جام جم سرا: ‌ خیلی از ما به جای اینکه پولمان را صرف خرید میوه و مواد غذایی مفید کنیم، صرف رفتن به دکتر و خرید مکمل می‌کنیم.
کد خبر: ۷۷۸۸۹۷
رژیم پیشنهادی: ۷ ماده غذایی مخصوص اسفند و فروردین


آخرین روزهای سال ۹۳ در حال گذر است و می‌دانیم که احتمالا سخت مشغول خانه تکانی و خرید عید هستید و انرژی زیادی در این روز‌ها صرف می‌کنید. برای اینکه در این روزهای پایانی و آغازین سال سلامت و انرژی خود را حفظ کنید یک پیشنهاد خوراکی را نادیده نگیرید.


شلغم

این روز‌ها هوا مدام گرم و سرد می‌شود و احتمال سرماخوردگی هم به همین دلیل زیاد می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم شلغم را به سبد غذایی اسفند و فروردین خودتان اضافه کنید. شلغم کم کالری است و افزودن آن به سالاد، سوپ، آش و غیره باعث افزایش میزان ویتامین C بدنتان می‌شود. البته نباید از کلم‌ها و دیگر اعضای خانواده شلغم نیز غافل شوید؛ چون حاوی ترکیبات گوگردی هستند که شما را در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان ایمن می‌کنند. خوشبختانه شلغم حاوی فیبرهای غذایی است که باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می‌شود.


خرما

همین امروز که به خرید رفتید حتما خرما نیز خریداری کنید. خرما بر حسب وزن خود حاوی ۶۰ تا ۷۰ درصد قند است و در بین میوه‌های شیرین جای دارد. حدود ۱۲ عدد خرمای متوسط ۲۷۵ کالری به بدن می‌رساند که رکوردی در بین میوه‌ها محسوب می‌شود. اما با خوردن خرما خودتان را سرزنش نکنید. چون از یک منبع خوب پتاسیم، آهن، نیاسین، ویتامین B۶ و فیبرهای غذایی بهره‌مند می‌شوید.


گلابی

در این ماه گلابی نیز در بازار دیده می‌شود. هر عدد گلابی متوسط حاوی حدود ۱۰۰ کالری و ۵ گرم فیبر است. فیبر پکتین موجود در این میوه آبدار و گوشتی باعث کاهش میزان کلسترول می‌شود و فیبر سلولز موجود در آن به عملکرد خوب روده‌ها کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C، اسید فولیک و پتاسیم است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل فشار خونتان کمک می‌کند.


آناناس

خیلی از ما به جای اینکه پولمان را صرف خرید میوه و مواد غذایی مفید کنیم، صرف رفتن به دکتر و خرید مکمل می‌کنیم. توصیه می‌کنیم بودجه خانواده را تنظیم کرده و از هر میوه‌ای میل کنید. یک فنجان آناناس تازه حدود ۲۵ میلی‌گرم ویتامین C دارد و ۷۵ کالری به بدن می‌رساند. آناناس منبع اسید فرولیک است که از رشد و گسترش مواد سرطان زا پیشگیری می‌کند. علاوه بر این آناناس حاوی یک مادهٔ ضدالتهاب به نام بروملین است. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که این ترکیب از تشکیل لخته‌های خونی پیشگیری می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکتهٔ مغزی را کاهش می‌دهد.


کیوی

خستگی خانه تکانی اسفند را با کیوی به در کنید. کیوی قهرمان ویتامین C است به طوری که هر یک عدد از این میوه حاوی حدود ۸۰ میلی‌گرم ویتامین C و عناصر مغذی دیگر است. برای جذب پتاسیم و فیبر پکتین نیز، کیوی را دریابید. این میوه آبدار خوشمزه حاوی دو آنتی اکسیدان مفید به نام‌های لوتئین و زئاگزانتین است که قوه بینایی را تقویت می‌کنند. حواستان باشد که اگر دغدغ اضافه وزن دارید نیز می‌توانید به راحتی به این میوه اعتماد کنید چون کم کالری است.


نارنگی

نارنگی میوه خوشمزه و راحتی است. منظورمان این است که خوردن آن راحت است و به سادگی می‌توان از خواص آن بهره‌مند شد. این میوه خوشمزه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A (به صورت بتاکاروتن) می‌باشد. نارنگی کم کالری است (۳۵ کالری) و در عین حال سرشار از فیبر حلال پکتین یعنی‌‌ همان فیبر کاهنده کلسترول خون است. نارنگی مانند میوه‌های هم خانواده خود حاوی ویتامین C نیز می‌باشد که برای رفع خستگی و کسب انرژی زیاد فوق العاده است. می‌توانید از گوشت این میوه به عنوان ماسک نیز استفاده کنید.


جعفری

اگر دنبال یک منبع ارزان قیمت و در دسترس آهن هستید جعفری را دریابید. این سبزی معطر برای تولید انرژی فوق‌العاده است. رادیکال‌های آزاد موجود در جعفری نیز خنثی کننده‌ رادیکال‌های آزاد محسوب می‌شود و شما را در برابر پیری سلول‌ها ایمن می‌کند. (تبیان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها