رییس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد:

کلاهبرداری ۸ میلیارد تومانی فروش واحدهای مسکونی

بساز بفروشی که با تبانی مشاوران املاک در کرج با احداث ۴ دستگاه مجتمع تجاری ۸ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود توسط ماموران پلیس آگاهی استان البرز در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد.
کد خبر: ۷۷۹۶۱۴
کلاهبرداری ۸ میلیارد تومانی فروش واحدهای مسکونی

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی، رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی ارسال چندین فقره پرونده به پلیس آگاهی در خصوص شکایت عده ای از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از سوی فردی به نام «حمید» پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره اطلاعات جنایی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، جمع بندی تحقیقات تکمیلی از شکات پرونده و بررسی دلایل و مستندات موجود دریافتند که متهم مذکور که در کار ساخت و ساز اپارتمان فعالیت می کند با احداث چهار دستگاه مجتمع مسکونی در منطقه مهرشهر از سال ۹۱ اقدام به پیش فروش آپارتمان ها به شکات کرده است.

سرهنگ گل صباحی گفت: بررسی ها نشان می داد که این فرد پس از پیش فروش آپارتمان ها با هماهنگی و همدستی چند مشاور املاک علی رغم ثبت کد رهگیری برای واحد های پیش فروش شده مجدداً با ترفندی خاص کد رهگیری جدید ثبت و واحد های فروخته شده را علاوه بر افراد قبلی به افراد دیگری نیز واگذار کرده و سپس متواری شده است.

رییس پلیس آگاهی استان البرز افزود: با توجه به حساسیت موضوع و وقوع کلاهبرداری های دیگر با این شیوه بلافاصله اکیپی از ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی وارد عمل شده و با انجام یک سری فعالیت های اطلاعاتی و فنی دریافتند که متهم به شهرستان های استان گیلان متواری و در آنجا مخفی شده است.

این مقام انتظامی گفت: ماموران همراه با نیابت قضایی به استان گیلان اعزام و پس از چندین روز گشت زنی های نامحسوس و رصد اطلاعاتی در شهرستان های این استان مخفیگاه متهم را در شهرستان ماسال استان گیلان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.متهم در بازجویی های ماموران ضمن اعتراف به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان اقرار کرد که با تبانی تعدادی از مشاوران املاک و فروش واحدهای مسکونی به چندین نفر حدودا ۸ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

رییس پلیس آگاهی استان البرز افزود: با توجه به اعترافات متهم دستگیر شده بلافاصله سه نفر از مشاوران املاک که در فروش واحدهای مسکونی با متهم مشارکت داشتند دستگیر شدند.

با توجه به اینکه تاکنون تعداد شکات پرونده مذکور به ۶۵ نفر رسیده است پلیس آگاهی استان البرز از شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست تا برای طرح شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها