فیلم‌های «ایران برگر» ، «رخ دیوانه» ، «استراحت مطلق» و «طعم شیرین خیال» از امروز، ۲۰ اسفندماه در قالب اکران نوروزی روی پرده رفتند و روباه از هفته آینده اکرانش را شروع می کند.
کد خبر: ۷۷۹۷۰۲
پرده‌های سینماهای ایران، نوروزی شد

فیلم‌های سینمایی «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی، «رخ دیوانه» ابوالحسن داودی، «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی و «طعم شیرین خیال» کمال تبریزی از امروز، 20 اسفندماه در قالب اکران نوروزی روی پرده رفتند و «روباه» ساخته بهروز افخمی از هفته آینده اکرانش را شروع می کند.

فیلم سینمایی «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی به سرگروهی سینما آزادی اکرانش را از امروز آغاز کرد. کارگردان سریال «در چشم باد» پس از سالها دوری از سینما داستان اهالی روستایی را روایت‌ می‌کند که تعدادی از این اهالی با حرص و طمع قصد دارند قدرت را به دست بگیرند که با نگاهی طنز به این مقوله اشاره شده است.

در این فیلم علی نصیریان، محسن تنابنده، حمید گودرزی، احمد مهرانفر، میرطاهر مظلومی، فریبا متخصص، سحر جعفری جوزانی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، محمدرضا هدایتی، فتح الله جعفری جوزانی و... به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سینمایی «رخ دیوانه» برنده 5 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر از امروز به سرگروهی استقلال اکرانش را شروع کرد. آخرین ساخته ابوالحسن داوودی پس پنج سال دوری اش از سینما تولید شد.

داستان چند جوان را روایت می‌کند که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند، مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.

در این فیلم طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و... به ایفای نقش پرداختند.

کمال تبریزی نوروز امسال را با فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به سینماهای کشور آمده است و فیلمش را به سرگروهی سینما آفریقا اکران می کند. کمال تبریزی نوروز سال گذشته با فیلم سینمایی «طبقه حساس» فروش خوبی را نصیب گیشه های سینما کرد. در خلاصه این فیلم آمده است: شیرین، ماجرای آشنایی خود و خانواده ‌اش با کسی را که قرار است به خواستگاری او بیاید روایت می‌‌کند.

کمال تبریزی این فیلم را برای محیط زیست ساخته است او پیش از درباره ی ارتباط مخاطب با فیلمش گفته بود: اگر فیلم ما باعث شود قدری نسبت به محیط اطراف و فضای زندگی ما توجه بیشتری کنیم و پاکی قبلی کره زمین را به آن برگردانیم، بهترین هدیه فیلم ماست که امیدوارم تماشاگران هم آن را بپذیرند.

شهاب حسینی و نازنین بیاتی بازیگران اصلی فیلم هستند و بازیگرانی چون نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسف پور هم در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی به سرگروه سینمایی قدس اکران می شود. این فیلم در جشنواره فیلم فجر اجازه حضور نیافت. اقدامی که واکنش و مصاحبه تند کارگردانش را در پی داشت.کاهانی در این نشست رسانه ای مدعی شد که فیلمش را حتما در اسفندماه اکران می‌کند و از امروز «استراحت مطلق» به اکران نوروزی اش را شروع کرد. کاهانی خلاصه داستان کوتاهی را در اختیار رسانه‌ها قرارداده است: تهران مال تو مگه؟!

در این فیلم بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، رضا عطاران، مجید صالحی، فریده فرامرزی و امیرشهاب رضویان در آن به ایفای نقش می‌پردازند. فیلم احتمالاً 75 دقیقه است زیرا اگر کوتاه‌تر بود به همراه یک فیلم کوتاه مجوز نمایش دریافت می‌کرد.

علاوه بر این 4 فیلم، فیلم سینمایی «روباه» ساخته بهروز افخمی نیز از چهارشنبه هفته آینده،27 اسفند ماه با سرگروهی سینما «فرهنگ» اکران می‌شود. فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش دلیل تاخیر یک هفته‌ای این فیلم را بخاطر قراداد فیلم‌های «تمشک» و «لامپ 100» با سینما فرهنگ اعلام کرده است.

«روباه» جدیدترین ساخته‌ بهروز افخمی در جشنواره فیلم فجر امسال رونمایی شد. افخمی اوایل امسال با فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» توانست فروش میلیاردی را بدست آورد. در فیلم «روباه» حمید گودرزی، بابک حمیدیان، مرجان شیرمحمدی، آرش مجیدی و جلال فاطمی ایفای نقش کردند.

این فیلم درباره یک مامور اسرائیلی است که برای دور جدید ترور دانشمندان هسته‌ای به ایران فرستاده می‌شود. این مامور ورزیده تنها کار می‌کند و از همکاری آدم‌های فریب‌خورده و یک‌بار مصرف استفاده می‌کند که تا آخرین لحظه از ماموریت خود خبر ندارند. یک موتورسوار مسافرکش در دام او می‌افتد و نادانسته برای ترور تعلیم می‌بیند و ... (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها