ازدواج مجدد و ضرورت ریشه‌یابی علت طلاق گذشته

هم در ازدواج اول هم در ازدواج دوم، شکست خوردم!

نگاهی به ۳ سبک گفتاری در ارتباط داشتن با دیگران

دردسرهای یک تصمیم اشتباه: به دختری قول ازدواج دادم

جام جم سرا: آقایی هستم ۳۸ ساله. به مدت ۹ سال و نیم بچه دار نمی‌شدیم. در این مدت، حدود دو سال با دختر خانم مجردی برای ازدواج صحبت کرده بودم، ولی ما بچه دار شدیم. در این مدت من و آن خانم شیفته همدیگر شدیم ولی چون حالا بچه دارم نه خودم راضی‌ام و نه خانمم به ازدواج من با او رضایت می‌دهد. اما من کاسب هستم و آن خانم هم همیشه به مغازه‌ام زنگ می‌زند، باید چه کارکنم؟
کد خبر: ۷۸۰۰۰۴
دردسرهای یک تصمیم اشتباه: به دختری قول ازدواج دادم

پاسخ مشاور: ‌در ادامه درباره دو موضوع کنترل احساسات و علاقه، و همچنین نگرانی از تماس‌های آن خانم و احتمال آبروریزی در محل کارتان راهکارهایی ارائه شده است:

چطور علاقه خود را کنترل کنیم

درباره کنترل احساسات و کاهش علاقه‌مندی، بهتر است ابتدا در استفاده از کلمات و بیان احساسات خود و بعد درباره مدت زمان گفت‌و‌گو تغییراتی ایجاد کنید؛ به طور مثال از جملات محبت آمیز در گفت‌و‌گوهای حضوری و تلفنی استفاده نکنید و بیشتر رسمی حرف بزنید تا کم کم میزان محبت و احساس در روان شما و طرف مقابل کاهش یابد؛ مثلاً به جای «جان عزیزم» بگویید «بله خانم»! درخصوص کاهش زمان گفت‌و‌گو نیز اگر وسوسه می‌شوید که با وی تماس بگیرید، اکنون این کار خود را مهار کنید و کمی به تاخیر بیندازید. برای این کار می‌توانید دقیقاً‌‌ همان زمانی که وسوسه تماس گرفتن با او را داشتید به یکی از دوستان یا همسرتان زنگ بزنید و با او صحبت کنید. همین به تعویق اندازی گفت‌و‌گو و تماس، حس شما و او را کمتر می‌کند. هم چنین وقتی تماس یا پیامک وی را دریافت می‌کنید، از هر سه مورد یکی را پاسخ دهید. همین کار را در دیدارهای حضوری خود نیز رعایت کنید. هر چند بهتر است دیداری نباشد، اما اگر نتوانستید، ملاقات‌ها را از هفته‌ای یک بار، به ۱۵ روز و بعد ۲۰ روز و... کاهش دهید تا عادت دیداری شما هم کم شود.

نگرانی از مزاحمت و آبروریزی

می‌توانم درک کنم که چون کاسب هستید و برای به دست آوردن موقعیت اجتماعی و اعتبارتان خیلی تلاش کرده‌اید نگرانید که این خانم با تماس‌ها و رفتار‌هایش باعث از بین رفتن این دستاورد‌ها شود. بهترین کار در زمان مزاحمت‌های او، این است که نترسید و نگرانی خود را کنترل کنید، چون هر چه شما بیشتر نگرانی خود را بروز دهید، او نیز بیشتر روی این ضعف شما دست می‌گذارد.
بهتر است شما از دو رفتار در مقابل وی دوری کنید؛ یکی اینکه با خرید وسایل یا دادن پول یا رفتن به ملاقات و... بخواهید به او باج بدهید و دوم اینکه شما هم شروع به تهدید او کنید و سر و صدا راه بیندازید. این دو رفتار شاید در ابتدا وی را آرام و ساکت کند، ولی دفعه بعد شدت و میزان خواسته‌هایش بیشتر خواهد شود. لذا باید از یک سبک رفتاری و گفتاری منطقی در این زمینه بهره گیرید.

سه سبک گفتاری در ارتباطات انسانی

۱ - منفعلانه:
این افراد به خاطر ترسشان دایم باج می‌دهند و طرف مقابل نیز دایم تهدید و پرخاشگری می‌کند. فرد منفعل نگاه مؤید دارد یعنی بیشتر از کلمات چشم، حتماً و باشد استفاده می‌کند.

۲ -پرخاشگرانه:
این افراد مدام با حالت تهدید و با داد و فریاد صحبت می‌کنند و بیشتر سعی در کنترل کردن شرایط دارند. انگشت اشاره آن‌ها همواره به سمت دیگران است و رفتار‌ها و اشتباهات خود را نمی‌بیند. به طور مثال می‌گویند: تو این کار را کردی!؟

۳ - جرئتمندانه:
افراد جرأتمند، هم به خواسته‌های خود دقت می‌کنند و هم به خواسته‌های طرف مقابل. از بیان احساسات خود هراسی ندارند و آن قدر به حقوق دیگران احترام می‌گذارند که به حقوق خود احترام می‌گذارند.

در این خصوص نیز شما باید با یادگیری روش جرأتمندانه و کمک گرفتن از مشاوران به حل این مسئله بپردازید. از طرفی شما‌‌ همان قدر که به خودتان حق می‌دهیدکه وی را به خاطر تغییرات شرایط زندگیتان نخواهید، به اصرار او نیز حق بدهید؛ چرا که چیزهایی مانند زمان برای ازدواج و خرج کردن احساسات و... را از دست داده است. پس بهتر است با این خانم به صورت منطقی صحبت کنید و اگر خسارتی را از شما مطالبه کرد، فقط برای یک بار و البته آخرین بار، خواسته او را برآورده کنید. همچنین او را هدایت کنید که حتماً نزد مشاور برود تا بهتر بتواند وضعیت کنونی خود یعنی نبودن در کنار شما و خراب شدن دنیای آمال و آرزو‌هایش را بپذیرد. (راهله فارسی، کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
دست شما درد نكنه خانم یا اقای مشاور!!!!!!!!!!! پس تكلیف این دختر خانم كه دو سال با احساسات و آینده اش بازی شده این وسط چی میشه!!!!!!!!!! خوب یاد مردها میدید چیكار كنن!!!!!!!!
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
میخواست عاشق مرد زن دار نشه
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
واقعا پس دختر مردم چی میشه این همه احساسات خرج كرده چی جای قلب شكستشو میگیره؟ البته نباید وارد زندگی یكی دیگه می شد البته مجرداشم نمیان آدم رو بگیرن چه برسه به متاهل هاش..........................
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
وقتی همه كارشناسان مذهبی و غیرمذهبی میگن قبل از ازدواج دوستی و ارتباط اون هم ب شكلی كه باعث ایجاد چنین علاقه و شیفتگی ای میشه درست نیست بعضیا جبهه روشن فكری میگیرن. این نتیجه چنین دوستیهاییه
مطلب
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
۰
۰
به نظر من یه قسمتی از این داستان به این شكل هست این آقا به این دختر خانم خیلی چیزها رو نگفته ، نه به خاطر مصلحت و غیره ، به خاطر خوش بودن خودش . ایرانی دیگه باید یه كم دوز و كلك قاطی زندگیش باشه وگرنه اموراتش نمی گذره .
بهاره
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
۰
۰
اگر كسی قصد ازدواج داشته باشد دو سا ل طول نمی كشد دختر خانمها مواظب باشید از هول حلیم در دیگ نیفتید
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
۰
۰
استفاده كردم

نیازمندی ها