ساری در نشست خبری شبکه آموزش مطرح کرد:

حذف پخش فیلم و سریال از شبکه آموزش

مدیر شبکه آموزش گفت: «قندپهلو»، «مشاعره»، «زندگی ما قصه نبود»، «رخ تو رخ»، «گل‌آموز»، «مشق عشق»، «دستان» و «رادیو ۷» برنامه‌هایی هستند که برای پخش نوروزی شبکه آموزش در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۷۹۳۹۴
حذف پخش فیلم و سریال از شبکه آموزش

نشست مطبوعاتی مدیر شبکه آموزش صبح امروز با حضور حسین ساری، مدیر شبکه آموزش، اسرافیل علمداری، قائم مقام مدیر شبکه آموزش و احمد معلم، مدیر تامین برنامه شبکه آموزش برگزار شد.

ساری در ابتدای نشست گفت: در دور جدید مدیریت و براساس راهبردهای رئیس رسانه ملی تلاش ما در این شبکه این است که تعابیر و رویکردهای جدیدی متناسب با اقتضائات رسانه و نیاز مخاطب انتخاب و همچنین تحولات فرهنگی و اجتماعی انجام شود و آرایش رسانه‌ای در شبکه‌های سیما متناسب سازی شود.

وی افزود: شبکه آموزش در دوران جدید با رویکرد تخصصی در موضوع مهارت و آموزش آغاز به کار می‌کند. از نظر مخاطب این شبکه، شبکه‌ای عمومی محسوب می‌شود و مخاطبان خود را در این شبکه پیدا می‌کنند.

ساری افزود: در برنامه‌ریزی انجام شده توجه به آموزش و مهارت طیف گسترده‌ای دارد. همه افراد جامعه نیاز به آموزش دارند، از آموزش‌های رسمی گرفته تا ضمنی و مادام‌العمر که در فصل جدید شبکه به آن توجه می‌شود.

مدیر شبکه آموزش گفت: شبکه آموزش در حال طراحی نقشه راهبردی است که نیازهای آموزشی با توجه به نیازهای جامعه و کشور و اسناد بالادستی مانند سند تحول آموزش و پرورش اولویت‌بندی می‌شود و متناسب با آن نهادهای عمومی و مردمی مشارکت پیدا می‌کنند تا یک نظام تعاملی برای تولید برنامه‌ها شکل بگیرد.

وی در خصوص ویژه‌برنامه‌های نوروز این شبکه نیز توضیح داد: شبکه آموزش برای پخش برنامه‌های خود در ایام نوروز نگاه به مخاطب و رضایتمندی مخاطبان را اولویت خود قرار داده است که در این راستا برنامه‌های مخاطب پسند پخش می‌شود.

مدیر شبکه آموزش گفت: برنامه «قندپهلو» که مراحل تصویربرداری و ضبط قسمت‌های خود را پشت سر می‌گذارد در ایام نوروز به پخش عمومی می‌رسد. از ویژگی‌های مهم این دوره این است که علاوه بر شاعران ایرانی، شاعرانی از کشورهای تاجیکستان و افغانستان در این برنامه حضور دارند.

ساری گفت: برنامه‌های «مشاعره» بامحوریت زبان فارسی، «زندگی ما قصه نبود» با تم گفت‌وگو محور اجتماعی، «رخ تو رخ» با رویکرد گفت‌وگو با قهرمانان نظام آموزشی کشور، «گل‌آموز» برای نوجوانان، «مشق عشق» با محوریت مشاور خانواده، «دستان» با موضوع موسیقی و «رادیو 7» با پخش گلچینی از بهترین قسمت‌های آن برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

ساری در ادامه یادآور شد: در راستای رویکرد جدید شبکه آموزش، تولید و پخش فیلم و سریال در شبکه آموزش دیگر جایگاهی ندارد و توجه خود را به تولید برنامه‌های آموزشی و مهارتی متمرکز می‌کنیم.

مدیر شبکه آموزش درباره ویژه برنامه نورزی در این شبکه گفت: شبکه آموزش در لحظه تحویل سال برنامه‌ای زنده‌ای ندارد. اما برنامه‌های «قندپهلو»، «مشاعره» و «زندگی ما قصه نبود» از برنامه‌های سال تحویل این شبکه محسوب می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم تولید «رادیو 7» به عنوان ویژه برنامه نوروز افزود: با درخواست عوامل این برنامه قرار است که پس از استراحت و تجدید قوا و نیز طراحی برنامه‌های جدید از اردیبهشت ماه و با تقویت رویکرد آموزشی سری جدید این برنامه تولید شود.

ساری با بیان اینکه تعداد گروه‌های برنامه‌سازی این شبکه کاهش یافته است، گفت: در رویکرد جدید به دنبال چابک‌سازی سازمان و شبکه هستیم و تعدیل نیرویی وجود ندارد بلکه برای رسیدن به چابک‌سازی ساختار بخش‌هایی از شبکه تغییر می‌کند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها