گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

ایران هرچه داشته باشد عربستان هم می‌خواهد

گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

ایران در منطقه دنبال چیست؟

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون «نامه تهدیدآمیز ۴۷ سناتور و پاسخ ظریف»،«خطر پلیس آمریکا برای مردم 58 برابر بیشتر از تروریست هاست»،«دوربین ها هر 20 کیلومتر شما را رصد می کنند»،«لغو سخنرانی در دانشگاه شیراز:تندروها مطهری را به تهران بازگرداندند»،«چشم ها به سوی مرد دقیقه 90» و «ایران در منطقه دنبال چیست؟» را منتشر کردند.
کد خبر: ۷۷۸۸۱۷
ایران در منطقه دنبال چیست؟

جوان:ایران در منطقه دنبال چیست؟

آنچه که این روزها در جبهه‌های قنیطره، تکریت، صنعا و... می‌گذرد، شاید تلخ‌ترین کابوسی باشد که طی سال‌های اخیر امریکا و دست‌نشاندگان منطقه‌ای‌اش را آشفته کرده و تمامی سرمایه‌گذاری دهه‌های گذشته آنها را برای مهندسی یک خاورمیانه مطلوب بر باد داده است.
اهمیت این تحولات به حدی است که جبهه مشترک کفر و نفاق و تکفیر به دلیل نگرانی از فراگیر شدن این حرکت که به موج دوم بیداری اسلامی در منطقه تعبیر شده است،‌اختلافات دیرینه را کنار گذاشته و برای مقابله با این موج ظرفیت‌های خود را بسیج کرده‌اند. ویژگی‌های اصلی این موج جدید این است که بر نیروهای مؤمن و وفادار به گفتمان انقلاب اسلامی همچون حزب‌الله لبنان، نیروهای دفاع وطنی سوریه، حشدالشعبی و کتائب حزب‌الله عراق و انصارالله یمن و جهاد اسلامی فلسطین و... متکی است که به اذعان واشنگتن‌پست به یک «نیروی شکست‌ناپذیر» تبدیل شده‌اند. هفته گذشته و در شرایطی که هنوز موضوع پرونده هسته‌ای ایران به عنوان محوری‌ترین موضوع دستگاه دیپلماسی، امریکا را به خود مشغول کرده، جان کری بعد از نشست مونیخ سریعاً خود را به عربستان می‌رساند تا همراه با مذاکره‌کنندگان نشست ریاض (سران عربستان،‌ ترکیه، مصر، قطر و...) برای این پرونده جدید چاره‌ای بیندیشند. به گزارش صدای امریکا، او روز پنج‌شنبه بعد از مذاکره با ملک سلمان پادشاه سعودی و سعود الفیصل،‌ وزیر خارجه این کشور با اشاره به اینکه واشنگتن فعالیت‌های تهران را زیر نظر دارد، می‌گوید: ما اقدامات بی‌ثبات‌ساز ایران در مناطقی نظیر سوریه، لبنان، عراق و شبه‌جزیره عربستان و به ویژه یمن را نادیده نمی‌گیریم. به گزارش صدای امریکا، سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان نیز که در این مصاحبه جان کری را همراهی می‌کرد، می‌گوید: حضور ایران در کنار شبه‌نظامیان شیعه که همراه نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری شهر تکریت از پیکارجویان داعش تلاش می‌کنند، نمونه‌ای عمده از مواردی است که باعث نگرانی عربستان سعودی شده است. جان کری علاوه بر آن در مصاحبه مشترکی که با فابیوس، وزیر خارجه فرانسه داشت، می‌گوید: یک روز پس از آنکه با ایران توافقنامه هسته‌ای را امضا کنیم، اختلاف بر سر دیگر مسائل با این کشور مطرح خواهد شد.
آنچه که در این میان اهمیت دارد، مواضع متفاوتی است که در مورد نقش ایران در روند این تحولات مطرح می‌شود که نیازمند تأمل بیشتر است.
-1 روز گذشته آقای یونسی، مشاور رئیس‌جمهور که در ماه‌های اخیر با مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود نه تنها برای دولت یازدهم که برای نظام جمهوری اسلامی مسئله‌ساز شده است، در همایشی تحت عنوان «ایران، ملیت، تاریخ و فرهنگ» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شده بود، می‌گوید: در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست، بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته، چراکه جغرافیای ایران و عراق غیرقابل تجزیه و فرهنگ ما غیر قابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم یا یکی شویم.» این سخنان ایشان بلافاصله در شبکه‌های رسانه‌ای ضدانقلاب و دشمنان نظام اسلامی به عنوان مستندی برای دخالت ایران در تحولات منطقه تعبیر و مورد سوءاستفاده واقع می‌شود.
-2 در نقطه مقابل اعلام نگرانی سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی از ایفای نقش مستشاری ایران در کنار ارتش و نیروهای مردمی عراق (اعم از شیعه و سنی) برای مقابله با گروهک داعش که به شکست‌های پی‌در‌پی این گروهک و آزادسازی بخش مهمی از خاک عراق انجامیده است، در واقع اذعان به شکست استراتژی چند سال اخیر آنها برای خلق گروهک‌های تکفیری در منطقه برای گسترش نفوذ وهابیت است. جریان وهابی حاکم بر عربستان طی سال‌های اخیر بخش عظیمی از درآمدهای این کشور را برای ایجاد و سازماندهی این گروهک‌های تکفیری در کشور‌های مختلف منطقه نظیر افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، اندونزی و نیجریه صرف کرده است که به دلیل استفاده ابزاری از باور و اعتقاد جوانان مسلمان این اقدام نه تنها به تثبیت موقعیت جریان تکفیری وهابی نینجامید، بلکه به دلیل اقدامات سبعانه این گروهک‌ها که متأسفانه ذیل نام اسلام و قرآن صورت می‌گیرد، علاوه بر ضربه‌ای که به اسلام در در جهان وارد شده، جایگاه سعودی را نیز به عنوان حامی اصلی این گروهک‌ها به شدت در منطقه و جهان اسلام تنزل داده است.
3 - آنچه که در مورد نقش نظام جمهوری اسلامی ایران در روند این تحولات قابل ذکر است، این است که نظام اسلامی با شناخت دقیق از این پدیده، ظرفیت‌های جمهوری اسلامی را در معرفی اسلام ناب و هشدار نسبت به این روند انحرافی مصروف کرده و اگر هزینه‌ای را نیز متحمل شده است، محصول آن ظهور نیروهای مخلص و مؤمن به اسلام ناب در اقصی نقاط جهان و به ویژه جهان اسلام است که شکل‌گیری مقاومت فلسطین، حزب‌الله و... محصول آن است، حرکت‌هایی که ضمن رعایت اصول و موازین اسلامی در اقدامات خود و حفظ روحیه استکبارستیزی، حفظ ثبات و استقلال سرزمین‌های اسلامی را هدف خود دارند.
4 - برخلاف روند ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی که دستگاه‌های رسانه‌ای غرب و سران استکبار و پادوهای منطقه‌ای آنها دنبال می‌کنند، ایران همواره نقش ثبات‌سازی را در منطقه دنبال کرده و به دنبال تقویت و حمایت هسته‌های مقاومت در کشورها در برابر استکبار و صهیونیسم است. حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی مصداق بارز آن است که به اذعان تمامی سیاستمداران و نظریه‌پردازان این حمایت سبب شده است که سیر شکست‌های اعراب و فلسطین از رژیم صهیونیستی تا قبل از انقلاب اسلامی به سیر پیروزی‌های مستمر و انزوای رژیم صهیونیستی بینجامد. این نقش ثبات‌ساز در افغانستان نیز به رغم کمک به شکست شوروی متجاوز، حتی در کنار امریکایی‌ها در مقابله با نقش طالبان نیز قرار می‌گیرد که اگرچه به پیروزی مقاومت در افغانستان انجامید اما امریکایی‌ها به دلیل نگرانی از تثبیت گفتمان مقاومت در این کشور حتی ایران را در آن زمان از چرخه سازندگی این کشور حذف کردند. ایران در سوریه، عراق، یمن و... هم همین نقش را دنبال می‌کند؛ نقشی که نه در پی سلطه بر این کشورها و اعمال ملیت ایرانی، که در پی اعتلای اسلام و بازیابی موقعیت شایسته مسلمانان در جهان است. به طور قطع این روند را می‌توان طلیعه موج دوم بیداری اسلامی دانست که با عبرت‌گیری از شکست‌های گذشته، مقابله همزمان با چند جبهه کفر، نفاق، تکفیر و صهیونیسم را دنبال می‌کند و حضور خالصانه مستشاران ایرانی در کنار نیروهای مردمی در این کشورها و تقدیم شهدایی چند در این عرصه نویدبخش اعتلای اسلامی ناب در جهان است.

جوان

-داعش با بمب گذاری سراسر تکریت سیاست زمین سوخته را اجرا میکند
-بی اعتمادی دنیا به آمریکا با نامه سناتورها بیشتر شد
-پلیس فرانسه کاریکاتوریست ضد صهیونیسم را دستگیر کرد
-ایران در منطقه دنبال چیست؟

خراسان

-قرارداد ۲۲ میلیارد دلاری پاکستان برای خرید گاز از قطر
-530 میلیارد تومان، هدر رفت سالانه آب
-نامه تهدیدآمیز ۴۷ سناتور و پاسخ ظریف
-سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی شد

کیهان

-خطر پلیس آمریکا برای مردم 58 برابر بیشتر از تروریست هاست
-علی عسگری:فرار مالیاتی حدود 75 هزار میلیارد تومان است
-سردار اشتری به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد
-شکست مذاکرات قایق تحریم را غرق می‌کند

جام جم

-دوربین ها هر 20 کیلومتر شما را رصد می کنند
-سرخابی ها دوباره در حسرت دیدار خریدار ماندند
-تولید سریال های نوروزی شتاب گرفت
-پاسخ ظریف به 47 سناتور تندرو

سیاست روز

-رئیس‌جمهور موافق بگم‌‌بگم‌هاست؟
-اقتصاد ۹۴ ؛ سخت و دشوار
-یارکشی ریاض علیه ایران
-بر قله ما می‌توانیم

وطن امروز

-هر توافقی فقط تا پایان دوره اوباما دوام دارد
-همه پرسی ماندن یا نماندن یونان
-شکایت از دانشگاه آزاد
-برو گم شو بابا !

نسل فردا

-برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش
-انرژی هسته ای صنعت است و داشتن آن حق مسلم
-پرسپولیس و استقلال روی دست وزارت باد گرده اند!

ابرار

-طرح موضوع حضور بانوان در وزرشگاه های فوتبال در شورای امنیت ملی !
-الحاق رسمی ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند به نیروی دریایی ارتش
-پیش نویس قطعنامه جدید پایان اشغالگری روی میز اتحادیه عرب
-بازگشت رحیمی به اوین

آرمان

-لغو سخنرانی در دانشگاه شیراز:تندروها مطهری را به تهران بازگرداندند
-ظریف: نامه سناتورها تبلیغاتی است
-اتاق تهران دولتی تر شد
-خیز زنان برای تماشا

آفتاب

-توهین به اهالی موسیقی را تحمل نمی کنیم
-علی طیب نیا چهره سال اقتصاد ایران شد
-احمدی مقدم سیاستمدار می شود؟
-چشم ها به سوی مرد دقیقه 90

آفرینش

-20 اسفند ماه؛ آخرین مهلت ثبت نام آزمون سراسری
-تصویب آیین نامه جدید پذیرش دکتری بدون آزمون
- "خلافه بوک" رقیب داعشی فیس بوک !

ابتکار

-طبقه متوسط ایرانی از پشت پرده نقره ای
-حرکت به سوی تحقق دولت موبایلی
-روایت روحانی از جهاد دیپلماتیک
-همنوایی علیه نت سکوت

اسرار

-پورمختار: زمین خواران برای مسئولان کاملا شناخته شده هستند
-کاهش سهم مردم در هزینه درمان از 53 به 38 درصد
-وزیر ارشاد: رقم تولید کالای فرهنگی در ایران صفر است
-مواد مخدر، عامل 55 درصد طلاق ها

امتیاز

-قاچاق وسیع کتاب های ممنوعه از افغانستان به ایران
-بدهی 70 هزار میلیاردی سرخابی ها
-افتتاح موزه موسیقی ایران
-هر 20 کیلومتر یک دوربین

امین

-رقم ممنوع الخروجی مالیاتی برای سال 94 اعلام شد
-روایت های تخریب چی خیبری از دژالعماره تا موج گرفتگی عملیات
-تجمع فعالان موسیقی در واکنش به وضعیت کنسرت ها
-شرکت اسکانیا از سوی دادگاه محکوم شد

شرق

-گفت و گوی اختصاصی شرق با هاشمی درباره خبرگان:در لحظه حساس لازم نیست حتما رییس باشم
-خداحافظی احمدی مقدم از ناجا
-حمله به مطهری در شیراز

عصر ایرانیان

-میرکاظمی مطرح کرد: بودجه 94 مقاومتی نیست /برداشت 18 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی
-تبانی برخی زمین خواران با دستگاه های دولتی
-بیماری های کلیوی خاموش به سراغتان می آیند !

قانون

-سه میلیون گردشگر فیلیپینی پشت مرزهای ایران
-فولاد مبارکه اصفهان شرکت بهره ور در صنایع معدنی کشور
-اعترافات محرمانه ژنرال وینستون لایت

همبستگی

-اسامی کاندیداهای مورد حمایت سبزواری ها و خراسانی های مقیم تهران برای شورایاری های محلات تهران
-دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی:آماده همکاری با همه احزاب اصلاح طلب در انتخابات مجلس دهم

سپید

- مواد مخدر رایگان می‌شود
- اعتیادی به نام شیرینی
- سرنگ‌های نجات دهنده
- بدن انسان در گذر زمان به سموم مقاوم می‌شود

دنیای اقتصاد

-نتایج انتخابات اتاق بازرگانی
-تعیین فرمانده جدید ناجا
-نمره مردم به یارانه نقدی
-سناتورها علیه اوباما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها