با وجود همه تغییراتی که علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال برای جلب رضایت وزارت ورزش در سطح مدیران این فدراسیون انجام داد، با این حال به گفته خودش، همچنان مورد غضب وزیر ورزش است و نه به نشست فدراسیون‌ها دعوت می‌شود و نه درخواست ملاقاتش را می‌پذیرند.
کد خبر: ۷۷۹۹۳۵

کفاشیان که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته نایب رئیس اول، دبیرکل، رئیس کمیته پزشکی و مسئول کمیته بانوان فدراسیون را بنا به خواست وزارت ورزش تغییر داد، خیلی امیدوار بود که با انجام این تغییرات، جای پای خود را در ریاست فدراسیون سفت و محکم کند و دست‌کم تا زمان مجمع انتخابات فدراسیون همراهی وزارت را داشته باشد. با وجود این هرچند به‌دلیل حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا محمود گودرزی، وزیر ورزش تیم ملی و کی‌روش را مورد حمایت قرار داد، اما ظاهرا این حمایت مقطعی بوده و در حالی که کفاشیان و سرمربی منصوب او برای تیم ملی داد بی‌پولی سر داده‌اند و می‌خواهند وزارتخانه بازهم به تیم ملی کمک کند، هیچ پاسخی از وزارتخانه به گوش کفاشیان نمی‌رسد.

رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با رادیو ورزش با اشاره به این موضوع گفت: من مجموعه‌ای را اداره می‌کنم که مجمع و قوانین خاص خود را دارد. وزارت ورزش به دنبال تغییرات است، اما فوتبال قوانین خود را دارد و مجمع درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند. من تابع وزارت ورزش هستم، اما آنها تابع تصمیمات و رای مجمع نیستند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره رابطه‌اش با وزیر ورزش گفت: چند بار درخواست ملاقات دادم، اما به من وقت ندادند و ما تمام مکاتباتمان را از طریق معاونان او به اطلاع می‌رسانیم، البته وزارت ورزش هم از طریق ارتباط با اعضای هیات رئیسه فدراسیون رابطه دارند. فدراسیون فوتبال متعلق به مردم است و مالکیت آن برای رئیس فدراسیون و وزیر ورزش نیست. زمانی که دبیر کمیته ملی المپیک بودم، می‌دیدم که به فدراسیون‌های مختلف بودجه می‌دهند. مهم نیست رئیس فدراسیون چه رابطه‌ای با مسئول بالادستی خود داشته باشد، بلکه مهم این است که بودجه به فدراسیون‌ها پرداخت شود. وقتی مرا به جلسات روسای فدراسیون‌ها دعوت نمی‌کنند، می‌گویند شما از وزارت ورزش تمکین نمی‌کنید. در حالی که فدراسیون فوتبال مجمعی با 75 عضو دارد که برای آن تصمیم می‌گیرد.

او در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا دلیل مخالفت اصلی وزیر ورزش با فدراسیون به دلیل تمدید قرارداد کی‌روش است، گفت: به نظرات وزیر احترام می‌گذارم، اما انتخاب مربی در حوزه اختیارات فدراسیون است و من هم نظر کارشناسان و هیات رئیسه را در این حوزه جویا شدم، البته نظرات وزیر هم کارشناسی بود، اما مردم کی‌روش را می‌خواستند.

کفاشیان در ادامه درباره عملکرد کی‌روش اظهار کرد: ما درباره کی‌روش به نظرات کارشناسان و مردم توجه کردیم. پیش از کی‌روش، ما در رنکینگ فیفا، پنجم آسیا بودیم، اما اکنون حدود 1.5 سال است که تیم اول آسیا هستیم. با این حال از عملکرد کی‌روش رضایت کامل ندارم. وی در مورد پاسخ به این پرسش که آیا قرار است به جای جهانبخش و آزمون سه بازیکن امید دیگر در فهرست کی‌روش برای اردوی سوئد تیم ملی قرار بگیرند،اظهار کرد: این موضوع درست است، تیم امید آینده تیم ملی ماست و باید سرمربیان دو تیم با هم همکاری کنند. پس از بازگشت تیم ملی امید از کویت، جلسه‌ای بین کی‌روش و خاکپور برگزار و تکلیف را روشن کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها