نایب ریس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور خبر داد

تعیین مزد 95 کارگران با حذف معیار «درصد»

عضو شورای عالی کار از برگزاری نشست پایانی این شورا برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده خبر داد و گفت: روز جمعه باحضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت تکلیف بسته مزد ۹۴ کارگران روشن می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۸۳۸
تعیین حداقل دستمزد سال آینده تا 22اسفند93
فرامرز توفیقی اظهار داشت: قرار است در این جلسه وزرای اقتصادی دولت و نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین تکلیف بسته جدید دستمزد سال آینده کارگران حضور داشته باشند.

عضو شورای عالی کار تاکید کرد: روز جمعه درصد افزایش حداقل دستمزد سال ۹۴، حق بن نقدی، حق مسکن، پایه سنواتی و سایر مزایای جانبی مزد مشمولان قانون کار در سال آینده مشخص و اعلام می شود.

مهمترین سناریوی مطرح شده از سوی کارفرمایان برای افزایش حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار، افزایش به میزان نرخ تورم ۱۵ درصدی است و در یکی دو جلسه گذشته کارفرمایان با همراهی دولت از این سناریو دفاع کرده اند.

کارگران می‌گویند تنها در سال‌های ۹۲ و ۹۳ به میزان ۱۹ درصد کسری دستمزد دارند که شورای عالی کار می تواند ۱۰ درصد آن را در سال جاری و مابقی را در سال آینده به نرخ تورم اضافه و برای کارگران تصویب کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
با دستمزد اداره كار مگه میشه زندگی كرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
لطفا به آقایان بگویید خیلی راحت از جیب كارگر بدبخت میبخشید اگر ما هم مثل معلمها متحد بودیم و هر روز تحصن میكردیم الآن اینجوری با شخصیت ما بازی نمیكردن كه برای 100 هزارتومان مسخره دست آقایان بشیم آقای وزیر در اخبار 20:30 بگه من نظرم به جمیع رأی است بعد بگوید همان كه كارفرما میگوید، به همان اندازه كه تعرفه های پزشكی را بالا بردید نصفش را به حقوق كارگرها اضافه كنید.
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
۰
۰
این همه هیاهو و جار جنجال و در نهایت هیچ واقعا جای تاسف داره این همه تظاهر برای چه ما كه از همون اول می دونستیم قراره ۱۵درصد بشه پس این همه نمایش برا چیه؟
یك كارگر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
۰
۰
دیوار كوتاهتر از كارگر تو این مملكت پیدانمیشه، سوال اینه كه چرخ این مملكت به دست كی میچرخه؟؟؟؟ وهمچنین آیا در بلاد كفر هم با كارگرها اینطور برخورد میشه؟؟؟؟؟؟؟ كمی به دو رو ور خودمون نگاه كنیم آیا در مورد حقوق نمایندگان مجلس هم اینطور تصمیم میگیرن، به هر حال كاش می شد نام علی(ع) و عدل علی رو رو از این مملكت بردارن و اینطور نام علی رو زیر سوال نبرن. ..

نیازمندی ها