تیم ملی راگبی به دور سوم انتخابی المپیک رسید

بازگشت راگبی‌بازان ناامید با طلا

تیم ملی راگبی که اصلا قرار نبود رهسپار انتخابی بازی‌های المپیک شود و 12 ساعت قبل از بازی‌ها مجوز خروج از کشور بازیکنان تیم صادر شد، در پایان رقابت‌های راگبی مرحله دوم انتخابی بازی‌های المپیک به مقام قهرمانی رسید.
کد خبر: ۷۷۹۶۳۱
بازگشت راگبی‌بازان ناامید با طلا

این عنوان در شرایطی به دست آمد که بازیکنان بعد از مدت‌ها تمرین در زمین راگبی مجموعه ورزشی آزادی، امید خود به سفر و حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک را از دست داده بودند اما سرانجام با تمامی مشکلات، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی روادید هندوستان را برای ملی‌پوشان دختر و پسر فراهم کرد.

حسن میرزاآقابیک رئیس انجمن راگبی ایران و سرپرست کاروان سی‌وشش نفره تیم‌های ملی آقایان و خانم‌ها درباره اتفاقات پیش از بازی‌ها می‌گوید: اصلا شرایط خوبی نداشتیم. بچه‌ها روحیه خودشان را از دست داده بودند. آنها روزهای سرد سال را در زمین راگبی آزادی تمرین کرده بودند، واقعا حیف بود رهسپار هند نشوند و بازی نکنند، زیرا در این صورت ضربه جبران‌ناپذیری به راگبی وارد می‌شد. راگبی مانند نهالی در ورزش ایران است که ظرفیت تنومند شدن دارد.

رئیس انجمن راگبی درباره اتفاقات 12 ساعت قبل از شروع پیکارهای هند می‌گوید: چهارشنبه‌شب گذشته روادید تیم‌ها با تلاش علیپور رئیس انجمن‌های ورزشی فراهم شد و صبح روز پنجشنبه ملی‌پوشان، ایران را به مقصد چنای هند از طریق دوحه قطر ترک کردند که پس از شش ساعت توقف در دوحه به چنای رسیدند.

میرزاآقابیک کارشکنی‌های سفارت هند را عامل تاخیر ورود راگبی‌بازان ایران به چنا می‌داند و می‌گوید: بازی اول را با هندی‌ها داشتیم و شرایط تیم‌مان را که به‌هم‌ریخته بود می‌دانستیم، اما بچه‌ها در عین خستگی با شهامت برابر میزبان قرار گرفتند و باختند. این شکست در بازی نهایی جبران شد تا ثابت شود فقط شرایط نابرابر هندی‌ها را در بازی اول پیروز کرده بود. راگبی‌بازان ایرانی در تمامی دیدار‌ها پرقدرت بودند.

رئیس انجمن راگبی ایران درباره برنامه‌های بعدی تیم در حالی که راگبی ایران هم‌اکنون در مرحله سوم انتخابی المپیک حضور دارد، می‌گوید: با صعود به مرحله بعدی توجه مسئولین ورزش باید به راگبی بیشتر شود. راگبی با این همه علاقه‌مند در انزوا قرار گرفته است و مجموعه حمایت‌های مدیران ورزش می‌تواند این ورزش را از انزوا خارج کند.

میرزاآقابیک درباره نتایج خانم‌ها نیز در این رقابت‌ها می‌گوید: تیم خانم‌ها نتیجه نگرفت و این قابل پیش‌بینی بود، زیرا خانم‌های راگبی‌باز تجربیات بین‌المللی ندارند. ما روی خانم‌های راگبی‌باز برنامه مدون چند ساله داریم و ان‌شاءالله با فعالیت‌های صورت گرفته شرایط آنها را برای سال‌های بعد بهتر می‌کنیم.

در سری دوم رقابت‌های انتخابی المپیک تیم هفت نفره راگبی ایران ابتدا ازبکستان را با حساب 19 بر صفر شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. در دیدار پایانی تیم ایران مقابل تیم پرقدرت هند و میزبان این رقابت‌ها با نتیجه 17 بر 12 به برتری رسید تا به‌عنوان قهرمان مرحله دوم جواز حضور در مرحله سوم را دریافت کند. راگبی‌بازان ایران پیشتر در دور نخست که در امارات برگزار شده بود هم به مقام نخست رسیده بودند.

میرزاآقابیک با اشاره به تیم‌های امارات، هند، لائوس و ازبکستان در این مرحله از رقابت‌های انتخابی درباره برنامه‌های آینده راگبی می‌گوید: مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 اواخر سال 2015 در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود که در نهایت سه تیم به المپیک 2016 راه خواهند یافت. تیم را در آن بازی‌ها رها نمی‌کنیم و براساس برنامه‌هایمان پیش می‌رویم. امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز در این راه کمکمان کنند و شرایط تدارکات و آماده‌سازی تیم ملی را فراهم کنند.

در این بازی‌ها تیم ملی راگبی زنان هفت نفره ایران مقابل کره جنوبی با نتیجه 22ـ21 دیدار را واگذار کرد و سپس برابر هند میزبان این رقابت‌ها 5 برصفر تن به شکست داد. تیم ملی زنان برابر ازبکستان و گوام نیز دیدار را واگذار کرده بود.

اما تیم ملی راگبی هفت نفره مردان که در روز نخست مقابل هند با نتیجه 17 بر 15 مغلوب شده بود در بازی‌های دیگر و در مصاف با امارات متحده عربی با نتیجه 24 بر صفر به پیروزی رسید و با روحیه‌ای مضاعف به دیدار لائوس رفت که موفق شد با نتیجه 31 بر صفر این حریف را نیز از پیش رو بردارد. به گفته میرزاآقابیک در مرحله دوم این رقابت‌ها تیم‌های ملی راگبی ایران، لبنان، امارات متحده عربی، برونئی، کامبوج، گوام، هند، اندونزی، قزاقستان، لائوس، مغولستان، پاکستان و ازبکستان حضور داشتند.

اعضای تیم‌های زنان و مردان راگبی ایران

سارا عبدالملکی ـ آزاده صیدی ـ زهره عینی ـ فریده دریایی ـ شکیبا صلح‌میرزایی ـ اسما باباجانی ـ یاسمن کرمی‌ـ فرزانه نواب‌راد (کاپیتان) ـ فرشته سارانی ـ دنیا هنری ـ زهره صادق‌پور ـ مریم هاشمی ‌/‌ سرمربی ـ سمیه لشنی‌زند

سینا خانزاده ـ علی‌اکبر غلامی ـ رسول خادم ـ رضا بیات (کاپیتان) ـ پیام عباسی ـ عباس رسولی‌زاده ـ محمدجواد کربلایی ـ ارشیا متقی‌نژاد ـ امید زارعی ـ غلام شاه‌حسینی‌ـ حامد شریفان ‌/‌ سرمربی: مرتضی رسولی

محمد رضاپور - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
۰
۰
باید روی این جوانان كار كرد دست شما درد نكند خدا قوت در ضمن تلویزیون نیز باید مردم را با این ورزش بیشتر آشناكند خدا را چه دیدی امكان دارد علاقه مندان واسپانسر های خوبی بیایند جلو.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها