ما شناسایی افراد مستعد است به همین جهت خروجی کلاس ها به حال خود رها نمی شوند. در حال حاضر نیز در حال تجهیز کارگاه ساخت عروسک هستیم و به دنبال آن در طول سال نیز آموزش مبانی اصولی تئاتر عروسکی را هم پی می گیریم.

حجازی فر درباره شروع کلاس های ترم بهار عنوان کرد: از اول اردیبهشت ماه کارگاه های آموزشی «خانه عروسک» آغاز می شود و از ترم های دیگر نیز قرار است استادان دیگری برای تدریس به ما اضافه شوند. البته برای ثبت نام هنرجویان در ترم بهاره گزینش خواهیم داشت و افراد به اصطلاح صفر کیلومتر پذیرفته نخواهند شد.

کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» درباره اجرای مجدد این اثر نمایشی گفت: طبق صحبت هایی که با آقای عباس سجادی مدیر فرهنگسرای نیاوران انجام دادیم قرار بود از اواخر خرداد تا اوایل مرداد ماه نمایش «ملاقت بانوی سالخورده» را در فرهنگسرای نیاوران به صحنه ببریم اما از آنجا که برخی از بازیگران نمایش اجراهایی در اروپا دارند ممکن است زمان اجرای نمایش به تعویق بیفتد.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش متذکر شد: همچنین قرار است بهمن ماه ۹۴ نمایش زنده عروسکی «مکبث» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم که امیدوارم شرایط به صحنه بردن این اثر فراهم شود.

خانه عروسک مکانی است که مرضیه برومند در زمانی که دبیر جشنواره تئاتر عروسکی بود آن را در اختیار گرفت تا به عنوان پاتوق هنرمندان تئاتر عروسکی مورد استفاده قرار گیرد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فاطمه ایمانی نژاد
-
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
میشه شمارش رو لطف كنید//؟؟؟؟

نیازمندی ها