یک منبع آگاه در دادگاه انقلاب تهران گفت: حکم مهدی هاشمی به‌طور قطع صادر شده است اما به احتمال زیاد هفته آینده به متهم ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۷۷۹۵۸۳
ابلاغ حکم مهدی هاشمی؛ هفته آینده

وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: ‌گرچه حکم مهدی هاشمی نهایی شده اما هنوز تحویل دادستانی تهران نشده است و ابلاغ آن به متهم حدود هفت تا ده روز زمان می‌برد.

این منبع آگاه، اعلام مفاد حکم در برخی خبرگزاری‌ها را زیر سوال برد و گفت:‌ همه این اخبار تکذیب می‌شود.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران پانزدهم اردیبهشت سال گذشته به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار شد، اما پس از این‌که سراج به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد بنا به تشخیص مسئولان عالی قضایی، محمدعلی مقیسه، مسئولیت قضاوت پرونده مهدی هاشمی را به عهده گرفت.

بر همین اساس نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی به ریاست قاضی مقیسه، یازدهم مرداد امسال برگزار شد و پس از برگزاری حدود 27 جلسه، اواخر بهمن امسال رسیدگی به آن پایان یافت. همه این جلسات به تشخیص قاضی پرونده، غیرعلنی برگزار شده بود.

بنا به گفته غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه، کیفر خواست چند صدصفحه‌ای مهدی هاشمی به اتهامات اقتصادی و امنیتی مربوط می‌شود اما وکلای متهم معتقدند که این اتهامات فقط سیاسی است.

حکم فیروزآبادی برای احمدی‌مقدم

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی حکمی سردار اسماعیل احمدی‌مقدم را به‌عنوان مستشار عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی منصوب کرد.

احمدی‌مقدم، پیش از این نزدیک به ده سال سمت فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت.

دیدار معاون سازمان انرژی اتمی ایران با مسئولان روس‌ اتم

بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با رئیس و معاون بین‌الملل شرکت روس‌ اتم درباره همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در زمینه هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کمالوندی در دیدار با سرگئی کرینکو، رئیس روس‌اتم و نیکولای اسپاسکی معاون بین‌الملل روس‌اتم، مسائل موجود در دستور کار همکاری‌های اتمی دو کشور را بررسی و بر ضرورت توسعه و گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد.

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و پژمان رحیمیان، مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی در این ملاقات‌ها حضور داشتند.

جاسوسی نیوزیلند از ایران

اسناد تازه منتشر شده توسط پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد نیوزیلند در همکاری با این سازمان از ایران جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، ادوارد اسنودن با انتشار اسنادی فاش کرد نیوزیلند از 20 کشور جهان شامل ایران، ژاپن، چین، کره‌شمالی و قطب جنوب، اطلاعات جمع آوری می‌کرده است.این اسناد که تاریخشان مربوط به آوریل 2013 است نشان می‌دهد نیوزیلند این اطلاعات جمع‌آوری شده را در اختیار آژانس امنیت ملی، استرالیا، انگلیس و کانادا قرار می‌داده است.

این اسناد که روز چهارشنبه در روزنامه نیوزیلند هرالد و پایگاه اینترست منتشر شده است، علاوه بر این نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا عملیات سازمان جاسوسی نیوزیلند را مورد بازبینی قرار داده و این کشور بویژه در جمع‌آوری اطلاعات از کشورهایی که دسترسی به آنها برای آمریکا دشوار است، مفید بوده است.

دفتر نخست‌وزیر نیوزیلند و سازمان جاسوسی این کشور تاکنون در پاسخ به این گزارش اظهارنظری نکرده‌اند.

به گزارش رویترز، سازمان جاسوسی نیوزیلند اجازه ندارد از شهروندان این کشور جاسوسی کند اما برای نظارت بر فعالیت‌های خارجی هیچ محدودیتی ندارد.

تاکید وزیر کشور بر برخورد با عوامل حمله به مطهری

قائم‌مقام وزیر کشور از واقعه شیراز و حمله به علی مطهری ابراز تاسف کرد و از تاکید وزیر کشور بر برخورد هرچه سریع‌تر با عوامل حادثه و قاصران احتمالی دولتی و نیز فراخوان استاندار فارس به تهران خبر داد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: وزارت کشور در جهت انجام وظایف ذاتی خود در موضوع سیاست داخلی هیچ‌گونه اقدام غیرقانونی را نمی‌پذیرد و به گروه‌های خودسر اجازه خدشه‌دار کردن امنیت شهروندان را نخواهد داد.

قطع سخنان کری در نشست کنگره

مخالفان جنگ در آمریکا دو بار سخنرانی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را که در جلسه استماع کنگره به منظور بررسی طرح باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور برای مبارزه با داعش صحبت می‌کرد، قطع کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از شبکه الحدث، یکی از مخالفان جنگ فریاد می‌زد: «شما با هواپیماهای بدون سرنشین خود غیرنظامیان را به قتل می‌رسانید.»

جان کری در این جلسه تاکید کرد: تعیین نشدن محدوده جغرافیایی در مجوز درخواستی اوباما از کنگره به معنای جنگ نامحدود با داعش نیست.

کری در بخش دیگری گفت: همه کشورهای منطقه از تلاش‌های ما برای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز در پرونده هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند؛ البته این کشورها نگرانی‌هایی دارند، زیرا می‌خواهند اطمینان پیدا کنند که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: کشورهای عربی بویژه کشورهای حوزه خلیج‌فارس از مذاکرات ما با ایران حمایت می‌کنند و ما جزئیات مذاکرات را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

کری با اشاره به نامه اخیر 47 سناتور آمریکایی تاکید کرد: نمایندگان کنگره نمی‌توانند هرگونه توافق هسته‌ای بین واشنگتن و تهران را به‌رغم تهدید سناتورهای جمهوریخواه تغییر دهند.به گزارش ایرنا، وی گفت که با ناباوری محض به نامه سرگشاده 47 سناتور جمهوریخواه آمریکا پاسخ داده است.

کری افزود: این‌که نامه می‌گوید کنگره می‌تواند شروط توافق را در هر زمانی تغییر واقعی دهد، کاملا اشتباه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها