ترکیه از دستگیری فردی خبر داد که در ماجرای انتقال 3 دختر انگلیسی به سوریه برای پیوستن به داعش دست دارد.
کد خبر: ۷۷۹۷۷۱
سرنخ جدید از دختران داعشی- انگلیسی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که پلیس یک نفر را به اتهام انتقال 3 دختر انگلیسی به سوریه دستگیر کرد.

چاووش اوغلو تأکید کرد: معلوم شد که فرد دستگیر شده عضو سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش است!

البته چاووش اوغلو اسامی فرد بازداشت شده و کشور دولت متبوعش را ذکر نکرد .

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با یکی از شبکه های این کشور گفت : این فرد تبعه هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا نیست و در سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش فعالیت می کند .

چاووش اوغلو خاطرنشان کرد: وزارت خارجه ترکیه این مساله را به وزارت خارجه انگلیس اطلاع داده است.

این سه دختر انگلیسی خدیجه سلطانه (17 ساله) ، شمیمه بیگوم (15 ساله) و امیره عباسی (15 ساله) نام دارند؛ در 17 فوریه 2015 منازل خود را در شرق لندن ترک کردند و با هواپیما راهی استانبول شدند .

این سه دختر با اتوبوس از استانبول به شهر "شانلی اورفه" در جنوب شرقی ترکیه رفتند و با گذشتن از مرز این کشور وارد سوریه شدند .

کشورهای غربی از ترکیه به علت عبور تروریست ها از خاک این کشور به سوریه انتقاد می کند؛ و دولت آنکارا نیز برای توجیه این مسأله اعلام می کند که کشورهای غربی باید سفر اتباع مظنون خود به ترکیه را اعلام کنند، تا پلیس ترکیه بتواند آنها را به محض ورود به ترکیه بازداشت کند.

ادعای چراغ سبز آمریکا به ایران

شبکه الاخباریه عربستان با ادعای وجود توافق های پشت پرده بین ایران و آمریکا گزارش داد، نمایندگان سنای آمریکا با اوباما درباره توافق هسته ای با ایران به توافقی می رسند، زیرا همه در پی حل و فصل مشکلات با ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، کنگره از اقدام شتاب زده باراک اوباما نگران است، زیرا اوباما به همه تهدیدهایی که جامعه بین المللی از ایران می بیند، پشت کرده است. کنگره به عنوان قوه مقننه وظیفه حفظ منافع آمریکا را به عهده دارد. قوه مجریه باید این تصمیمات را به اجراء بگذارد. رئیس جمهور آمریکا اختیارات گسترده ای در دست دارد، اما مسئله هسته ای ایران مسئله اساسی است و این مسئله باید با بررسی و موافقت قوه مقننه همراه باشد.

از سوی دیگر، ایران می تواند از این اختلافات سوء استفاده کند و به ساخت بمب هسته ای سرعت بدهد، زیرا در غیر این شرایط ایران برای مدتی، به این مسئله (ساخت بمب) مدتی یا ده سال - بر اساس توافق با اوباما- رو نمی آورد. به هر حال این توافق صورت می گیرد و نمایندگان کنگره با اوباما درباره توافق هسته ای با ایران به توافقی می رسند، زیرا همه دنبال حل و فصل مشکلات با ایران هستند، اما کنگره همچون کشورهای خاورمیانه از هر توافقی بین اوباما و ایران نگران است.

مواضع مشابه بین کشورهای عربی و اسرائیل (درباره مسئله هسته ای ایران) به آن معنا نیست که دو طرف با یکدیگر ائتلاف کردند. (ما بینیم که) اوباما در مذاکرات هسته ای شتاب زده است و مذاکرات در ماه های اخیر با ایران دو جانبه صورت گرفت و گروه پنج به علاوه یک طرف مذاکره با ایران نبود. این مذاکرات همچنین سیاسی مانده و مسئله هسته ای در این مذاکرات مطرح نشده است. از این رو، مطمئنا پشت پرده توافقهایی صورت گرفته است و این توافق ها چون محرمانه و بر اساس تامین منافع آمریکاست به همین علت این توافق ها به نفع عربها نیست. سخنان خصمانه(!) اخیر ایران نشان می دهد که چراغ سبز از آمریکا دریافت کرده است.

احتمال لیست مشترک اصلاح‌طلبان و ناطق نوری

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: ممکن است در انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست واحدی متشکل از اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل اصول‌گرا مثل نزدیکان حجت‌الاسلام ناطق نوری ارائه شود.

محسن رهامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، خاطرنشان کرد: اعلام سرلیست انتخابات مجلس در تهران بسیار زود است و ضرورتی ندارد که سرلیست را از اکنون اعلام کنیم. زیرا ما هنوز نمی‌دانیم چه کسانی نامزد می‌شوند و تا انتخابات هم زمان زیادی باقی است.

وی در ادامه افزود: بیشترین تلاش ما اکنون باید در جهت ایجاد ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل سیاسی باشد. ما تلاش داریم تا بزرگان کشور را در جریان برنامه‌های خود قرار دهیم. ما در هفته‌های گذشته با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار مفصلی داشته و با محمدرضا عارف نیز دیداری داشته‌ایم. ما همچنین دیداری با حجت‌الاسلام ناطق نوری داشته و از دیدگاه‌های ایشان مطلع شده‌ایم. آقای ناطق نوری هنوز قطعاً نگفته‌ که به صحنه انتخابات می‌آید اما حضورش در انتخابات را هم نفی نکرده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها